Regenereer de SOLAR motorhome-accu?

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

Regenereer de SOLAR motorhome-accu?




par bleusideral » 08/08/16, 13:38

Hallo !
Na geduldig verschillende berichten over dit probleem te hebben gelezen, vond ik geen antwoord op mijn probleem: mijn zonnebatterij (90 Ah) van mijn camper gaf duidelijke tekenen van vermoeidheid (13 jaar), gebruik van accessoires beperkt tot einde van 2h ......
Ik had er een op voorraad, gebruikte heel weinig en stond "tijdens het wachten" gedurende meerdere jaren in de garage, dus vervanging en aanpassing van de terminals, normale werking maar zeer kort, zonder het voertuig te verlaten. Tot op heden is het onmogelijk om iets te gebruiken, het sap ontbreekt, mijn bedieningspaneel geeft 11,6V aan, zodra ik het probeer te gebruiken, poef, het knippert bij een fout ...
Ik heb net geleerd, misschien op mijn kosten, dat deze gelbatterijen niet voor altijd zonder onderhoud worden opgeslagen (?!). De verkoper verzekerde me destijds in 2008 dat we 10-jaren konden opslaan en het was nog steeds goed .....
Mijn installatie: ik heb nog 2 zonnepanelen van elk 80w, maar meer sap naar de accessoires, een regelaar vertelt me ​​"opladen", input 18v paneel, de 2e vertelt me ​​"wachten" of "lage batterij" en 14v paneelingang
batterij terminal test: 11,6v
kantelen van de batterijafscheider ok na het starten van het voertuig en alles werkt!
Vandaar mijn vragen, moet ik een 3 e-batterij kopen? of regenereer dan één zie de twee batterijen (originele zegels, het is gel) ??
In de hoop de juiste details te hebben gegeven, nodig ik je uit om "mij te verlichten" een beetje, want ik ben een beetje verdwaald, mijn machine moet met mezelf op vakantie gaan, erg moe, op vakantie eindelijk over 10 dagen !!!!! ! : Roll:
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 129-gasten