Eco-technologieën: conferentie over thermische opslag in Bordeaux

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Eco-technologieën: conferentie over thermische opslag in Bordeaux




par Christophe » 05/09/09, 10:33

Ik kwam dit seminarie tegen en het zou interessant zijn als een lid van de forums van de regio deelnemen indien mogelijk uiteraard ...

Het past precies in onze huidige tests op thermische energieopslag met plantaardige olie

Beeld

http://journee-des-eco-technologies.blogspot.com/

Het is een donderdag en het kost € 85, - per dag (wat redelijk is gezien de specificiteit van het onderwerp): http://journee-des-eco-technologies.blo ... tions.html

Programma van de dag: http://journee-des-eco-technologies.blo ... ramme.html

Voor de geïnteresseerde en beschikbaar, zou het betaald worden door de vereniging ... (eindelijk de toekomstige vereniging)!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 05/09/09, 11:09

Ah ja, we moeten een vrijwilliger vinden, het onderwerp is het waard, ik ben te ver weg :frons:
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 05/09/09, 11:10

Ja, er zijn Targol en Citro ... niet te ver maar zijn ze er klaar voor?

Flytox is misschien een beetje ver ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 05/09/09, 14:55

85 euro per dag, ik ren weg, zelfs als ze me betaalden, zou ik niet graag deelnemen aan dit soort zwendel
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 05/09/09, 19:35

:? Duitsland, Engeland, Spanje, Zweden etc ... kortom, je hebt iemand nodig die ... Engels verstaat :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 06/09/09, 10:19

Het zal worden vertaald LeJuste, wordt opgemerkt!

chatelot16 schreef:85 euro per dag, ik ren weg, zelfs als ze me betaalden, zou ik niet graag deelnemen aan dit soort zwendel


Dus ik ben verrast door uw opmerking en ik denk dat u er helemaal naast staat en niet op de hoogte bent van de "prijzen"!

Een "hoogtechnologisch" seminarie kost 150 tot 200 € / dag gemiddelde prijs in Frankrijk ... en ik heb het niet over training door een of ander particulier instituut dat op het punt staat te worden bedrogen!

Ik zag de petroleum-seminarvliegers voor 950 dagen voor 2 euro ...

Dus 85 € voor zoiets scherps en door zoveel mensen uit het buitenland uit te nodigen: het is niet duur! Ik denk zelfs dat het grotendeels gesubsidieerd wordt om deze tarieven te krijgen en de kosten terug te verdienen!

Hoe dan ook, ik zei dat het zou worden bekostigd door de vereniging!

Dus waar zijn de Girondins? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 06/09/09, 14:14

ja natuurlijk, het is mij overkomen om naar een door mijn werkgever betaalde opleiding te gaan, die een fortuin heeft gekost, zelfs niet met correct gedrukt cursusmateriaal: als ik niet alles opschrijf wat interessant is, gaat het verloren. ...

thermische opslag is natuurkunde waarbij alles zonder verrassing berekenbaar is: degenen die weten hoe ze moeten berekenen en ecologie willen bevorderen, kunnen uitleggen wat ze weten zonder te laden
0 x
emlaurent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 17/12/05, 00:42
Plaats: Elzas




par emlaurent » 06/09/09, 15:30

chatelot16 schreef:thermische opslag is natuurkunde waarbij alles zonder verrassing berekenbaar is: degenen die weten hoe ze moeten berekenen en ecologie willen bevorderen, kunnen uitleggen wat ze weten zonder te laden


Geloof niet dat het met de 85 € per persoon is dat we de sprekers zullen betalen !! : Lol: : Lol:
De sprekers zijn ofwel academici (die komen discussiëren) of industriëlen (die veel meer krijgen door hen indirect te promoten).

Nee, deze entreeprijzen betalen voor maaltijden, koffiepauzes, organisatie en documenten ... en dan zijn de subsidies niet meegerekend (en vaak moet je de huur van de kamer betalen). Uiteindelijk betalen we voor de sprekers hun maaltijden en soms hun reis.

En dan, om welke reden zou het moeten zijn dat, omdat het ecologie is, alles gratis moet zijn en op vrijwillige basis moet worden gedaan ???

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 06/09/09, 23:11

voor een heel technisch onderwerp vind ik het bijwonen van een congres niet erg efficiënt: het is handiger om alles duidelijk op te schrijven

helaas zijn ze vaak tevreden om te spreken voor degenen die de moeite hebben genomen om te betalen en die vaak niet veel begrijpen ...

hoe dan ook, ik ben geen goede cliënt voor dit soort conferenties: ik kan geen aantekeningen maken: ik begrijp wat ik wil en ik schrijf niet snel genoeg, dan geef ik weer wat ik denk in plaats van wat Ik vernam ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 07/09/09, 09:16

+1 emlaurent!

Maar ongeacht de prijs, aangezien u wordt verteld dat het de vereniging is die het zal betalen !!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 194-gasten