Vergelijkende micro-voltaïsche voeding - wind - oplaadbaar

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
proff
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 29/09/09, 15:40

Vergelijkende micro-voltaïsche voeding - wind - oplaadbaar




par proff » 29/09/09, 16:25

hallo
Ik ben een vlieger (ik maak een vlieger) en ik probeer mezelf een draaitafel te maken voor aerofografie of meer aerovideo
het principe is simpel: een vlieger wordt tussen 100 en 500 m hoog gestuurd en aan de lijn hangen we een gemotoriseerde gondel van ongeveer 1kg
wat doet dit bericht hier ?? je hebt het recht om jezelf deze vraag te stellen! :)

het doel is om een ​​systeem te maken dat 2 dagen kan duren zonder dat het moet worden opgeladen (vangsten zijn zeldzaam op de stranden) en het doel is om de gondel door het publiek te laten besturen

Ik leg de bezorgdheid bloot dat ik een stroombron van ongeveer 12V moet inschakelen voor 3 apparaten:

- de camera: ongeveer 500 mA
- de zender: ongeveer 600 mA
- de radio-ontvanger en de 3 bijbehorende servo's: tussen 400 en 600mA, afhankelijk van het gebruik van de servomotoren

wetende dat mijn belangrijkste beperking het gewicht en de volgende levensduur en de grootte is, stel ik mezelf de volgende vraag
de meeste mensen zoals ik hebben batterijen bij zich, maar ze laten het systeem niet de hele dag achter elkaar in de lucht staan

Ik vraag me af wat het meest effectief voor mij zou zijn. Ik lees hier ideeën voor het monteren van fotovoltaïsche cellen hersteld van tuinlampen gekoppeld aan fresnel lenzen het lijkt een beetje omvangrijk, maar misschien zou ik het kunnen koppelen met batterijen om een ​​iets langere levensduur te garanderen
aan de andere kant vertel ik mezelf dat ik wind beschikbaar heb en waarom niet een microturbine alleen of in combinatie met fotovoltaïsche cellen of met batterijen maken
Hoe dan ook, ik heb een beetje moeite om een ​​duidelijk diagram van dit alles te tekenen.
proberen het gewicht van de rommel, enz. te minimaliseren

Ik heb geen informatie over micro-windturbines. Ik heb net geprobeerd te kijken naar de spanning die wordt geleverd door een processorventilator, gewoon door erin te blazen is belachelijk (zelfs niet 1 V), dus zelfs door een stroom te concentreren op een netwerk van meerdere fans ik denk dat het me nooit genoeg zal geven

aan de andere kant voor fotovoltaïsche cellen lees ik hier dat we er duidelijk in slagen om tussen 4 en 5 A te trekken voor het equivalent van een A4-vel met fotovoltaïsche batterijen hersteld van tuinlampen en een fresnellens, maar hoeveel kan hoop hebben om uit te gaan zonder de lens? omdat ik mezelf niet meer dan een A5-formaat (de helft van A4) en zonder lens zie inpakken
als je ideeën hebt enz. voordat ik tuinlampen en computers kapot ga slaan om stukken te herstellen !! ;)

bedankt voor je hulp en bedankt voor het verontschuldigen als dit bericht niet op de juiste plek staat, maar er zijn zoveel onderwerpen dat ik toegeef dat ik een beetje verloren ben! :)

olijf
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 29/09/09, 17:32

Hallo,

Een goed idee maar dat zal tot veel nadenken leiden!
1) - Camera + zender:
het verbruikt te veel, we moeten in staat zijn om het verbruik minstens te delen door twee en door drie als we goed bestudeerde antennes maken. (niet nodig om water te geven op 2 km of de lucht)
2) - Controleer het verbruik goed, omdat besparingen op dit punt leiden tot minder ponden op het platform.
3) - In fotovoltaïsche stroom is evenredig met het verlichte oppervlak, dus geen wonder om te wachten.
4) - In windenergie is evenredig met het oppervlak en met de kubus van de windsnelheid.

Samengevat:
Ken de minimale kracht om het gewenste doel te bereiken!
Ken de windsnelheden wanneer u operationeel bent!
Maximale afmetingen en gewicht van het boordplatform mogelijk!

Daarna is het pas voldoende om de realisatie te vinden ...

