Startcondensator voor een compressor

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Startcondensator voor een compressor




par Gaston » 12/11/13, 16:20

Hallo,

Ik heb sinds afgelopen winter een kapotte luchtontvochtiger gedemonteerd en ik denk dat de storing komt van de condensator waardoor de compressor start.

De condensator is vervormd en gelekt...

De condensator is een "rechthoekig" model van 7µF bij 450V met 4 aansluitingen (waarvan 3 gebruikt) (ca. die)

Mijn vragen:
  1. Weet jij waar je dit type condensator kunt vinden? :? (Ik kan alleen cilindrische vinden waarvoor ik de condensator zou moeten verplaatsen en de bedrading opnieuw zou moeten doen)
  2. Is de waarde van 7µF kritisch :? (Ik vind 6µF of 8µF, maar geen 7 :? )
  3. De 4 aansluitingen zijn, neem ik aan, 2 aan 2 verbonden :?


dank u
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 12/11/13, 17:20

Dag

7 microfarad is geen startcondensator
het is een bedrijfscondensator die permanent verbonden blijft met de wikkeling wordt gebruikt om een ​​faseverschuiving op een wikkeling te maken.
het is papier condensator.
de startcondensatoren zijn van het elektrolytische type met een grotere capaciteit, afhankelijk van de motor en het startkoppel en blijven alleen voor het starten verbonden met de wikkeling, dan zijn ze uit circuit.
In jouw geval is het niet zo kritisch dat de waarde van de condensator 10% in de buurt komt van zijn waarde.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 12/11/13, 17:38

Andre schreef:7microfarad is geen startcondensator
Ik weet het : Cheesy:
Maar iedereen noemt het (ten onrechte) zo...


Andre schreef:In jouw geval is het niet zo kritisch dat de waarde van de condensator 10% in de buurt komt van zijn waarde.
Ja, maar 7 µF +/- 10% geeft me 6,3 of 7,7 en ik vind slechts 6 of 8 µF :|

Kent u een online winkel voor dit soort onderdelen? :?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 12/11/13, 18:01

Dag

Wanneer dit type compressor lange tijd stilstaat, zijn ze soms moeilijk mechanisch opnieuw op te starten, ze zijn vastgelopen
Installeert tijdelijk een condensator met een grotere capaciteit
of een 25 30 microfard nog meer, gewoon om mee te beginnen. Als hij niet weggaat, is de compressor op dit moment mechanisch geblokkeerd. Als hij weggaat, stop hem dan en laat hem draaien met de originele condensator.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 12/11/13, 18:26

De originele condensator is kapot (gezwollen en lekt), dus ik ben op zoek naar waar ik er een kan kopen (indien mogelijk identiek, zo niet zoveel mogelijk).
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 12/11/13, 20:04

0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/11/13, 20:49

een handelaar die interessante prijzen heeft voor condensatoren ... en alle andere wikkelbenodigdheden
http://www.abe-negoce.com/fr/fourniture ... s.html?p=5

in de elektromotor heeft de startcondensator een bijzondere betekenis: het betekent een niet-gepolariseerde elektrochemische condensator van hoge waarde, alleen gebruikt voor het starten, maar bij normaal gebruik afgesneden door een elektrisch contact

de permanente condensatoren zijn van superieure kwaliteit en kunnen permanent aangesloten worden

8µF voor 2,5 euro, niks om over na te denken... 8 in plaats van 7 kan geen kwaad

anders is het nodig om 2 condensatoren parallel te schakelen om de exacte waarde te respecteren, bijvoorbeeld 6 µF + 1 µF = 7 µF

aangezien deze 8µF condensator rond is zal hij ronder draaien dan met je oude vierkante condensator : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 13/11/13, 17:03

Bedankt voor de links.

Ik kijk vanavond wat ik kan bestellen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 14/11/13, 11:14

Uiteindelijk bestelde ik een 8µF op radiospares (niet de bovenstaande link is gereserveerd voor professionals).

Iets duurder dan de site van abe-negoce, maar ik heb gekozen voor een condensator met een aluminium structuur voor een levensduur van 30000 uur (in plaats van 10000 uur voor de plastic modellen).

Voor een apparaat dat 12 uur per dag 6 maanden per jaar wordt gebruikt, telt het uiteindelijk...

Ik laat het weten als ik hem gemonteerd heb.

Dank u allen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 14/11/13, 15:40

waarom gereserveerd voor professionals?

Ik heb zojuist geprobeerd te bestellen, er is geen probleem: bij het aanmaken van uw account moet u vanaf het begin een bepaalde persoon kiezen... als u een professional selecteert, heeft u een siret-nummer nodig...

maar als we de doos op individueel laten staan, werkt het goed tot de creditcard

Ik ontdekte deze handelaar niet lang geleden op een andere forum
http://www.usinages.com/electricite-var ... ml#p657604
0 x

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 98-gasten