UITRUSTING VOOR TEMPERATUURMETING

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
phil 14
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 27/06/05, 12:28
Plaats: Calvados




par phil 14 » 10/10/05, 12:36

Dag
Ik heb je de schatting gegeven die me het huis maakte SCANGAULE voor een thermometer en een speciale sonde om de temperatuur (van -50 tot +1370) op delen van een motor te nemen.
Het is vrij duur, maar ik denk dat het erg praktisch zal zijn om je de temperaturen van de verschillende delen van de assemblage te geven, dus ik zal investeren.
Het citaat van ScanGaule: http://www.scangaule.com
a+
phil 14
ps ik kan mijn offerte niet downloaden

prijs van de sonde: 43.60 euro
thermometerprijs: 88.04 euro
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 10/10/05, 12:53

Er zijn gelijkwaardige apparaten bcp goedkoper op conrad.fr ... bijvoorbeeld bcp of multimeter zijn uitgerust met een meting van T° en verkocht met een K-sondes tot 1300°C

Een sonde van 43€ is te duur als je weet dat thermokoppels (K bijvoorbeeld) verkocht worden aan 5€ per meter...tenzij deze gevoerd is...
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 10/10/05, 14:51

Eindelijk voor mijn metingen kocht ik bij Selectronic de thermometer met deze 2 K thermokoppelsondes.
http://www.electronic.fr/
Thermo.Dubbel SEL-9610 (=306K)
ref. 60.9522
39,90 € TTC
• Weergave van 2.000 punten in °C of °F
• 2 meetingangen T en T2: maakt verschilmeting mogelijk (T1-T2)
• Meetbereik: - 50 tot +1000°C / - 58 tot +2000°F
• Resolutie: 1°
• Basisnauwkeurigheid: ± 0,2%
• MEMORY functie van lezen of maximum.
• Aangedreven door 9V alkaline batterij
• Afmetingen: 130 x 72 x 33 mm
• Gewicht: 184 g.

Geleverd met batterij en 2 sondes type K 1,20 m lang, schokbestendig omhulsel. MAXIMALE METING = 260° met de meegeleverde sondes

Maar ik ben geïnteresseerd in een adres waar je K thermokoppels per meter kunt vinden.
dank u
Michel
0 x
phil 14
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 27/06/05, 12:28
Plaats: Calvados




par phil 14 » 10/10/05, 21:41

Hallo econologie en michel
Bedankt voor de namen van uw offertes, ik denk dat ik er eens naar ga kijken alvorens te kopen, misschien een multimeter kiezen als deze de juiste resultaten geeft.
phil 14
0 x
phil 14
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 27/06/05, 12:28
Plaats: Calvados




par phil 14 » 20/10/05, 20:40

Hallo Michel
Gebruik je een andere sonde op je SEL-9610 dan de type K sondes die een maximale meting = 260° hebben (wat krap om de uitlaat T° te meten).
Ik denk erover om er een te kopen.
merci
a+ fil 14
0 x
mobymatisch
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 28/05/05, 10:54




par mobymatisch » 24/10/05, 09:56

Wat tot 1300° gaat, is de thermometer, de kleine sondes die daarbij worden geleverd, gaan zelden naar dergelijke waarden, maar eerder 200° in het algemeen.
43E voor een hoge temperatuur is de prijs.
Kijk eens op de website van Radiospares...
0 x
mobymatisch
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 28/05/05, 10:54




par mobymatisch » 24/10/05, 09:57

Thermokoppels verkocht per meter......???????????????? :knipperen: :knipperen: :knipperen:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 24/10/05, 17:55

Hallo mobymatic
Zeker! in alle staalfabrieken kopen we 500 meter rollen thermokoppel type K chromel alumel we produceren de thermokoppels op aanvraag, met name om in het vuurvaste materiaal op te nemen, dit maakt het mogelijk om het uitgloeien van de stalen gietpannen en de spuigaten voor de gietstukken continu te regelen, type K meet gemakkelijk bij 1000c daarboven wordt de levensduur verkort. het moet in een buis worden gedaan, het maximum is 1370c, maar we gebruiken nooit type K voor dergelijke metingen .. we gebruiken die in platina.
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6991
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 25/10/05, 00:17

Op de thermokoppels staat dit:
http://perso.wanadoo.fr/smart2000/thermometrie2.htm
waar staat:

Type thermokoppel: K
Legeringen: nikkel-chroom / nikkel-aluminium
Bereik van de tafel in °C: -270 tot 1370 °C

Andre,
Is het, wat u noemt chromel alumel type K, dat u per spoel van 500 m krijgt?
(om de tomaten te binden, het doet je dromen...).
In het bovenstaande voorbeeld is het volgens mij nodig om twee draden van verschillende legeringen aan te sluiten: Nikkel-Chroom + Nikkel-Aluminium? Dus je hebt twee soorten spoelen nodig om een ​​K-thermokoppel te maken, toch?
U specificeert dat in de staalfabrieken, door ze op hun uiteinde te draaien, dat voldoende is ... Moeten ze niet aan elkaar worden gelast met een hete vlam, aangezien we spreken van "lassen" op hun kruispunt?
Op deze manier is het niet eenvoudig om dit type haspel in de detailhandel te vinden...
Zou moeten zien in Saint-Gobain …
Bij Radiospare is er alles, maar voor de prijs x 2 minimum.
Bij het CNRS, als ze ze niet kopen, maken ze ze met platina-rhodium, wat te duur is (ze hebben er geen last van).
Ben je voor de meting tevreden met het meten van de spanning in millivolt of heb je een elektronische assemblage gemaakt om de koude las te simuleren, om directe aflezing in ° mogelijk te maken ter vergelijking?
0 x
Wens =>
Staat om normaal te spreken
zonder voortdurend aangevallen door een aantal mensen, die niets te respecteren, en dit straffeloosheid.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 25/10/05, 02:13

Hallo Gegyx
Er zijn verschillende draadmodellen maar er zijn altijd 2 strengen die voor het vuurvaste materiaal worden alleen gebruikt voor de kooktijd, dus ze draaien gewoon met een tang en lopen in het vuurvaste materiaal. hun levensduur is kort de droogtijd, degene die ik gebruik is een soort gele thermoplastische draad 2 strengen nikkel chroom chroom alu zoals je zegt, hoewel op de spoel staat geschreven chromel alumel de naam nord american,
De juiste manier om dit te doen is door de twee uiteinden te draaien en met TIG smelten we de twist tot het begin, het maakt een soldeerbal tussen de twee (delicate operatie)
de andere, eenvoudigere manier bestaat uit het zeer kort draaien van 2 wendingen en het lassen met zilver of licht soldeersel van de wikkeling op de te meten leiding, zonder te vergeten een thermische isolator op het thermokoppel te plaatsen.
Om lage temperaturen te meten ontbreekt het aan precisie als de verbinding van het thermokoppel gemaakt is met koperen geleiders onder de kap vanwege de omgevingstemperatuur is het noodzakelijk om een ​​compensatieberekening te maken.
maar voor het gebruik dat we willen, is het meer een vergelijking dan een precieze meting, vaker reken ik niet eens om naar temperatuur. Ik lees de waarden in millivot en ik werk in millivolt, ik weet dat dat ongeveer 4 millivolt moet zijn bij de opbrengst van de reactor.

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 175-gasten