2 tijd motorstart

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 10/05/10, 19:25

Bonjour à tous,


Voor AlainG weet ik dat het het beste zou zijn om naar een monteur te gaan, hoewel je, zoals Dedeleco opmerkt, een competente moet vinden.

Bovendien is het een "herstel"-motor die niets kost, en het is financieel niet haalbaar om er te veel aan uit te geven.
En om nog een laag toe te voegen: het is een tendermotor die als enige doel heeft om van de zeilboot naar de kust te gaan, dus hij zal niet vaak draaien.
Vooral omdat de zeilboot niet echt in staat is om heel ver te komen.

Als het niet om de symptomen gaat,
Er is een grote stap gezet, ik dacht zelfs dat hij gewonnen was.
De motor start, loopt een paar minuten en stopt dan. En onmogelijk om opnieuw op te starten.
Als je het leest zou het dus de condensator zijn (de spoel is nieuw en de korrel is schoongemaakt en de nok kan niet verwijderd worden).

Dus grote vraag: hoe controleer je een condensator? Mogelijk met een multimeter?

De carburateur is van boven tot onder gereinigd, als je door het ene gaatje blaast voel je de lucht vanaf de andere kant stromen.


Flytox schreef:+1 Wanneer het lager speling krijgt, vernietigt het voorzichtig de aangrenzende lipafdichting die voor de afdichting zorgt, waardoor er lucht binnendringt en de motor erg slecht loopt... voordat hij soms vastdraait... Huilend of heel verdrietig Dit is te zien met het gebied grenzend aan de verbinding dat voortdurend vuil wordt (nat blijft van benzine) met mengsellekken.



Hier heb ik moeite met begrijpen... Over welke lipafdichting heb je het?
Dit zijn de segmenten die voor de afdichting moeten zorgen, toch?
Of bedoel je de krukas keerringen?
En je voelt de compressie heel duidelijk als je de propeller met de hand draait.


Omdat ik de motor niet bij de hand heb, zal het oplossen van problemen langer duren.
0 x
Sparen een boom, eet een bever.
Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 10/05/10, 21:34

aerialcastor schreef:Er is een grote stap gezet, ik dacht zelfs dat hij gewonnen was.
De motor start, loopt een paar minuten en stopt dan. En onmogelijk om opnieuw op te starten.

Ondergelopen of droge bougie na weigering om te starten?

Flytox schreef:+1 Wanneer het lager speling krijgt, vernietigt het voorzichtig de aangrenzende lipafdichting die voor de afdichting zorgt, waardoor er lucht binnendringt en de motor erg slecht loopt... voordat hij soms vastdraait... Huilend of heel verdrietig Dit is te zien met het gebied grenzend aan de verbinding dat voortdurend vuil wordt (nat blijft van benzine) met mengsellekken.


aerialcastor schreef:Hier heb ik moeite met begrijpen... Over welke lipafdichting heb je het?
Dit zijn de segmenten die voor de afdichting moeten zorgen, toch?
Of bedoel je de krukas keerringen?
En je voelt de compressie heel duidelijk als je de propeller met de hand draait.

Dit zijn de lipafdichtingen van de krukas. De onderste motor bevindt zich in depressie en wanneer de motor draait, beweegt de krukas op de versleten lagers enigszins uit het midden door de inspanningen, waardoor de lipafdichting gaat "gapen". Hierdoor komt er "in één keer" lucht binnen en slaat de motor af. Ik had deze op een Yamaha DTMX, hij startte goed, we passeerden 1° en 2° zonder problemen en na 3° of 4° stopte hij..... De ontsteking zat de hele tijd vol vet door het ontsnappen. Nadat de lagers en lipafdichtingen waren vervangen, was het opgelost. :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 10/05/10, 22:05

