Maak een alternator voor verticale windturbine

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
MatEA57
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 35
Inschrijving: 31/03/11, 17:53




par MatEA57 » 03/04/11, 16:55

Als antwoord op de vraag van Dedeleco heb ik een kleine elektronische boep en een informatiebakje gemaakt, dus om de draden van de windturbine met gelijkrichter, regelaar, batterij en omvormer te verbinden, denk ik dat ik de basis heb.

Ik zou graag één heel belangrijk ding willen weten over het loskoppelen van de dynamo wanneer deze de hele tijd draait: moet ik de draden naar aarde leiden?

Je bent in ieder geval heel erg aardig dat je mij helpt met de berekeningen, ook tot in detail!
Naast het geven van weblinks voor inspiratie...
Op een andere forum zijn filosofie rond mijn probleem zonder mij echt te helpen.

Wikipedia is zeker interessant, maar de eenheden worden niet gegeven voor de verschillende formules.

Ik denk dat ik alle tools heb om beetje bij beetje energie te creëren : Mrgreen: is vooral gratis!

Je krijgt de jouwe te drinken : Cheesy:
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 03/04/11, 18:06

re,

ben het volledig eens met de verstoringen.

En wat betreft kleine windturbines voor boten (beperkte diameter anders nemen ze een blad in de kop, slechts één lever ;)). We mogen de voortbewegingssnelheid van de boot en het ontbreken van bomen en heuvels in zee niet vergeten;) .

Maar wees niet ontmoedigd, je moet gewoon de goede kant op gaan.

1) wat willen we doen? gek en plezier maken of elektriciteit produceren

2) welke middelen zijn beschikbaar? (windanalyse zelfs met een zelfgemaakte windmeter op basis van bijvoorbeeld een computerventilator en de aanpassing gemaakt met de auto en de meter, het is bij benadering maar eerlijk genoeg).
En dit over minstens drie maanden (let op, een winterwind heeft meer energie dan een zomerwind die minder met water beladen is ;))

3) hoe hoger je gaat, hoe stabieler en laminaire wind je hebt! (12 m is slechts een kwestie van bouwvergunningen, gericht op 24 m, de energie van de wind is een functie van de snelheid in de kubus, Betz-formule: P = 1.18 wind in m/s, en daarboven zijn de verliezen van de wind toegepast turbine) en dat is niet dwingend :) ;)

4) we maken berekeningen die overeenkomen met de metingen
wetende dat de resultaten van bijvoorbeeld het startkoppel en de koppels die bestand zijn tegen het uitgangsvermogen enz

5) aan alle VEILIGHEID gedacht, zowel mechanisch als elektrisch, zonder de bliksem te vergeten

6) geen stress, anderen hebben de route al gevolgd, volg gewoon de stappen links

ga verder forum

http://www.thewindpower.net/

de titel spreekt voor zich ;)

7) kom terug en geef ons nieuws :) merci

meer
0 x
MatEA57
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 35
Inschrijving: 31/03/11, 17:53




par MatEA57 » 03/04/11, 18:25

Ik zou graag één heel belangrijk ding willen weten over het loskoppelen van de dynamo wanneer deze de hele tijd draait: moet ik de draden naar aarde leiden? :?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 03/04/11, 20:02

Alleen de dynamo heeft, als hij leeg is, een bepaalde spanning zonder stroom die evenredig is met de snelheid en kan daarom worden losgekoppeld, maar de propeller zal plotseling zonder de weerstandskracht van de dynamo die stroom levert, met snelheid weglopen, en je moet weten of dat kan ondersteun deze snelheid, tenzij u een mechanische rem gebruikt.
Het is daarom noodzakelijk om elektronica te hebben die de overeenkomstige overspanning ondersteunt of het vermogen in weerstanden absorbeert en de rotatiesnelheid regelt;

Heeft u de kracht berekend die de wind op de windturbine moet uitoefenen, bijvoorbeeld op 1 m afstand van de as voor 3 kW bij 1,5 t/s, om de krachten te realiseren die u op de dynamo en andere mechanische elementen aantreft, sterker bij constant koppel? ?
Hiermee wordt ook het bladoppervlak voor de typische wind vastgelegd;
Het is in uw belang om deze kracht voor de typische wind op uw stationaire windturbine te meten, zodat u nauwkeurige punten krijgt.
Deze kracht neemt af met het kwadraat van de windsnelheid.
Hiermee kunt u schatten hoeveel vermogen u daadwerkelijk kunt terugwinnen voor uw werkelijke typische wind, door dit te vermenigvuldigen met de voortbewegingssnelheid.
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 04/04/11, 00:32

avond,

Dedelco legde het goed uit, want het risico van te hoge snelheid en een mes dat weggaat, kan heel, heel slecht en zelfs fataal zijn.


