Windenergie: Staat schort de overname door Edf op

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Windenergie: Staat schort de overname door Edf op




par Christophe » 28/08/08, 10:46

De Raad van State schort de aankoopprijs voor windenergie op DE WERELD | 09.08.08

De Raad van State heeft het ministerieel besluit tot vaststelling van de EDF-aankoopprijs voor windenergie ingetrokken. Dit besluit, dat op 6 augustus openbaar werd gemaakt, is een tegenslag voor de ontwikkeling van windturbines. In feite vinden ze hun winstgevendheid momenteel alleen via de verplichting die aan EDF wordt opgelegd om de elektriciteit die ze leveren terug te kopen. Bij decreet van 10 juli 2006 werd de prijs van deze terugkoop vastgesteld op 8,2 cent per kilowattuur voor de eerste tien jaar van exploitatie. Deze tekst werd in 10 aangevallen door de vereniging Vent du Bocage, die zich verzette tegen de ontwikkeling van windenergie. De Raad van State heeft het decreet opgeschort wegens een vormgebrek, aangezien de administratie bij de voorbereiding van de tekst de bevoegde organisaties niet heeft geraadpleegd. (hu?)

Als dit besluit de werking van de reeds geïnstalleerde windturbines niet in twijfel trekt, zou het de opening van nieuwe parken moeten blokkeren. In feite kunnen de exploitanten niet opereren zonder een contract met EDF te ondertekenen, dat laatstgenoemde, zonder een opdracht tot vaststelling van de prijs, niet zal kunnen ondertekenen. “Het is waarschijnlijk dat de contracten die de komende weken getekend hadden moeten worden, achterlopen op schema”, zegt André Antolini, voorzitter van de Renewable Energies Union. Volgens Jean-Louis Butré, voorzitter van Vent du Bocage, "zou het besluit van de Raad normaal gesproken moeten resulteren in de opschorting van het bouwprogramma waarom de promotorlobby die momenteel een fortuin verdient met prijsgrondslagen die niet meer bestaan."

GEBREK AAN DOORZICHTIGHEID

Bij het Ministerie van Ecologie wordt benadrukt dat de Raad van State oordeelde dat er sprake was van een formeel gebrek, maar de wijze van berekening van de prijs niet ter discussie stelde. Een nieuw decreet, dat in essentie de bepalingen van het vorige herhaalt, zal snel worden voorbereid en “in september klaar moeten zijn”, wordt aan het kabinet van de minister verteld.

Dit ‘onaangename incident’, in de woorden van de heer Antolini, komt op een moment dat het economische belang in de ontwikkeling van windenergie in Frankrijk in twijfel wordt getrokken door het Montaigne Instituut, van neoliberale inspiratie. In een studie die eind juli werd gepubliceerd, concludeerde dit instituut dat een grootschalige ontwikkeling van windenergie ‘niet voorziet in een behoefte in Frankrijk en dat dit voor de gemeenschap extra kosten met zich mee zou brengen die de 2,5 miljard euro per jaar zouden kunnen overschrijden. tegen 2020. Het instituut wijst vooral op het feed-in-tarief, omdat het oordeelt dat “een te hoge prijs onnodige huren genereert ten koste van het algemeen belang”.

De Unie voor Hernieuwbare Energie bereidt een reactie op deze analyse voor. Dat zou hij moeten benadrukken mechanismen voor overheidssteun "zijn noodzakelijk om zichtbaarheid op lange termijn te bieden aan investeerders". Dit debat is echter vrij moeilijk te ontrafelen vanwege een gebrek aan transparantie, en de conclusie van het Montaigne Instituut zou door iedereen gedeeld moeten worden: "Officiële gegevens over de kosten van de ontwikkeling van windenergie in Frankrijk ontbreken ernstig. Omwille van de transparantie zou het nuttig zijn om een ​​officiële beoordeling te publiceren van de doelstellingen die het Grenelle Environment Forum op het gebied van windenergie heeft gesteld."

Herve Kempf


http://www.lemonde.fr/sciences-et-envir ... _3244.html

Sorry, maar een investeerder heeft geen behoefte aan overheidssteun... Een investeerder moet investeren in iets dat winstgevend is ("op zichzelf")...vooral als het iets duurzaams is!!! Dat is econologie!

