OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Celine en haar auto
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 08/03/16, 21:21

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Celine en haar auto » 08/03/16, 21:39

Goedenavond, ik sta mezelf toe dit bericht te posten omdat ik een groot, heel groot probleem heb met mijn auto, een BMW, de monteur neemt me gek bedragen voor een onwaarschijnlijke diagnose. Ik heb net je berichten gelezen en je hebt het over een ODB2-aansluiting waarmee je weet wat er mis is met je auto's, is het echt betrouwbaar? Zal ze me geen foutcode geven waar ik niets aan kon doen?
Bedankt voor je hulp, want ik ben een beetje wanhopig en niet klaar om het huis te verkopen om mijn auto te repareren
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Christophe » 09/03/16, 00:48

Bij BM gaat het goed: 80 € HT voor alleen de verbinding zoals hierboven gezegd ...
Een OBD2 naar 15 € -bus garandeert niet dat u alle fouten leest (het hangt allemaal af van de software met) omdat de merken zichzelf veel beschermen (en u kunt vergeten ze te resetten met)

Wat heb je voor lampjes op het dashboard? Kortom, wat is uw "grote zorg"?

In het Leclerc auto center, in mijn hoek, pluggen ze gratis een ACTIA in ... en kunnen ze fouten voor je resetten ... zolang ze duidelijk hersteld zijn ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Macro » 09/03/16, 08:25

Ik heb verschillende multimerken (al genoemd) plus de fiat alfa craké-software en een Chinese versie van lexia (psa) en ik kan je vertellen dat dit geweldige hulpmiddelen zijn voor het diagnosticeren van problemen (vanaf het moment dat ze zijn elektronisch) het is allemaal logisch voor de interpretatie van de resultaten ...
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Celine en haar auto
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 08/03/16, 21:21

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Celine en haar auto » 09/03/16, 09:52

Bedankt voor je antwoord, het is eigenlijk net 1 keer per dag begonnen, bij het gebruik van het 1-tijdperk en na meer manieren om het te starten. nu, sinds maandag, weigert ze gewoon te beginnen. de batterij is nieuw en de starter loopt goed, de monteur stopte zijn koffer en kreeg een foutcode bij 6-cijfers plotseling weigert hij iets te doen en wil me naar BMW sturen waar mij werd verteld de batterij te vervangen en de starter voor ongeveer 1000 euro .... (de batterij kost 100 euro in een batterijwinkel ...) ....
We zijn verdwaald, we hebben alle meningen van de injectoren over het probleem van diesel .... niemand weet hoe we ons een echte baan moeten geven, dus ik dacht dat deze ODB 2-aansluiting ons zal helpen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Gaston » 09/03/16, 10:26

Céline en haar auto schreef:bij BMW waar mij werd verteld om de batterij en de starter te vervangen voor ongeveer 1000 euro
1000 € om de starter en de batterij te vervangen, deze is niet overdreven als dat het probleem oplost (een starter is meer waard dan 500 € zonder arbeid).

Céline en haar auto schreef:We zijn verloren, we hebben alle meningen over injectoren ... niemand kan ons een echte voorsprong geven
U moet de BMW-garage duidelijk maken dat deze een resultaatsverbintenis heeft en dat alle onderdelen die onnodig worden gewijzigd om de fout te vinden, niet kunnen worden gefactureerd (deze hoeft alleen opnieuw te worden gemonteerd).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Macro » 09/03/16, 10:27

De code heeft 6 cijfers en heeft een betekenis in de tablets van BMW ... En uit de interpretatie van deze code kan het defecte orgaan (len) afleiden ... Wat betreft de starter als hij het is. De auto moet kunnen worden gestart vanaf de "kinderwagen".
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Gaston » 09/03/16, 10:32

Macro schreef:Wat betreft de starter als hij het is. De auto moet kunnen worden gestart vanaf de "kinderwagen".
Celine vertelt ons "de starter draait goed" ...
0 x
Celine en haar auto
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 08/03/16, 21:21

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Celine en haar auto » 09/03/16, 11:07

Met de kinderwagen wil ze niet meer beginnen. gisteren moest het worden gesleept met een andere auto voor minstens 1 km om te kunnen starten.
We vonden een starter op ongeveer 250 euro op een site met auto-onderdelen, maar omdat het een goede som is, had ik graag zeker willen zijn van mijn kans ... mijn metgezel die niet mechanisch is, veranderde zijn 1 er starter in minder dan 2 h op zijn saab. Ik vind dat BMW prijzen worden misbruikt (zoals elke garagehouder elders)! Gewoon om de koffer aan te sluiten en me naar BMW te sturen kostte het me 100 euro!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Gaston » 09/03/16, 11:15

Céline en haar auto schreef:Met de kinderwagen wil ze niet meer beginnen. gisteren moest het worden gesleept met een andere auto voor minstens 1 km om te kunnen starten.
Het komt dus niet (alleen) van de starter.

Céline en haar auto schreef: Ik vind dat BMW prijzen worden misbruikt (zoals elke garagehouder elders)! Gewoon om de koffer aan te sluiten en me naar BMW te sturen kostte het me 100 euro!
Ik begrijp het niet helemaal: je ging naar BMW die je stuurde ... naar BMW :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Macro » 09/03/16, 11:20

Gaston schreef:
Macro schreef:Wat betreft de starter als hij het is. De auto moet kunnen worden gestart vanaf de "kinderwagen".
Celine vertelt ons "de starter draait goed" ...


Ja maar ... Ik weet het omdat het mij is overkomen met de passat een Mamita: als om een ​​of andere reden (zwakke starter of onvoldoende batterij) de computer in veiligheid gaat (onvoldoende rotatiesnelheid) en niet injecteert meer diesel de persoon hoort daarom zijn starter correct draaien maar met een alert oor horen we een motor gelanceerd alsof deze geen compressie meer heeft. We waren 4 maar de configuratie van de plaatsen (ondergrondse parking en 1T7 auto) stond ons niet toe om het te starten door erop te duwen .. Door het een paar seconden te rangeren op mijn oude alfa begon het opnieuw en is het sindsdien niet meer begonnen ... Mijn huidige vraag is waarom de batterij is gelost in 3 uren parkeren vanmiddag daar (maar ik heb een idee) ....
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 147-gasten