Individuele stoom microturbine

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
biros09
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 08/09/05, 12:09
Plaats: IDF en 09

Individuele stoom microturbine




par biros09 » 11/09/05, 15:10

Hallo,

Ik ben op zoek naar fabrikanten van microstoomturbines om elektriciteit te produceren.

Het bestaat al, maar dan voor grote projecten.

Ik ben op zoek naar microturbines, die werken met houtketels, gekoppeld aan een elektrische generator, ter vervanging van benzinegeneratoren.

Paul

Code: kiezen

biros@free.fr
0 x
jelupan
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 31/07/05, 11:00




par jelupan » 11/09/05, 18:55

Hallo,
ENGINION(de) heeft modellen gemaakt van oxidatiestoommicroturbines voor warmte/energie warmtekrachtkoppeling. Het kleine draagbare of grotere EZEE-model (geïnstalleerd of aan de muur te monteren voor een woning) is 10 keer duurder dan gasturbines.
Ze werken met elke brandstof, vloeibaar of gasvormig, die kan worden verdampt en gemengd met lucht. Het mengsel, dat door 2 keramische schuimcellen met zeer fijne poriën gaat, oxideert vlamloos zoals in een thermische reactor. Omdat het niet kan ontbranden, is er geen sprake van vervuiling. Wat voor ons heel belangrijk is. De cellen worden door elektronisch beheer op een temperatuur van ongeveer 1200° gehouden.
Thermische energie wordt in een stoomgenerator op 500° onder 500 bar aan het water overgedragen.
De stoom wordt in de expansiekamer van de motor geïnjecteerd, waar een oververhitter, door een cel op T° ingesteld, de stoom plotseling naar 900° duwt. De plotselinge uitzetting drijft de wankelmotor aan, die zelf de elektrische generator aandrijft. Het watercircuit is afgesloten en de stoom keert via een wisselaar-condensor terug naar de tank.
Het recente draagbare model levert 6 kW en weegt 32 kg.
De STEAMCELL levert warmte tot 25 kW en 4,5 kW elektriciteit in een huis of pand.
Engine is er zelfs in geslaagd om met een aanpassing een VW aan te drijven!! :D

Anders heb je systemen gebaseerd op Stirling-motoren, zoals SOLO, WHYSPERTECH, STIRLINGENGINE, enz. Maar allemaal erg duur.

A +
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 17/02/07, 09:11

Hallo,
Ik vond dit artikel over econologie, ik zei tegen mezelf: oh, hier is een gemakkelijke manier om mijn plantaardige olie effectief te gebruiken...
Nou nee...geen spoor van het bedrijf "Enginion", noch van zijn uitrusting....het was te mooi...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 17/02/07, 10:06

hier:
http://www.prnewswire.co.uk/cgi/news/release?id=121840
Er wordt gesproken over het bedrijf ENGINION AG, maar zij geven geen details over hun generatoren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 17/02/07, 10:10

Zie ook:
www.econologie.com/forums/engine-t1031.html
0 x
chif
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 11/03/08, 11:44

elektrische generator van heet water of stoom




par chif » 11/03/08, 12:11

Hallo,
Ook ben ik op zoek naar een systeem om elektriciteit op te wekken uit heet water of stoom.
Sterker nog, ik heb net geïnvesteerd in een zonneboilerinstallatie en woon in het zuidwesten, zelfs in dit seizoen is mijn behoefte aan warm water al bijna gedekt. Maar ik weet heel goed dat deze installatie in de zomer, de periode waarin de beschikbare zonne-energie het sterkst zal zijn, in onderproductie zal zijn, of zelfs energie en water zal verbruiken om de installatie te koelen: de temperatuur van het water in de cumulus kan niet hoger zijn dan 100°C, terwijl de sensoren tot 200°C moeten gaan.
Ik zou daarom graag willen weten of er kleine elektriciteitsproductie-eenheden zijn die kunnen profiteren van al deze “verspilde” energie.
Vooral omdat de energie-efficiëntie van “verwarmende” zonne-energie veel hoger is dan die van fotovoltaïsche zonne-energie.

Ik vond dat de producten aangeboden door AMOVIS waarmee Enginion fuseerde meer gericht lijken op automotoren (CF http://en.wikipedia.org/wiki/Modern_steam )
De oplossing van http://www.powertherm.de/english/technik.php lijkt meer geschikt voor mijn behoeften, maar ik kan geen informatie vinden over potentiële importeurs
0 x
frequentie
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 28/05/08, 08:19




par frequentie » 28/05/08, 08:27

Hallo chiff,

Ik ben een gekwalificeerde installateur van CESI in Toulouse, en in feite zijn de prestaties van de panelen in de zomer duidelijk overgedimensioneerd omdat hun prestaties zeer goed zijn. Als deze energie, zoals je (terecht) denkt, met behulp van een generator elektrische stroom zou kunnen produceren, zouden deze panelen geoptimaliseerd worden.

Ik kom terug op het onderwerp. Indien u informatie of informatiesites heeft, zullen wij dit via deze communiceren forum . Dankjewel
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 28/05/08, 10:45

oké, simpel: Stirlingmotor gemonteerd op een zonnepaneelcircuit?!
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 28/05/08, 11:29

Hallo,
Vorig jaar las ik dat een Chinees bedrijf dat vacuümbuizen produceert een patent heeft aangevraagd om een ​​module te maken die elektriciteit produceert.
Waarschijnlijk gaat het via stoom.
Dus als het werkt, zullen we er niet lang meer over hoeven te horen.
Sorry, ik kan de link niet vinden.
0 x
chif
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 11/03/08, 11:44




par chif » 02/06/08, 13:54

jonule schreef:oké, simpel: Stirlingmotor gemonteerd op een zonnepaneelcircuit?!

Dat dacht ik te begrijpen toen ik op internet zocht.

Waar ik nu naar op zoek ben, is een "kant-en-klaar" product dat ik kan installeren of laten installeren om te profiteren van het belastingvoordeel ten gunste van hernieuwbare energiebronnen. Maar voorlopig heb ik geen fabrikant, importeur of installateur kunnen identificeren. :frons:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 142-gasten