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!
proff
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 29/09/09, 15:40




par proff » 29/09/09, 17:53

heel erg bedankt voor dit eerste antwoord

na wat meer onderzoek vandaag denk ik dat ik het kan
zonder al te veel problemen het PV-gebied te vermenigvuldigen door gondels te vermenigvuldigen (2 of 3 gondels alleen voor de batterijen) het probleem is eenvoudig, zelfs naar boven gericht zullen de plunderaars bewegen vanwege de wind en het feit dat ze alleen worden opgehangen op een lijn hoe groter het oppervlak, hoe meer het beweegt (waardoor ook bewegingen van de videopod worden veroorzaakt)

voor wind kan ik de windsnelheid gemakkelijk verhogen door een kegel te maken voordat de ventilatorbarrière overblijft om iets te vinden dat betere prestaties heeft dan processorventilatoren en dat voldoende licht blijft.

qua verbruik de 600 mA voor de geluidszender die moeilijk te comprimeren is, we kunnen de antenne natuurlijk zonder al te veel zorgen op de grond richten, maar het lijkt moeilijk om een ​​richtlijnantenne te maken omdat de 2,4 GHz-zenders kieskeurig zijn en scherp te verlenen

het cameramodel is nog niet volledig gestopt. Ik heb binnenkort meer informatie over hun werkelijke verbruik

wat betreft de ontvanger en de servo's moet ik het beter inschatten, ik heb er weinig informatie over, maar ik zal er wel een vinden

Ik hoop een energierekening 1 en 1,5 A te kunnen opstellen
0 x
proff
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 29/09/09, 15:40




par proff » 05/10/09, 17:49

goed bah hier heb ik mijn keuze gemaakt

ondanks het gebrek aan reacties van motorwind op mijn e-mails, heb ik me gericht op micro-windturbines. Ik heb 2 educatieve kits van 4 micro-turbines gekocht. Het wordt verkocht zonder de ondersteuning van de turbine, maar omdat ik een koolstofstructuur van ongeveer 'geregeld dat ze niet worden geleverd met en de prijs is interessant het systeem 8 turbines zijnde 450 $ (zonder de poort) voor 2x4 turbine heb ik voor 300 $ met de poort
ze adverteren 50W voor 10m / s. Ik zal wat testen doen en ik geef je mijn gevoelens zodra ik interessante resultaten heb

dank u voor uw hulp
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 05/10/09, 21:13

Hoe dan ook, u moet in beide richtingen werken: verbruik verminderen, productie verhogen.

500 mA voor een camera lijkt me veel, tenzij het in hoge definitie is. Moet je altijd filmen: kun je het beeld niet op een harde schijf op de grond opslaan?

600mA in emissie: idem: ik hoorde resultaten van test Wi Fi die tot kilometers droeg: ontvangstantenne in een parabool, vleugel in gealuminiseerd mylar om de emissie naar beneden te sturen.

servo's: ik weet er niets van, maar we zouden een gemiddeld verbruik moeten maken en zo veel mogelijk moeten spelen op de natuurlijke stabiliteit van de vlieger (verlagen van het zwaartepunt, bijvoorbeeld door de batterijen te huisvesten)

Ik denk niet dat de "cellulette" van Chinese papieren lantaarns qua prestaties de beste is. Het zou nodig zijn om precies te weten wat Bertrand Picard gebruikt. Pas op, kale cellen zijn 2 tot 3 tienden van een millimeter dik en kwetsbaarder dan glas. Tel bij mooi weer 140 Wc / m².

Er zijn flexibele cellen die 40-50 W / m² maken. We kunnen ons een vleugel van 2-3 m² voorstellen die voldoende lift zou hebben
Als er slechts één vierkante meter actief is, is er voldoende om de batterijen op te laden.