Je kunt een zogenaamde dumpload plaatsen, of een ontladingsweerstand die het overneemt als de batterijen vol zijn.
Omdat je bij een volle accu ofwel de windturbine stopt, ofwel je controller (en dit is de oplossing die vrijwel altijd wordt gebruikt) de belasting van de generator vervangt door die van het ontladingselement, zijn er toch mogelijkheden om te delen in lollipop, is het daarom noodzakelijk om een ​​dubbele dumplading te bieden (een redundantie van beveiliging wat), waarbij de topload-bediening het MPPT-systeem is dat de belasting aanpast op basis van het vermogen dat door de windrotor wordt geleverd (en volgens het criterium dat u hem hebt gegeven Natuurlijk).
Er zijn ook PWM-controllers, het is vager in mijn hoofd dus ik zeg niets, een zoektocht op internet levert je de antwoorden op ;).

Zoek naar de "moulinette"-documenten en het is een vlotte start, want begin je, gezien de vragen, geïnteresseerd te raken in windenergie of heb ik het mis?

Ga op de forum kleine windturbine van Yahoo and thewindpower heb je nog steeds veel andere aanvullende en nuttige informatie ;).

meer
0 x
MatEA57
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 35
Inschrijving: 31/03/11, 17:53




par MatEA57 » 04/04/11, 09:28

Oeps! Ik moet een anemometer kopen om te kunnen berekenen.

Het is duidelijk dat als ik alles willekeurig doe, ik weinig kans heb dat het werkt : Cheesy:


Wat de berekeningen betreft, ik weet niet echt hoe ik het moet doen!

Ik dacht erover om een ​​molen te maken met 4 afgeronde wieken, deze heeft een afstand van 1 meter tussen zijn as en de schacht, een breedte van 70 cm en een hoogte van 1,50 meter, de mast zou ongeveer 12 meter zijn.

Kunnen de weerstanden in de warmwatertanks fungeren als dumpload of moet ik toch een dumpload-weerstand plaatsen?

dank u
0 x
MatEA57
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 35
Inschrijving: 31/03/11, 17:53




par MatEA57 » 04/04/11, 11:24

Als antwoord op uw vraag Bidouille23, JA! : Cheesy: Windenergie interesseert mij erg, vooral als ik elektriciteit kan opwekken, het water kan verwarmen, het water uit het reservoir kan pompen... : Cheesy: er is niets beters tegen het broeikaseffect, ik hoop dat we op een dag de grote kappen op de aardgasreservoirs zullen zetten, want eerlijk gezegd kunnen we allemaal zonder hen :x
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Berekening van de bochten om een ​​langzame dynamo te creëren (wind




par Gaston » 04/04/11, 11:50

MatEA57 schrijft:De draad die ik heb gekozen en de 2 mm sectie AWG12 geëmailleerd die theoretisch 20Ah kan ondersteunen.
De draad is bestand tegen een stroomsterkte van 20A, niet Ah.

MatEA57 schrijft:Mijn doel is om een ​​driefasige alternator van 48v (+ 2v) 60A aan de uitgang te maken, dus ~ 3000Wh.
Hier gaat het om een ​​vermogen, dus 3000 W en niet om een ​​energie in Wh.

MatEA57 schrijft:Het is duidelijk dat als ik alles willekeurig doe, ik weinig kans heb dat het werkt : Cheesy:


Wat de berekeningen betreft, ik weet niet echt hoe ik het moet doen!

Juist om u te helpen de berekeningen te begrijpen, neem ik de vrijheid om op deze fouten te wijzen. :|
0 x
MatEA57
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 35
Inschrijving: 31/03/11, 17:53




par MatEA57 » 04/04/11, 11:56

: Cheesy: bedankt voor de opmerking, ik heb de neiging om h's automatisch te plaatsen!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 04/04/11, 13:02

Sommigen zijn de h in de rems/h en de micro Sieverts/h en zelfs de micro vergeten!!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 186-gasten