Bovendien zouden andere projecten het veel meer nodig hebben...Dus nu de Franse windenergie verdwenen is, hoop ik één ding: dat dit een transfer zal hebben naar de ontwikkeling van andere technologieën!

ps: en wanneer zal fotovoltaïsche zonne-energie beschikbaar zijn? 2009? 2010? Dit zal de markt heel goed zuiveren...we zullen eindelijk geld hebben voor de BTL! :)
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 28/08/08, 11:01

De Franse windenergie is niet verdwenen, maar zal weer van kracht worden. Het is goed dat het misbruik van promotors is gestopt.
het artikel toont duidelijk een publieke verduistering aan de kaak gesteld door de milieuactivistenvereniging...

en de hyrdolien? voor een land met kustlijn is dit belangrijk!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 28/08/08, 11:05

Oh ja, hoe komt hij terug? Met opdrachtgevers en filantropen?

Alle promotors zijn dezelfde haaien... Ik heb de wereld van windenergie een beetje benaderd, ik kan je vertellen dat het echt stinkt.

Rulian kan je er beter over vertellen dan ik, hij heeft ruim een ​​jaar in de sector gewerkt...
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 28/08/08, 11:12

Ik denk dat Jonule helaas gelijk heeft, aangezien het ministerie aankondigt dat het voor september een nieuw akkoord moet voorbereiden.
Case to follow ...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 28/08/08, 11:15

ach, ik weet niet hoe het terug zal komen, maar ik kan deze technologie niet zien verdwijnen, gezien het feit dat het veelbelovend en winstgevend is...

Ik begrijp dat dit milieu misschien wordt beheerd door haaienindustriëlen, maar dat betekent niet dat we het moeten opgeven, "je moet ergens beginnen", zoals iemand anders zou zeggen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 28/08/08, 11:32

Jonule is pas rendabel als JIJ thuis € 0.50 per kWh wilt betalen. Ben je?

Het nieuwe decreet zal ongetwijfeld ongunstiger zijn, toch?
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 28/08/08, 11:37

ja, ik ben bereid meer te betalen, en dus zal ik voorzichtiger zijn met mijn uitgaven!

Het is niet alleen olie die duurder moet worden om het milieu te sparen!

Waarom zou je deze stelling alleen voor olie steunen? je moet weten hoe je consistent moet zijn om niet als een lobbyist over te komen.

Zolang kernenergie, die bijdraagt ​​aan het broeikaseffect, zo goedkoop is, zullen we niet in andere activiteiten kunnen investeren, zoals we met olie hebben gezien.

Christophe, heb je een link naar een prijslijst van leveranciers, inclusief ENERCOOP?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 28/08/08, 11:38

0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 28/08/08, 12:21

Ja, windenergie bestaat niet alleen uit vriendelijke troetelbeertjes. Verre van dat. Maar als we parken bouwen ter waarde van 20 miljoen euro (in 6 machines), verwachten we een rendement op de investering. Dat vind ik volkomen normaal. En zulke bedragen kunnen niet onderhandeld worden door alleen maar ‘aardig’ te zijn. Zo zit de wereld in elkaar, daar heb je mee te maken, het is overal hetzelfde.

We kunnen geen zelfconstructie of associatieve logica hebben om windparken te creëren. En laat niemand met mij praten over kleine windturbines. Het is grappig, maar het levert quedalle op. Een windturbine krijgt zijn volle betekenis door zo groot mogelijk te zijn, een kwestie van natuurkunde.

Dat gezegd hebbende, vind ik niet dat de terugkoopprijs overgewaardeerd is. Gezien de terugkoopprijs van de PV en het gebrek aan transparantie en kennis van de echte prijs van Nuke, denk ik dat het een zeer slechte test is dat we de wind hebben gemaakt.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 28/08/08, 12:24

+1

en hoe zit het met industriële kernenergie?
Als ze niet aardig zijn over een windpark van €20 miljoen, hoe moet het dan zijn met een EPR van €5 miljard...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 266-gasten