Vergelijkende technische keuze van warmtekrachtkoppeling

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
mooi
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 13/02/07, 12:30

Vergelijkende technische keuze van warmtekrachtkoppeling




par mooi » 13/02/07, 12:44

Hallo,
Ik heb een snelle update nodig.
Als onderdeel van mijn afstudeerproject dat ik vrijdag 16 februari moet inleveren, zijn we bezig met warmtekrachtkoppeling bij een bedrijf dat landbouwafval produceert. Dit bedrijf heeft in één jaar tijd 350 kW aan elektriciteit en zo'n 000 kW aan warmte nodig. Ik weet niet welke technologie er wordt gebruikt waarmee ik een rendabele installatie kan maken die gebruik maakt van de 75 ton landbouwafval dat het bedrijf produceert (voornamelijk uien) en nog meer als ik afval van een naburig bedrijf kan gebruiken. Ik wil een installatie maken die niet te veel stookolie (of diesel) gebruikt om deze extra kosten te vermijden.
Informeer mij alstublieft zo snel mogelijk
0 x
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 13/02/07, 15:00

Heb je al naar biogas gekeken?! (gas gegenereerd door de ontbinding van afval)
0 x
mooi
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 13/02/07, 12:30




par mooi » 13/02/07, 15:24

hello,
ja ik heb vooral gekeken naar de maatvoering van een installatie maar dat wordt niet duidelijk uitgelegd. Daarom denk ik erover om een ​​gasturbine te gebruiken. Maar de maatvoering wordt altijd gedaan op basis van de behoefte en niet op basis van de hoeveelheid materiaal die we hebben, wat voor ons een probleem is omdat ons doel is om geld te besparen en als we liters en liters stookolie moeten gebruiken, is dat niet goed. ..Heeft u een idee van de geschatte kosten voor het installeren van een gasturbine? of ik weet niet waar ik een prijslijst kan vinden waarmee ik mijn werk zoveel mogelijk kan voltooien.
Moet een gasturbine-installatie een vergister voor afval hebben?
0 x
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 13/02/07, 17:00

In termen van biogastechnologie kan ik je niet helpen...
Aan de andere kant kan ik u helpen uw behoeften te analyseren. Bovendien begrijp ik je vraag niet zo goed. Is het een van de volgende keuzes:

1- Je hebt geen grote behoefte aan energie, maar aan de andere kant heb je een grote hoeveelheid afval die moet worden verwerkt. In dit geval kunt u bij EDF kijken of het voor u mogelijk is om uw overtollige elektriciteit aan hen te verkopen, bijvoorbeeld na het koppelen van een generator.

2- U heeft een enorme behoefte aan energie, maar aan de andere kant beschikt u niet over een hoeveelheid afval die groot genoeg is om opnieuw te verwerken om aan al uw behoeften te voldoen. Vraag in dit geval bij uw buren na of het mogelijk is om via levensvatbare commerciële markten voldoende biomassa bij hen terug te winnen. Of, heel eenvoudig: alle mogelijke en denkbare herverwerkte energie terugwinnen, die vervolgens wordt aangevuld met gebruikelijke energieën.

Hier is het, in de hoop u te helpen uw probleem op te helderen...
0 x
mooi
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 13/02/07, 12:30




par mooi » 13/02/07, 17:51

sorry als het niet duidelijk is.
we hebben een enorme behoefte aan elektriciteit, maar weinig behoefte aan warmte. en het probleem is dat ik veel sites heb gevonden die te maken hebben met de omvang van een warmtekrachtkoppeling, maar dat ze nooit de vereiste hoeveelheid primaire energie vermelden. Onze installatie zal in principe op biogas moeten draaien. Ik zou mijn installatie eigenlijk willen afstemmen op het afval dat we hebben en niet op de energie die we nodig hebben. Ik weet niet of er een manier is om dit te berekenen
0 x
emlaurent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 17/12/05, 00:42
Plaats: Elzas




par emlaurent » 13/02/07, 21:39

Enkele gegevens voor uw onderzoek:
Warmtekrachtkoppeling produceert doorgaans 1/3 elektrische energie en 2/3 warmte.
Voor jou is het het tegenovergestelde.
Oplossing 1: je produceert alle benodigde warmte, maar je zou stroom moeten kopen of op een andere manier moeten produceren
Oplossing 2: je produceert de nodige elektriciteit, maar je produceert te veel warmte.
Of je hebt een ander gebruik in de buurt, of je gooit het weg, maar de economische resultaten kunnen minder goed zijn.

Voor afval levert 1 ton plantaardig afval 0.6 MWh energie op. Dus 400 ton geeft je 240 MWh/jaar. het is heel grof, omdat het afhankelijk is van het soort afval.

Trouwens, als je zegt dat het nodig is
350 kW voor elektriciteit en ongeveer 000 kW voor warmte in één jaar

is het niet meer zo kWh ?? verwarring komt vaak voor!!
0 x
mooi
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 13/02/07, 12:30




par mooi » 14/02/07, 07:02

ja het is kWh sorry...
Oké, bedankt. Ik denk dat oplossing 1 beter is door de juiste hoeveelheid warmte te produceren.
Duizend keer bedankt, het is echt leuk, het zou me in staat moeten stellen mijn studie op een goede manier af te ronden...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 152-gasten