Gevolgen van massaal gebruik van het Pantome-systeem

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
Pat 10
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 17/02/07, 16:09
Plaats: België

Gevolgen van massaal gebruik van het Pantome-systeem




par Pat 10 » 17/02/07, 16:36

Goedemorgen iedereen

Ik heb me net geregistreerd op de forum... en ik heb een vraag die me al heel lang na aan het hart ligt.

Als ... :!: het Pantome-proces zou op ZEER grote schaal worden gegeneraliseerd, wat zouden de gevolgen zijn voor het klimaat van de planeet met de afwijzing van gecondenseerd water :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 17/02/07, 18:53

welkom
Het lijkt erop dat waterdamp de eerste oorzaak is van het effect van dien in Europa.
Maar dit is een natuurlijk effect.
Daarbij komen de uitlaatgassen, koelmiddelen en andere, het helpt de zaken niet.
Geef nu toe dat we verontreinigende stoffen verwijderen en vervangen door waterdamp, naar mijn mening zal de natuur haar rechten hervatten.
Water volgt een natuurlijke cyclus van verdamping, condensatie, neerslag.
We nemen alleen water voor gebruik en verdampen het kunstmatig, maar het zou hoe dan ook op natuurlijke wijze zijn verdampt.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 17/02/07, 22:04

Hallo,
als alle auto's een broek hadden, zou het een pinda zijn in de atmosferische waterdamp, als we nog een paar graden warmte vergelijken op de grote oppervlakken van de oceanen.

Wat is op dit moment veel ernstiger de oppervlakken van de grote meren die deze winter niet bevriezen, en om een ​​goede reden, waarom denk je dat de Amerikanen sneeuwfakkels van 2 meter en soms meer in twee dagen ontvingen, de reden is Simple Lake Michigan en Lake Erie zijn ook bijna niet bevroren op de St. Lawrence-rivier, dit veroorzaakt grote verdamping en veel sneeuwval.
De watercyclus is verstoord.
Nog een opmerking dat ik problemen heb met mijn geothermische verwarming, het is het eerste jaar dat ik een daling opmerk die zo significant is in de temperatuur van de ondiepe wateren van de aarde, normaal gesproken is het tussen 12c en 10c, maar de laatste tijd bereikt 8 theel. niets alarmerends waarschijnlijk vanwege de late aankomst van de sneeuwlaag die de aarde isoleert,
maar bij 8c is het beperkt voor een wisselaar.
De reserve van water uit het hoge noorden die onze hydro-elektriciteit maakt en direct is verbonden met het ijs dat beschermt tegen verdamping en de bevroren grond die sneeuw voorkomt, wanneer welke bodem in de diepte te infiltreren, koud is het reservoir natuurlijk water, een daling van het waterpeil van enkele meters in een grote dam resulteert in een overconsumptie van water om dezelfde energie te produceren en het kan een paar jaar duren om het niveau te verhogen.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 18/02/07, 01:20

Andre schreef:Hallo,
als alle auto's een broek hadden, zou het een pinda zijn in de atmosferische waterdamp,

Helemaal mee eens. Als er te veel waterdamp in de atmosfeer zou zijn, zou het condenseren in de vorm van dauw en zouden de planten gelukkig zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 18/02/07, 01:49

Ik denk dat dit een vals probleem is omdat een uitlaat van een warmtemotor die werkt met een koolwaterstof ongeveer 70% van H20 afgeeft ... de pantone zal op dit punt niet veel veranderen.

We zeiden zelfs tegen onszelf, met Didier, dat we in absolute termen zouden kunnen overwegen om deze verloren stoom te condenseren om het in het stroomnet te recyclen ... hiervoor zou een condensor van goede grootte (luchtwisselaar) nodig zijn, nou geventileerd ...
Dit zal, in termen van studie, het onderwerp zijn van verder onderzoek ...

In de tussentijd is het enige perverse effect dat we in de pantone zien, het feit dat het mensen van vervuilingsproblemen opruimt, en dat we uiteindelijk een toename van het verkeer als gevolg zien zien, waardoor exit een contraproductief resultaat. :onheil:

Dit is waarom we in onze ogen alleen fatsoenlijk op de pantone kunnen wedden als we verder kijken, in termen van levensstijl, transport, werk, energie, enz ...

