OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975

OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Christophe » 28/02/16, 00:27

Een methode die ik zojuist met succes heb getest op een BMW 2008 ... en nog steeds zeer weinig bekend is bij het grote publiek (en om een ​​goede reden: BMW 80 factuur € de aansluiting van een OBD!)

Wissen van kaartfouten (zoals remsensor of batterij die zojuist zijn vervangen):

a) Schakel het contact in (zonder de motor te starten)
b) Wacht en raak niets aan (zelfs niet de autoradio of een deur) tijdens 5 op 6 minuten

De fout is verdwenen (op voorwaarde dat deze op materiaalniveau is gecorrigeerd vóór de pauze ...)
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par lilian07 » 28/02/16, 12:42

Hallo,
De beste methode voor elk benzinevoertuig sinds 2001 en elk dieselvoertuig van 2004 is de UBS ODB 2-aansluiting die met software rond 13 euro op eBay wordt verkocht.
Ik kocht deze plug na een periodieke storing in mijn voertuig Dodge Calibre. Ik heb deze beslissing vervolgens getest op een 330 BMW 2004 D, Audi 2005 tdi 140 en een Fiat Punto 2005 diesel ... alle parameters zijn toegankelijk met deze plug en we kunnen de foutcodes gemakkelijk wissen.
Ik gebruik een mini-pc 10 inch om de instellingen te lezen en eventueel op te slaan om storingen te voorkomen en valkuilen te vermijden van monteurs die geen diagnose stellen voordat ze problemen oplossen.
Van harte.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Christophe » 28/02/16, 12:59

Uh, ik testte 2 model 15 € met Bluetooth-verbinding en gratis soft op Android (koppel is niet slecht en de betaalde versie goedkoop!) Het stond lezen toe (sommige parameters in realtime zijn erg interessant) maar thuis niet mogelijk om de fout te resetten ... en het was ook op Bm ??

Welke software gebruikt u precies?
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par lilian07 » 28/02/16, 14:12

Ik gebruik de Soft ELM 327 die werd meegeleverd bij de aankoop van de OBD2 USB-aansluiting.
Ik probeerde eerst eenvoudig: zacht op Windows PC + USB-kabel die de problemen beperkt.
Op dit moment geen storing maar ik heb alleen 3 voertuigtypen getest.
Ik heb de app niet geprobeerd onder Android.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Christophe » 28/02/16, 14:48

Ok dank je, ik zal het af en toe testen! Wat is de exacte naam van degene die is verstrekt (ik heb niets van mij ontvangen :( )?

Voor de andere vond ik EOBD-Easy deze?
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par lilian07 » 28/02/16, 15:38

Dit is het programma
scan master ELM v2.1
het prog maakt 16 Mo Ik kan het naar u opsturen voor het geval of voor test voor aankoop.

Ebay-label

ELM 327 DIAGNOSTISCHE INTERFACE AUTO USB-kabels OBD2 IPHONE IPAD ANDROID
1 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Forhorse » 28/02/16, 16:40

Deze elektronische diagnostische verhalen zijn nog steeds een grote zwendel.
Ik weet niet hoe het in de auto gaat, maar ik denk dat het hetzelfde is. In de landbouw, bij het merk waarvoor ik werk, moet je vanaf het moment dat je de diagnosecomputer aansluit een "elektronisch reparatiepakket" factureren
Ik vind het een afwijking en vooral een grote zwendel ten opzichte van de klant.
De klant heeft niet gevraagd om zijn tractor (/ zijn auto) uit te rusten met elektronica. En als hij ooit tegen ons zei: "Ik betaal het pakket niet, het lukt je om problemen op te lossen zonder de software", dan zouden we echt pissig zijn.
Maar het ergste is dat het eigenlijk gewoon een hulpmiddel is.
Het is een beetje zoals het opladen van een "multimeterpakket" elke keer dat u een spannings- of stroommeting op een circuit uitvoert, of een "13-sleutelpakket" telkens wanneer u een schroef vastdraait. . Dit soort beleid is duidelijk misbruik en ik vind het verrassend dat geen enkele consumentenvereniging zich tegen dit soort praktijken heeft ingezet.
1 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par lilian07 » 28/02/16, 17:20

