UITRUSTING VOOR TEMPERATUURMETING

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 25/10/05, 14:53

Hallo,
Van mijn kant heb ik verschillende thermoregelaars met OMRON-display en bijbehorende PT100-sondes (figo-project geregeld op 1/10 C°) gekocht voor "een schijntje" op een rommelmarkt (grote hap toch! :P )
Als iemand aan de Bxl-kant projecten heeft, sta ik klaar om te helpen en uitrusting uit te lenen / te verstrekken tegen een goede prijs...

@ ++ B)
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 25/10/05, 14:56

gegyx schreef:Op de thermokoppels staat dit:
....Bij het CNRS, als ze ze niet kopen, maken ze ze met platina-rhodium, wat te duur is (ze hebben er geen last van).
.....

Hallo,
rhodium? cool! :
Fijn rodium
(in euro per kilo)
64684 aankoop verkoop 90121 (in € per Kg) :P
++
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6996
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2915




par gegyx » 22/02/06, 01:35

Begin van begrip van thermokoppels

Het K-type thermokoppel (Chromel-Alumel, dwz nikkel-chroom / nikkel-aluminium), wordt aanbevolen voor temperaturen van 0° tot 1100° (gedurende een korte periode van –180° tot +1300°).
Het is het breedste temperatuurbereik, het is het meest voorkomende, het minst dure; dus daar zijn we in geïnteresseerd.
Volgens een document zijn er 19 manieren om thermokoppels te monteren.
Degene die ons interesseert (tegen de laagste prijs) is de "basis thermokoppel": Eenvoudig thermokoppel met "heetlassen" (aan het einde), uitgevoerd onder neutraal gas (argon).
Er zijn verschillende diameters beschikbaar, van 0,2 tot 1,63 mm.
Ze kunnen naakt worden aangeboden.
Ze kunnen in een schede worden aangeboden. Op dit moment is de maximale temperatuur die wordt aangeboden met deze K-thermokoppels de maximale temperatuur die de omhulsels kunnen weerstaan...
PVC (-30 tot +75). Siliconenrubber (service: -40 tot +200). PR=Verknoopt polyethyleen (-30 tot +75). Mica + PR(-30 tot +75, maar brandwerend tot 750°). Teflon (-75 tot +250).
Glaszijde (480 , punt op 540°). Hoge temperatuur glaszijde (800°). Keramische vezel (-185 tot +1400°).

Onder verkopers bieden wij aan onder de naam "thermokoppels" , afgewerkte sensoren, klaar voor gebruik (de 2 thermokoppelkabels zijn onder argon gelast. Deze "sondes" kunnen worden gelijmd, gelijmd, op magneet, op kragen, ommanteld (teflon, keramiek, roestvrij staal, vuurvast staal platina, inconel .. ..), ... enz. De prijs is consistent, afhankelijk van het gebruik.
Onder de naam "eenvoudige thermokoppels", wordt aangeboden in opgerolde kabel van 2 of 5 m, waarvan één uiteinde is gesoldeerd onder argon.
Onder de naam "verlengkabels" wordt hetzelfde type kabel aangeboden, zonder solderen, en waarvan de samenstelling van legeringen identiek is aan die van de vorige sensoren. Maar je moet eindigen met een las aan het uiteinde, die de 2 kabels van verschillende samenstelling zal verbinden; dit lassen, in contact met een temperatuur, zal een potentiaalverschil creëren met het "koude lassen", dat op een speciale assemblage of op de terminals van een meter komt; Een voltmeter kan deze meten –6,4mv (-270°) tot +54,8mv(1370°) voor een type K, koude las bij 0°.
de "verlengkabel" is het voordeligst.

Het wordt aangeboden bij Radiospares (prijs exclusief belastingen):
-Thermokoppel K, met glas omhuld (-50 tot 400°), 2 m met reeds aangebrachte las op het einde
ref: 219-4309 voor € 9,38. (je kunt uiteinden knippen, solderen en sensoren opnieuw uitvoeren)
-K verlengkabels, 0,3mm, glas (+480°), 10m.
ref: 219-4589 voor € 15,71
-K verlengkabels, glas (+480°), 10m ref: 151-209 à € 14,74

Onder de naam "compensatiekabel" , het is een kabel (van speciale samenstelling, maar van andere legeringen dan de thermokoppelkabel), waarmee de gegevens van de sensor over een grotere afstand kunnen worden uitgestrekt zonder grote verzwakking, in tegenstelling tot eenvoudige elektrische geleiders in koper.
Als je ook een "type K thermometer" wilt kopen, die de temperatuur direct afleest, moet je ook nadenken over het kopen van de juiste link-connectoren (vrij duur)...

Belangrijke herinnering:
krissq29 schreef:
voor documenten over thermokoppels vond ik dit
http://perso.wanadoo.fr/smart2000/thermometrie2.htm
en dat
http://srdata.nist.gov/its90/menu/menu.html
de tabellen in de 2e link geven direct toegang tot de mV/°C omrekening
voor "papieren" gidsen is er dit
http://www.tcsa.fr/
0 x
chevesne51
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 70
Inschrijving: 26/10/05, 19:19
x 1




par chevesne51 » 23/04/06, 00:56

Bonsoir,

Een extra link over het onderwerp,
Interessante prijs, en snelle levering (persoonlijke ervaring).


http://www.tcdirect.fr/deptprod.asp
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

UITRUSTING VOOR TEMPERATUURMETING




par denis » 23/04/06, 09:16

hallo, ik heb infraroodthermometers gezien, tot 500°c, het is erg praktisch in een auto, maar tijdens het rijden : Cheesy: .De prijs was zeer redelijk, maar 500°C is het goed?? het is gewoon :?
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 23/04/06, 12:26

Dag
Bedankt voor de TCdirect-link, die hebben we nodig!
250°C is voor mij voldoende, temperaturen voor en na reactor, bubbler of andere systemen, misschien ook in mijn geval (Mercedes 300TD turbo zonder warmtewisselaar) de inlaatlucht na turbo. Het maakt het mogelijk om het water te starten (injectie voor mij) vanaf het moment dat ik bijvoorbeeld reactor 120 ° C heb verlaten. En om te kijken of ik de ingang van de reactor niet te veel afkoel met teveel geïnjecteerd water etc...
Michel
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 108-gasten