Hierin sluiten we ons aan bij de logica van degrowth, wat niet betekent, zoals de critici suggereren, een terugkeer naar de kaars, maar gewoon om te gaan naar een rationeler en duurzamer gebruik van wat technologie voor ons het beste biedt een comfortabele levensstijl handhaven zonder de toekomst van onze soort te verkopen ...

De pantone moet absoluut worden geassocieerd met een educatieve benadering die erop gericht is mensen, die zich al zeer bewust zijn van milieukwesties, te oriënteren op de keuze van alternatieve oplossingen die in de goede richting gaan ... :D

Kortom, wanneer het massaal is ontwikkeld, en zelfs als haaien het gebruiken voor andere doeleinden dan het behouden van onze overlevingskansen in de toekomst, kan het een formidabel instrument zijn om het oliebeleid te versterken. , deelnemend aan de implicatie die momenteel bestaat rond hernieuwbare energiebronnen ...

Goede nacht!

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 18/02/07, 11:59

8) Het Pantone-systeem verbetert de motorprestaties door calorieën uit de uitlaat te halen, waardoor het de opwarming van de aarde of het "broeikaseffect" intrinsiek vermindert.

Ik ben fout???
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 18/02/07, 12:17

Ik geef er de voorkeur aan niet eens de vraag te beantwoorden die een beetje "provocerend" is.

Kom op, ik ga je toch doorverwijzen Pat: 1 L brandende olie weigert ongeveer 1 kg water in de vorm van damp en de optimale dosering van water via een pantone is 1/5 van het brandstofverbruik (in volume) .

Met andere woorden, tussen een gedoteerde en een niet-gedoteerde motor gaat van een index 100 naar 120 ...

Geen citro, het neemt niet af in deze richting (omdat dezelfde mechanische energie altijd in warmte verdwijnt) ... het beperkt het gewoon in de richting waarin we minder CO2 afwijzen om hetzelfde werk te doen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 18/02/07, 12:22

camel1 schreef:In de tussentijd is het enige perverse effect dat we in de pantone zien, het feit dat het mensen van vervuilingsproblemen opruimt, en dat we uiteindelijk een toename van het verkeer als gevolg zien zien, waardoor exit een contraproductief resultaat. :onheil:


+1 Ik heb mezelf al de vraag gesteld ... Ik heb nog geen antwoord gevonden om dit te beperken ... Het verdient een specifiek debat denk ik ...
Dernière édition par Christophe de 18 / 02 / 07, 13: 47, 1 keer bewerkt.
0 x
jeanmi68
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 02/02/07, 16:06
Plaats: TOVDOV (Territories & Department voorbij Vogezen) 68




par jeanmi68 » 18/02/07, 13:04

Ik ben het eens met het standpunt van Michel door het een beetje te moduleren en aan te vullen.

Wanneer de gemeenschap van 'Pantoneurs-systeem G +' alle parameters volledig onder de knie heeft waardoor de prestaties van de 'mythische' tractor nr. 22 van Antoine 'G' kunnen worden gereproduceerd, zal het brandstofverbruik met 75% worden verminderd. Dat wil zeggen dat een voertuig dat gemiddeld 8 l / 100 km verbruikt, zijn 'brandstofverbruik' zal zien dalen tot +/- 2 l / 100 km + 4 l water (er werd opgemerkt dat het totale verbruik met 25% daalde, d.w.z. 8> 6l inclusief 1/3 brandstof en 2/3 water) Dit resultaat zou niet zo lang moeten zijn als de tijd die al sinds 2001 is verstreken om het niveau van de huidige kennis te bereiken.

Het is waar dat de uitlaat van een 'pantonized' motor bijna evenveel H²O afgeeft als een conventionele motor - +/- 70% -. Maar het stoot slechts 10 tot 11% CO² uit - tegen meer dan 20% voor een motor zonder Pantone-systeem -, bijna geen deeltjes meer - uit dieselbrandstof -, meer CO, geen NOX of andere giftige bijproducten door onvolledige verbranding in niet-pantonemotoren. Maar er moet op worden gewezen - of onthouden - dat een motor met pantone 20.5 tot 21% van de zuurstof afgeeft, wat zoveel is als de atmosfeer die we inademen, wat niet het geval is bij ongewijzigde motoren. En hierbij helpt het om de hoeveelheid O² in de atmosfeer te regenereren, die de neiging heeft af te nemen als gevolg van de meervoudige vervuiling en de opwarming van de aarde.