Het is waar dat het oplichterij is die lijkt op elk eigen systeem.
De OBD2-socket is verplicht van 2001 om de drift van fabrikanten en hun eigen systeem gedeeltelijk te beperken.
De OBD2-stekker en het bijbehorende programma is niet beperkt tot de auto, normaal kan het alle land- en zeevoertuigen, tractoren, schop, boot diagnosticeren ... een beetje alles ...
Ik heb niet getest op andere soorten voertuigen dan onze auto's, maar ik weet niet zeker of het voor elk voertuig hetzelfde is, omdat de fysieke grip de OBD is.
Het is jammer dat de fabrikanten deze innovatie op motoren hebben overgenomen als een manier om met minder moeite nog meer geld te verdienen.
In feite zijn warmtemotoren niet veranderd sinds hun uiterlijk, maar zijn ze nu betrouwbaarder en dit dankzij de elektronica maakt een beter energiebeheer mogelijk en dus een beter vermogen om mechanisch vermogen op te wekken met een betere efficiëntie. Afgezien van alle defecten die verband houden met "valse contacten" en de toegenomen complexiteit van de motor, is dit stopcontact een geweldig hulpmiddel waarmee de meest oplettende mensen bijna alle defecten zonder fouten kunnen vinden.
Helaas maken de monteurs er een afwijkend gebruik van .... facturering van de diagnose ??? maar ook het opgeven van "gezond verstand boer" in het bijzonder over het nut van het maken van een studie van de motorparameters in belasting of niet alvorens een onderdeel te veranderen of erger nog een groep onderdelen !!
Mijn voorbeeld is een case study:
Mijn auto met stroomverlies tijdens het rijden (van 120 km / u ga naar 70 km / u) heeft een verschuiving van de normale modus naar een back-upmodus van de rekenmachine door de turbo uit te schakelen. wat onderzoek en discussie met de garages van de hoek, ik krijg zoveel versie als garagiste .... EGR-klep (het universele falen van de diesels), turbo HS, Calculator mislukt ?? .... Ik besluit daarom om te kopen deze beroemde prijs krijgt zijn belachelijke prijs ....
Ik ontvang de plug en ik test mijn eerste diag .... Ik verwijder de foutcode na het lezen van de geschiedenis ... inderdaad luchtinlaatprobleem op de boostercircuit turbo ...
Ik weet niets over recente mechanica, ik ga op een forum zie het type onderdeel dat op dit circuit wordt gevonden ... groothandel magneetventiel, slang, EGR-klep en turbo ....
Ik inspecteer de elementen en een element houd mijn aandacht vast een slang die sporen van olie lijkt te hebben ... bingo Ik verander de doorboorde slang voor 30 euro en het einde van het verhaal.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Forhorse » 28/02/16, 18:04

Op onze tractoren is het zeker geen OBD2 auto-outlet!
Ik ken alleen 2-merken en de cilindrische pluggen, maar ik twijfel er erg aan of ze compatibel zijn. Door nadelen is het KAN als voor de OBD dus misschien met een adapter zou het werken.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Christophe » 28/02/16, 18:57

Forhorse schreef:Deze elektronische diagnostische verhalen zijn nog steeds een grote zwendel.


Vrij commercieel kan het beledigend zijn!
De officiële bm-garages vragen 80 € alleen voor de diagnose ... zelfs voordat de minste bout wordt losgemaakt!
Ze zijn grappig he ... de crisis bespaart echt wat ...

Zo niet technologisch kan het interessant zijn om (sneller) een storing te vinden, de autosystemen zijn echte gasfabrieken geworden!

Ik zag onlangs op een obd actia (een pro ding) dat ik versnellingsmeters had (tenminste 2 assen, misschien 3 ... de pagina ging snel: zeker gekoppeld aan de corrector van traject) in mijn auto die is maar 2008, niet echt heel recent ...

Het is echter niet zozeer dat obd de algemene betrouwbaarheid verhoogt ... integendeel: we kennen het adagium, als je het wilt laten duren, is het eenvoudig!
0 x

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 97-gasten