Autobatterij Arktis jelly voltage 1.6V: Recoverable?

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 19/03/12, 14:57

Mijn motoraccu is een 12Ah.. Ik zou er 3 parallel nodig hebben om ze op deze lader te kunnen aansluiten
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 19/03/12, 15:20

Macro schreef:Eerlijk gezegd vind ik het echt vreemd dat deze twee batterijen niets meer in de tas hebben... Ze waren opgeladen en functioneel toen ze 3 maanden geleden werden gedemonteerd en er is niets meer uit te halen (nou ja, niet veel, want zaterdagochtend om 3 a.m. dof na 10 uur opladen bij 12A Het lukte me nog steeds om mijn tractor te starten, maar hij draaide heel langzaam, hij draaide 30 minuten en daarna kon ik hem om 11 uur opnieuw starten, even slecht keerde hij terug voor 30 minuten en toen viel ik de ontzwaveling)


Vreemd, aangezien ik batterijen jarenlang in werkende staat heb bewaard, niet gebruikt gedurende perioden van meer dan 3 maanden. ???
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 19/03/12, 15:39

Eerst dacht ik dat het van de tractosaurus kwam... Maar op de kinderkruiwagen bij Mamita doen ze hetzelfde: ze slagen erin om de starter rond te draaien, maar niet gewelddadig genoeg om de motor (diesel) te starten. minuten maar toch zo kort..

Ik denk dat het de kleine onderhoudslader (4A) is die we hebben op de groepen waar ze vandaan komen die ze neerschiet, we moeten constant gedestilleerd water toevoegen (elke maand anders vinden we de platen een lucht) .. Ik heb een experiment gedaan op twee andere generatoren Ik laat de laders maar twee keer per week twee uur opladen (en meer als de generatoren worden gebruikt omdat ze geen dynamo hebben die de accu's oplaadt bij draaiende motor) het lijkt zijn vruchten af ​​te werpen de accu's gaan in goede staat langer mee vorm in het begin veranderden we ze elke 3 jaar nu we 5 jaar oud zijn veranderen we ze uit verplichting maar ze zijn nog steeds dapper..
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 19/03/12, 16:33

Macro schreef:Eerst dacht ik dat het van de tractosaurus kwam... Maar op de kinderkruiwagen bij Mamita doen ze hetzelfde: ze slagen erin om de starter rond te draaien, maar niet gewelddadig genoeg om de motor (diesel) te starten. minuten maar toch zo kort..

Ik denk dat het de kleine onderhoudslader (4A) is die we hebben op de groepen waar ze vandaan komen die ze neerschiet, we moeten constant gedestilleerd water toevoegen (elke maand anders vinden we de platen een lucht) .. Ik heb een experiment gedaan op twee andere generatoren Ik laat de laders maar twee keer per week twee uur opladen (en meer als de generatoren worden gebruikt omdat ze geen dynamo hebben die de accu's oplaadt bij draaiende motor) het lijkt zijn vruchten af ​​te werpen de accu's gaan in goede staat langer mee vorm in het begin veranderden we ze elke 3 jaar nu we 5 jaar oud zijn veranderen we ze uit verplichting maar ze zijn nog steeds dapper..


Absolute zekerheid, helemaal mee eens, permanent opladen bij 4A (enorm zelfs) doodt ze, omdat de maximale spanning van 14V gemakkelijk wordt overschreden, het vreet al het water op en vernietigt ze door destructieve parasitaire reacties!!

Je hebt een lader nodig met hysteresis die oplaadt bij 14V en alleen oplaadt als de batterij onder de 12V zakt, eens in de 2 of 3 maanden, in rust, vergelijkbaar met een dynamoregelaar van een auto. Voeg gewoon een opamp toe die het laadstroomrelais aanstuurt, of een drempelthyristor.
Ik doe het elke 3 maanden met de hand.

Het is essentieel om het normale gebruik van een auto te respecteren, met minstens eens in de 3 maanden, startontlading en opladen door alternatorstroom of 4A niet hoger dan 14V (alternatorlimietspanning op auto).
We kunnen zelfs onbedoeld de accu aan de auto laten zitten (waardoor de accu dan in één tot twee maanden sterk ontlaadt) en dan eerst op 14V opladen met 4A, om vervolgens jaren daarna opnieuw op te starten.
De batterijen kunnen 7 tot 10 jaar meegaan als ze niet worden opgegeten met te veel kou of overbelast raken door overmatige airconditioning.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 19/03/12, 21:39

het werkte niet..het is dood...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 19/03/12, 22:04

Het moet worden opgeladen met maximaal 14V, door de spanning te meten of met automatische beveiliging.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 20/03/12, 08:11

Ik ben op volle dagen van normaal licht opladen, desulfatering.... Deze twee batterijen zijn absoluut defect.. Ik denk niet eens dat ze gesulfateerd waren.. Ze zijn geruïneerd, dat is alles...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 20/03/12, 08:56

Macro schreef:..Ze zijn genaaid, dat is alles...


Welke nullastspanning?
Welke spanning bij een kleine belasting (20 tot 50W)?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 20/03/12, 09:07

Ik neem vanavond de meting opnieuw op de gedesulfateerde en op zijn niet-gedesulfateerde zus... Voor geheugenverlies 12,61 voor beide...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 20/03/12, 09:32

dedeleco schreef:
Absolute zekerheid, helemaal mee eens, permanent opladen bij 4A (enorm zelfs) doodt ze, omdat de maximale spanning van 14V gemakkelijk wordt overschreden, het vreet al het water op en vernietigt ze door destructieve parasitaire reacties!!

Je hebt een lader nodig met hysteresis die oplaadt bij 14V en alleen oplaadt als de batterij onder de 12V zakt, eens in de 2 of 3 maanden, in rust, vergelijkbaar met een dynamoregelaar van een auto. Voeg gewoon een opamp toe die het laadstroomrelais aanstuurt, of een drempelthyristor.
Ik doe het elke 3 maanden met de hand.

Het is essentieel om het normale gebruik van een auto te respecteren, met minstens eens in de 3 maanden, startontlading en opladen door alternatorstroom of 4A niet meer dan 14V


De onderhoudsladers voor deze batterijen zijn ingesteld op 13.2V voor degene die is uitgerust met een enkele 12V-batterij en 26.4V voor degene die is uitgerust met 24 volt (mijn twee batterijen waren in serie op deze lader). Dit zijn professionele elektronische laders die ze opladen met een maximale stroom van 4A (om te herstellen vanaf een start) en er is een boost-stand op 8A (nooit gebruikt) van een leverancier die u een monteur € 300 per uur in rekening brengt voor het doen van een olieverversing :schok: :schok: :schok: )
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 96-gasten