Na het stoppen start hij de volgende dag opnieuw, koud? Zoals eerder ? Om een ​​paar minuten warm te stoppen?
Als dit klopt, wordt er iets warm en gaat het defect: condensator, spoel, magneet (isolator of scheur die begint te lekken), of brandstoftoevoer die geblokkeerd is, om goed te zien, of slijtage van de cilinder en de systeeminlaat via de carter? In dit geval zal hij waarschijnlijk geluiden maken bij het met de hand draaien en dit is zichtbaar bij het verwijderen van de behuizing.
De ontstekingstest wordt gedaan door te kijken naar de vonken op de bougiekabel naar massa of op de bougie tijdens het draaien, als het ontstekingssysteem zwakker wordt als het warm is, doet de vonk hetzelfde!
Een condensator wordt getest door te kijken hoe lang hij zijn lading vasthoudt na het opladen met een batterij. Als het 0,1 of 1 microFarad is, zou je na enkele seconden een stroomstoot op de voltmeter moeten hebben.
1 microFard ontlaadt met een factor 1/2,7 in 10s via een weerstand van 10 megaohm. 0,1 op 1 seconde. Of in het donker een kleine ontladingsvonk bij kortsluiting, enkele seconden of zelfs een minuut, nadat een batterij of cel is opgeladen en niet is aangesloten.
Door een wisselspanning (50 Hz uit een kleine 12V-transformator) over een weerstand aan te leggen en de wisselspanning te meten, leiden we de waarde van de capaciteit af.
http://membres.multimania.fr/montagreg/ ... ATEURS.pdf
Heel gevarieerd, maar allemaal volgens het principe van een reservoir van elektrische ladingen dat tijd nodig heeft om via een weerstand te legen of te vullen, zoals een watertank door een pijp!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 10/05/10, 22:31

Krukaslipafdichtingen zijn belangrijk voor het in het carter pompen

als deze afdichtingen beschadigd zijn, kan de motor niet via de carburateur naar binnen zuigen: hij start slecht: maar als je hem snel genoeg draait om te starten, zuigt hij lucht aan via deze lekkages en heeft hij de neiging weg te rennen


Ik bevestig een opmerking van André: wees voorzichtig met slecht schuurpapier: als er nog schuurkorrels achterblijven, wordt er niet altijd contact gemaakt... schuurmiddel is een oplossing, mits je daarna serieus schoonmaakt: een goede oude vijl is veiliger, maar het vereist demontage van alles

wees voorzichtig, de goede kwaliteit laag op de platina schroeven is dun (het is niet eens platina) als je te veel schuurt of vijlt kom je gewoon metaal tegen dat geen weerstand heeft tegen vonken: op een dag blijkt het nog verwarrender: vijlen of teveel schuren is slechts een noodoplossing voordat de sloophamer echt wordt vervangen

wanneer een condensator dood is, verhindert dit niet volledig dat de ontsteking werkt, maar het versnelt de slijtage van de onderbreker (ik zeg geen platina schroeven omdat het geen schroeven zijn en er geen platina is)

als een condensator dood is, herstelt deze zich niet, als hij kortsluiting veroorzaakt en de ontsteking doet mislukken, is dit definitief, als hij wordt doorgesneden, verslijt de onderbreker zeer snel

aan de andere kant is de bobine in het magnetische vliegwiel veel grilliger: ik heb mijn hersenen echt pijn gedaan met oude motoren die alleen startten op dagen dat ze dat wilden

mijn voorkeursoplossing om de twijfel weg te nemen is om de magnetische vliegwiel-ontstekingsonderbreker te transformeren in een bobine-onderbreker op batterijen: de onderbreker bestuurt de bobine van een auto die wordt aangedreven door een 12V-batterij: het werkt heel goed: het maakt veel krachtigere vonken en als dat niet het geval is Als we niet beginnen, weten we zeker dat het niet aan de ontsteking ligt en zorgen wij voor de rest

Ik heb verschillende oude Bernard-motoren die al jaren in generatoren draaien zonder hun originele bobines

Natuurlijk is een goede, competente reparateur sneller, maar hoe vind je een competente reparateur in een land waar we niet veel meer repareren? als je met iets ouds aankomt, word je weggegooid... zelf repareren is de enige oplossing

Ik hoop dat we in andere landen meer repareren en minder verspillen

een goede reparateur heeft niet alleen zijn vaardigheden, hij beschikt ook over een voorraad onderdelen: het is gemakkelijker om een ​​nieuwe spoel, een nieuwe condensator, een nieuwe stroomonderbreker, een nieuwe carburateur te plaatsen... als alles nieuw is, is het lopend voorbij
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 10/05/10, 22:56

goedenavond
Natuurlijk zal een goede, competente reparateur sneller zijn, maar hoe vind je een competente reparateur in een land waar we niet veel dingen meer repareren?