Leuke uitdaging in ieder geval.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
proff
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 29/09/09, 15:40

Extra elektrische bron voor ingebouwde camera




par proff » 06/10/09, 17:08

koekoek olifant bedankt eigenlijk heb ik de berekeningen overgedaan en ik zoek een beetje beter en de conso zijn veel minder
de camera nog steeds 300ma ... dus het antwoord is ja: ik ben van plan om continu te filmen met als doel deze manipulatie de hele dag op vliegerfestivals in de lucht te laten en het publiek vanuit de lucht live te laten kijken en laat het tegelijkertijd aan hen over om hun standpunt te veranderen
de zender Ik vond alles van 50mW tot 3W of zelfs 5W Ik denk dat ik gericht ben op een 700mw die veel gemakkelijker te integreren is, verbruikt 250ma
voor het bestellen is het een beetje ingewikkelder, maar ik denk dat het zal veranderen in 100ma sinds wanneer er geen actie is
(meestal) verbruikt het bijna niets

het kost me ongeveer 800ma

Ik maakte een pti-schets om de behandeling iets beter uit te leggen en veranderde het onderwerp van de discussie
op de schets staan ​​de windturbines onder de camera, er is niets definitiefs. Ze kunnen erboven of zelfs ergens anders zijn. Ik weet het nog niet. Je moet zien waar, anders genereert het de minste beweging op het blauwe beeld. op de afbeelding de bewegingen die zullen worden bestuurd sinds de grond (de aandacht is van bonnus als de slinger niet meer dan 1kg is

Beeld

Ik wendde me tot micro-windturbines om een ​​reden die uiteindelijk vrij duidelijk lijkt (zelfs als ik het in het begin niet had gezien! :) ) wat betekent dat het licht niet noodzakelijkerwijs aanwezig is, er zijn luchten die goed gesluierd zijn, vooral wanneer het waait terwijl de wind als de vlieger vliegt is dat er is! :)
dat gezegd hebbende, als je een link hebt naar infoleveranciers van flexibele PV-films, zou het inderdaad oninteressant kunnen zijn om een ​​vlieger te maken die bedekt is met dit soort film! :)
voor WIFI-overdracht Ik heb geen gegevens. Ik werk eraan met een elektronische vriend die een bewakingsbox heeft en hij heeft me niets verteld over dit soort processen, misschien is het nog niet te koop?
Dernière édition par proff de 06 / 10 / 09, 17: 43, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 06/10/09, 17:41

Ik heb niet gezegd dat het nodig was om te verzenden via Wi-Fi, ik wilde een voorbeeld geven van een mogelijk bereik bij laag vermogen.
Kortom, als er wind is, mag het gewicht geen obstakel zijn: ik zag vliegers die soorten driewielers slepen.
Ik controleer of ik iets geschikt vind.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 06/10/09, 17:50

Hallo,

Dit is goed nieuws. Het project is verfijnd.
Acoquine zijn met een club die stratosferische ballonnen lanceert, denk ik dat er nog steeds consumptie te laten vallen is.
- De camera, tenzij het high definition is met veel gadgets, lijkt te veel te verbruiken.
- De zender verbruikt 3 W voor een vermogen van 750 mW, ook daar kan men normaal gesproken een goede wattverbruik behalen. (de ballonmaatjes gebruiken 500 mW en de ballon stijgt meer dan 10 km)

Tot zover de nadelen. Voor het platform zoek ik liever een hol vliegtuig met de bufferbatterijen (Li-Po) en de windturbines op de bovenkant van het bord. Deze maakt concentrator voor de windturbines die in high-end worden geplaatst.
Voor windturbines met een oppervlakte van 300 x 100 mm en een wind van 5 m / s moeten we een halve Watt (60 ma / 12 V) kunnen recupereren.
Dus kijk uit voor consumptie!


Obelix
0 x
In medio stat virtus !!
proff
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 29/09/09, 15:40




par proff » 06/10/09, 17:51

elephant schreef: Ik zag vliegers die soorten driewielers slepen.
Ik controleer of ik iets geschikt vind.


ja het is een vliegerdrijver Ik oefen ook maar het is een beetje anders, maar hey we kunnen ongeveer 1kg tillen en ik zal een grotere vlieger bouwen om meer te dragen indien nodig! :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 06/10/09, 18:00

Kijk wat je kunt krijgen via deze 2 links,

http://www.office-work.biz/owork/franca ... 14476.html

http://fr.nanosolar.com/technologie


zo niet, stuur dan een e-mail naar Bertrand Picard, via zijn site om te zien wat hij gebruikt. Hij ziet er leuk uit, ik heb hem al een e-mail gestuurd en kreeg een reactie.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 169 gasten