Stroomopwaarts en Prism: internet is dood (en jij ook) Leo Duff

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Stroomopwaarts en Prism: internet is dood (en jij ook) Leo Duff




par Christophe » 13/09/19, 12:07

In zijn nieuwste publicatie blikt de jonge videograaf Léo Duff terug op het massasurveillancesysteem van de Amerikaanse NSA. Een gezonde boostershot.

Wat als we allemaal al dood waren? Het is onvermijdelijk dat de theorie van Leo Duff je op het eerste gezicht doet glimlachen. De inhoud van zijn nieuwste video iets minder: voor zijn eerste publicatie dit najaar kijkt de jonge, technologisch onderlegde videograaf terug op de veiligheidsverschuiving op het werk over de hele wereld sinds 11 september 2001. En meer in het bijzonder op het beveiligingssysteem. surveillance die de NSA de afgelopen jaren heeft opgezet via haar twee ‘Upstream’- en ‘Prism’-programma’s, die verantwoordelijk zijn voor het verzamelen van min of meer communicatie uit de hele wereld. Wat blijft er over van de belofte van internetvrijheid als ons handelen voortdurend wordt gemonitord en geanalyseerd? Op deze vraag geeft Leo Duff geen wonderbaarlijk antwoord, maar zijn boostershot blijkt nuttig te zijn.


0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Upstream en prisma: internet is dood (en jij ook) Leo Duff




par GuyGadebois » 17/09/19, 12:31

Zolang ik bepaalde trefwoorden niet gebruik, detecteren de algoritmen mij niet, analyseert geen enkele menselijke operator wat ik aan de telefoon zeg en daarom blijft mijn leven privé.
Zodra een kleine groep de beoogde woorden min of meer kent, veranderen ze deze en wordt "bom" "xxx", "aanval" wordt "yyy", zelfs gebruiken ze... La Poste of korte golven!
Het is nutteloos om te geloven dat dit toezicht effectief is, behalve als het gaat om oplichters die niets weten van clandestiniteit en moderne technologieën, wat gelukkig wel het geval is, en daarom vertonen deze systemen soms een zekere efficiëntie.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 168 gasten