het is raar, ik heb de indruk dat niemand hier in zijn jeugd mobs had :!:
wij (de andere jonge mensen en ik) brachten onze tijd door met sleutelen en oppompen, maar niet met de pov-kit die je kocht (zeer slechte middelen vereist) met vijlen en zagen en hij draaide met meer dan 100 km/u. .
Achteraf is een 2-taktmotor niet zo ingewikkeld...met een paar documenten kan een klusjesman hem gemakkelijk weer aan de praat krijgen,


:D
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 10/05/10, 23:30

nou ja, ik had geen bende toen ik jong was! gewoon fietsen

Het was veel later dat ik zware mechanica deed, en kettingzagen, en prehistorische motoren

en nu heb ik een derbi van 50 cm3, die elektronische ontsteking heeft

Ik had ook een 125cc Yamaha DTMX, die al een elektronische ontsteking had (geen onderbreker)

Ik heb een hele oude mc culloch kettingzaag die steeds moeilijker startte (ontsteking met onderbreker) maar de ontsteking had er niets mee te maken het overbrengingslampje naar een plug die met kracht in het motorblok was gemonteerd: hierdoor was de plug weg en veroorzaakte een enorm lek, maar omdat deze plug achter andere onderdelen verborgen zat, zag ik hem niet en werd ik genaaid... met een machine die heel slecht startte maar die, toen hij eenmaal weg was, nog steeds een goed vermogen had...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 11/05/10, 01:39

aan de andere kant is de bobine in het magnetische vliegwiel veel grilliger: ik heb mijn hersenen echt pijn gedaan met oude motoren die alleen startten op dagen dat ze dat wilden

De isolatie van hoogspanningsspoelen met hun dunne draden is kwetsbaar en zorgt voor lekkage bij hoge spanning, afhankelijk van temperatuur en vochtigheid. Zodra de isolatie barst, is deze een beetje verkoold aan het oppervlak, de spoel wordt kortgesloten, vooral als deze heet is. om nog maar te zwijgen van de fijne draad die kan breken door de isolatie, die vervormt tussen warm en koud!!
Hetzelfde voor HT-units op oude tv's!!
De externe spoelmethode is veel eenvoudiger.
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 11/05/10, 13:13

hallo

chatelot16 schreef:Ik bevestig een opmerking van André: wees voorzichtig met slecht schuurpapier: als er nog schuurkorrels achterblijven, wordt er niet altijd contact gemaakt... schuurmiddel is een oplossing, mits je daarna serieus schoonmaakt: een goede oude vijl is veiliger, maar het vereist demontage van alles


het is niet nodig om alles uit elkaar te halen, vooral als je er schuurpapier op kunt doen, een naaldvijl werkt ook!
http://www.mirkenta.fr/detail-lime-aigu ... -1310.html

uiteraard is de consumptiemaatschappij hieraan verplicht, alles of bijna alles wordt weggegooid en kan niet worden gerepareerd, of slecht, vooral als we te maken hebben met rommel uit het Verre Oosten, zonder het land te noemen natuurlijk.

jeff
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 11/05/10, 13:51

dedeleco schreef:De ontstekingstest wordt gedaan door te kijken naar de vonken op de bougiekabel naar massa of op de bougie tijdens het draaien, als het ontstekingssysteem zwakker wordt als het warm is, doet de vonk hetzelfde!

Als je naar de vonk kijkt, bijvoorbeeld door de bougie op de cilinderkop te plaatsen en in het donker, moet deze blauw zijn. Als deze roze is, is deze niet krachtig genoeg, uw ontsteking is defect.

Een condensator wordt getest door te kijken hoe lang hij zijn lading vasthoudt na het opladen met een batterij. Als het 0,1 of 1 microFarad is, zou je na enkele seconden een stroomstoot op de voltmeter moeten hebben.


U moet ook de spanning controleren die deze ondersteunt zonder te klikken (ongeveer 300 tot 400 V). Op oude condensatoren werd het diëlektricum gemaakt met geolied papier (tot op zekere hoogte zelfherstellend). Als hij de spanning niet vasthoudt, is er zodra hij warm wordt kortsluiting en heb je geen ontsteking meer.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 76-gasten