Hoeveel bars om een ​​2 cv-engine uit te voeren?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Lamure
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 06/06/09, 10:56

Hoeveel bars om een ​​2 cv-engine uit te voeren?




par Lamure » 04/12/11, 13:20

hallo ik zou graag willen weten hoeveel bar er nodig is om een ​​motor van 2 pk op vol vermogen te laten draaien.
is er een formule?
Ter informatie: ik zou graag lucht in een kleine motor van 2 pk willen injecteren om hem te laten draaien en te zien hoe hij reageert.
Ik weet dat het mogelijk is, ik zag het gedaan op you tube
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 04/12/11, 14:34

heb je de link?
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
Lamure
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 06/06/09, 10:56

re




par Lamure » 04/12/11, 14:38

0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 04/12/11, 14:52

Bedankt voor de link, betreffende de motor op youtube, daar is niet veel voor nodig (gezien de slang)
aan de andere kant zou het nodig zijn om aan de kant van Guy Nègre en zijn werk te kijken.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.

Onderaan de praters en een plafondventilator!
Lamure
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 06/06/09, 10:56

re




par Lamure » 04/12/11, 15:45

bedankt voor je bericht maar het geeft geen antwoord op mijn probleem hoeveel balken om een ​​maximale engine 2 cv te draaien.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 04/12/11, 15:55

Voor de druk p is de geometrie van de motor nodig: oppervlak van de zuiger, noodzakelijke kracht gegeven door de kracht P, de verplaatsing x betekent de rotatiesnelheid of het aantal f nuttige zuigerslagen per seconde !! (waarbij wrijvingsverliezen buiten beschouwing worden gelaten, niet nul)
P=Spxf

waarbij p=P/(Sxf)
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 04/12/11, 18:22

om een ​​motor van 2 pk met perslucht te laten werken, zou de timing van de ontstekingsvervroeging moeten worden verwijderd en het is niet zeker of dit zal werken met nokkenassen die zijn ontworpen voor verbranding;
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 04/12/11, 20:23

Janic schreef:om een ​​motor van 2 pk met perslucht te laten werken, zou de timing van de ontstekingsvervroeging moeten worden verwijderd en het is niet zeker of dit zal werken met nokkenassen die zijn ontworpen voor verbranding;


Bovenal dient de ontsteking geen enkel doel meer maar verbruikt stroom.
De nokkenas moet heel anders zijn en met dezelfde snelheid draaien als de motor in plaats van de helft. De hele cyclus moet worden voltooid in een enkele motoromwenteling. Motortiming bij dalende zuiger met geopende inlaatklep, sluiten van de inlaat in het BDC-gebied en uitlaatopening bij stijgende zuiger, sluiten van de uitlaat in het BDC-gebied, enz...

De opbrengst bij een 4-takt distributie moet armoedig lager zijn.(1 beurt voor niets maar met alle verliezen) : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 05/12/11, 10:16

flytox hello
Bovenal dient de ontsteking geen enkel doel meer maar verbruikt stroom.
natuurlijk had ik het over het vooruitdenken over de timing van de nokkenas. Hier geef ik mezelf een klap! auw! : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 05/12/11, 11:05

Voordat u de druk kent, moet u de nokkenas terugroepen! Er moet lucht worden geïnjecteerd dicht bij het bovenste dode punt en één keer per ronde. De 2 maal "compressie/explosie" met gesloten kleppen zijn niet meer bruikbaar!

dedeleco schreef:P=Spxf

waarbij p=P/(Sxf)


Deze formule geeft een idee van de minimaal te hebben druk bij een motor met 1 motortijd per omwenteling.

Met alle SI-eenheden
Ik noteer liever N dan f.

Het is het "zeer" theoretische vermogen, in werkelijkheid moet het worden gecorrigeerd door opbrengsten (in het bijzonder van ontspanning: de druk die uit de motor komt zal niet op 0 relatieve bar zijn)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 431-gasten