Het direct meetbare effect is dat wat de Brazilianen en de Mexicanen al hebben bereikt door massaal en snel over te stappen op de bijna algemene consumptie van ethanol (ook van plantaardige oorsprong en veel minder vervuilend in termen van verbrandingsresten) in plaats daarvan in plaats van benzine van fossiele oorsprong. Er is niet langer een giftige wolk - smog - over grote steden zoals Rio of Mexico City en de lucht is weer ademend, zelfs op het hoogtepunt van de dag, in tegenstelling tot wat er hierboven gebeurt grote steden, met name Franse, elke zomer waar de lucht soms halverwege de middag onadembaar is.

En als, zoals men zou denken, geen inbreuk maakt op het huidige beleid, wordt er massaal overgeschakeld op het gebruik van 'GROENE' brandstoffen (zoals HVB - ongemodificeerde plantaardige olie - als vervanging voor diesel) er zal meer afwijzing zijn van extra CO² en dus meer toename van het broeikaseffect door transport (25% van het totaal in Frankrijk, 75% in de VS). Deze maatregelen, die kunnen worden uitgebreid tot verwarmingsmethoden en de industrie, kunnen worden tegengegaan door een verergering van het broeikaseffect.

Maar er zullen ook andere bronnen van groene brandstoffen moeten worden gevonden omdat de braakliggende landbouwgrond alleen niet voldoende zal zijn om de hoeveelheden koolzaad, zonnebloem en andere jatropha-planten te produceren die nodig zijn om voldoende olie te produceren om aan de algemene vraag naar transport te voldoen. En het zou gevaarlijk en stom zijn om voedselproductielanden op te offeren om olie of suikers te produceren om brandstof te produceren. (zie de verdubbeling van de suikerprijs in één jaar door de opwinding van de ethanolproductie door Brazilië in plaats van de suikerproductie)
Bepaalde soorten monocellulaire algen zijn in staat om tot 50% van hun massa in olie (HVB) te produceren en hun proliferatie wordt sterk versneld door de opname van CO² die vrijkomt door fabrieken en andere sites zoals opwerkingsfabrieken en 'verbranding
De productiviteit - opbrengst per ha - van deze algen is meer dan 100 x hoger dan die van de genoemde landplanten.

Het is waar dat er in alle geïndustrialiseerde landen een echt en enorm bewustzijn plaatsvindt. Maar het is ook waar dat we onze levensstijl volledig moeten heroverwegen, zodat we niet meer op een stomme manier energie verspillen, zoals nu nog het geval is, met nieuw economisch en ecologisch gedrag.

goede zondag

Jean Michel
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 18/02/07, 13:52

jeanmi68 schrijft:Het is waar dat de uitlaat van een 'pantonized' motor bijna evenveel H²O afgeeft als een conventionele motor - +/- 70% -. Maar het stoot slechts 10 tot 11% CO² uit - tegen meer dan 20% voor een motor zonder Pantone-systeem -, bijna geen deeltjes meer - uit dieselbrandstof -, meer CO, geen NOX of andere giftige bijproducten door onvolledige verbranding in niet-pantonemotoren. Maar er moet op worden gewezen - of onthouden - dat een motor met pantone 20.5 tot 21% van de zuurstof afgeeft, wat zoveel is als de atmosfeer die we inademen, wat niet het geval is bij ongewijzigde motoren. En hierbij helpt het om de hoeveelheid O² in de atmosfeer te regenereren, die de neiging heeft af te nemen als gevolg van de meervoudige vervuiling en de opwarming van de aarde.


Uh ... Ik zou graag willen weten waar je deze cijfers vandaan haalt ... vooral de 21% van O2. Het gekopieerde geplakte afval (wat de bron ook is) voegt niet veel toe aan het debat ... integendeel ...

jeanmi68 schrijft:Het is waar dat er in alle geïndustrialiseerde landen een echt en enorm bewustzijn plaatsvindt. Maar het is ook waar dat we onze levensstijl volledig moeten heroverwegen, zodat we niet meer op een stomme manier energie verspillen, zoals nu nog het geval is, met nieuw economisch en ecologisch gedrag.


Econologisch gedrag bedoel je? : Mrgreen:
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 103-gasten