Aankoop en montage van Chinese windturbines 2 en 3 KW

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Willaupuis
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 83
Inschrijving: 02/08/05, 22:03
Plaats: regio Doornik

Aankoop en montage van Chinese windturbines 2 en 3 KW




par Willaupuis » 02/08/07, 12:37

Hier heb ik net deze 25 juli ontvangen na bijna 4 maanden wachten op aflevering, twee windturbines één voor mij (2kw) en een tweede voor mijn vader (3kw).
Ik houd een blog bij met foto's van de opvolging van de evolutie van de montage, het gebruik en het resultaat

http://willaupuis.skyrock.com

Tot op heden zijn ze nog niet gemonteerd, persoonlijk sta ik aan het begin van de montage van de mast van de 2kw maar moet de tijd krijgen om te drogen met het beton om de mast te ondersteunen

mijn vader gaat waarschijnlijk rond september 3kw omhoog want ondanks dat hij met pensioen is, wordt hij overweldigd door werk (lang leve pensionering)

oh ja ik zou een paar vragen hebben voor de elektriciens op de site,

aan de uitgang van de dynamo van de 2 kw (120 V DC 17A) komen drie draden uit, ik moet naar een elektricien om me te helpen met de montage, maar tegen die tijd zijn een paar tips altijd welkom),

1 °) op deze drie draden is het juist dat 1 als aarde dient en de andere twee fasen zijn?
2 °) om de diameter van de te gebruiken kabel te berekenen, gebruik ik de formule: klopt deze?
S = r0 * L * I / V

r: soortelijke weerstand van koper = 0.021 ohm2 / m
L: totale lengte (heen + terug) in m
I: Stroom in A en V de spanningsval.
0 x
als iedereen het erover eens is dat mensen dachten
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 02/08/07, 13:06

Deel uw ervaringen met bezoekers hiervan forum :), voor uw vragen:

1) Als de 3 draden van dezelfde kleur zijn, komt dat omdat het een driefasige generator is. Informatie over dit onderwerp vindt u zeker in de instructies.

2) Voor het bepalen van de secties zijn hier grafieken:
Enkele cos phi = 1:
http://www.volta-electricite.info/artic ... =fr&pg=605

Sorteren cos phi = 0,8:
http://www.volta-electricite.info/artic ... =fr&pg=603

Dus in uw geval (2 kW), als uw generator driefasig is, zou een sectie van 1,5 mm² meer dan 190 m toelaten met een spanningsval van 5%.

Anders zijn hier formulieren (maar omgekeerd vergeleken met uw geval, u moet tasten): http://www.volta-electricite.info/artic ... fr&pg=1970

ps: je had je windturbine niet toevallig bij Joliet Technology gekocht? : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 02/08/07, 13:08

Oeps ik had te snel gelezen, je gen zit in 120 V het is nodig om de resultaten van de grafieken en formules te corrigeren ...

Met dit formulier kunt u eenvoudig de weerstand van uw wachtrij bepalen: http://www.volta-electricite.info/artic ... fr&pg=1753

Dan krijg je gemakkelijk de spanningsval (en de verliezen door joule-effect) ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Willaupuis
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 83
Inschrijving: 02/08/05, 22:03
Plaats: regio Doornik




par Willaupuis » 02/08/07, 13:24

hoi christophe nee ik heb de windturbine niet gekocht door Joliet technologie maar door een italiaans bedrijf.

Ja, het is een 120V-generator, de afstand die door de kabel moet worden afgelegd, is nog 40 meter

door de site die je hebt voorgesteld, vinden we gemakkelijk de weerstand van de draad ok, maar ik heb niet ontdekt hoe ik de rest moest berekenen (sorry, ik ben geen elektricien, behalve een elektrische meter aansluiten, minimaal van stopcontact wisselen).

de generator is "Alternatore a magneti permanenti 3 fasi" zoals vermeld in de instructies,
Dernière édition par Willaupuis de 02 / 08 / 07, 13: 41, 1 keer bewerkt.
0 x
als iedereen het erover eens is dat mensen dachten
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 02/08/07, 13:41

Christophe schreef:Oeps ik had te snel gelezen, je gen zit in 120 V het is nodig om de resultaten van de grafieken en formules te corrigeren ...



Tenzij ik me vergis, lees je nog steeds een beetje snel, 120V DC 17A

DC = gelijkstroom.

Wanneer naar de 3 zonen ...?
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 02/08/07, 14:10

Willaupuis schreef:hoi christophe nee ik heb de windturbine niet gekocht door Joliet technologie maar door een italiaans bedrijf.

de generator is "Alternatore a magneti permanenti 3 fasi" zoals vermeld in de instructies,

Handleiding in het Italiaans denk ik ....
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 02/08/07, 15:56

Hihihi delnoram, nou ik ga weer naar bed! : Mrgreen: Is het toch Italiaans of Chinees ??

Voorkom 3 fasi, het zouden niet toevallig 3 fasen zijn? Nu belet niets de driefasige transformator - DC om in de generator te worden geïntegreerd. Dit is ook het geval bij de Air X.

Voorkom de 3 draden niet, het blijft een mysterie ... misschien 1 aardedraad ???

Bovendien raad ik Willaupuis aan om de Air X-handleiding die hier wordt gepresenteerd te lezen: https://www.econologie.com/forums/une-eolien ... t3821.html

ps: het is nog steeds gek om voor enkele duizenden euro's geen Engelse handleiding met versnelling te hebben ...
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 02/08/07, 17:11

Ik heb de prijs niet gezien => hoeveel kost deze idioot?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Willaupuis
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 83
Inschrijving: 02/08/05, 22:03
Plaats: regio Doornik




par Willaupuis » 02/08/07, 18:18

christophe is een Chinese vrouw gekocht van een italiaans bedrijf en geïnstalleerd in belgië ,,,,, ik hield het altijd graag simpel ,,,

voor de prijs: windturbine met 9 meter mast en acculader, verblijfskabel eindelijk compleet maar zonder netwerkomvormer, 2000 euro thuisbezorgd maar je moet wel de 3% inklaring en btw (dank je wel) van 21% toevoegen

Ik vroeg om een ​​technische handleiding in het Engels (ja in het Frans mag niet worden teruggedraaid)

ah ja trouwens alex het is mijn voornaam het is eenvoudiger en korter dan willaupuis, dat is de naam van mijn dorp.
0 x
als iedereen het erover eens is dat mensen dachten
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 02/08/07, 19:01

Christophe schreef:
Voorkom 3 fasi, het zouden niet toevallig 3 fasen zijn? Nu belet niets de driefasige transformator - DC om in de generator te worden geïntegreerd. Dit is ook het geval bij de Air X.

Voorkom de 3 draden niet, het blijft een mysterie ... misschien 1 aardedraad ???

Ja, het is waarschijnlijk dat het een driefasige generator is.
Voor de 3 zonen kan een antwoordelement zijn
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 155-gasten