Hydraulische energie: trek me een hydraulische dageraad ...

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 05/05/09, 18:22

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 05/05/09, 18:24

Ja ik had het al gezien: het is toch Chinees?

HYDRO-ELEKTRISCHE TURBINES - MICRO DRIJVENDE KAPLAN

Micro waterkracht (Pelton)


Het slaat nergens op: een kaplan turbine (propeller) heeft niets te maken met een pelton (lepels) en de 2 hebben niets te maken met de foto... Pelton is "zeer" hoge druk...

Kopieer jve goed (moué) maar begrijp dat als je kopieert het nog steeds beter is... Pfff deze Chinezen jte zweren... : Mrgreen:

Kijk dan naar de foto, het is meer een torrent dan een stream...Ik weet niet of het in mijn geval van toepassing is... :!:

Kijk op deze pagina: http://clients.newel.net/particulier/am ... endent.htm dit is precies mijn gevalparagraaf:

VAL WIELEN

We vallen hier in het oude geval van de wielen die vaak op afgemeerde boten werden gemonteerd en die bekend stonden onder de naam hangende wielen. of wielen over het water; het voordeel van de boten was om een ​​perfecte regeling van de indrukking van het wiel te verkrijgen, ongeacht de toestand van de rivier.

De studie van deze wielen heeft een historisch, zelfs nostalgisch karakter.


Blijkbaar zijn het de messen ... plat die in dit geval worden vastgehouden! Maar aangezien ik tussen "stroom" en "van beneden" zit, ga ik nog steeds iets "geneigd" doen, maar zonder te zeuren!

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 05/05/09, 20:17

Heb je een keuze gemaakt voor de vorm van de messen?

Ik heb beukenhout voor je als je geïnteresseerd bent, het is gerecycled, maar het is goed!
... :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 05/05/09, 20:29

Bedankt Lietseu, zijn het boards? Welke afmetingen?

Ja, ik heb de sites gekalibreerd en ik vond dit dat overeenkomt met mijn geval (wiel over het water of hangend):

De peddels hebben 1/5 tot 1/4 van de straal van het wiel en hun afstand op de buitenomtrek is gelijk aan hun hoogte. Terwijl ze door het verticale vlak gaan, hun binnenrand zakt 5 tot 20 centimeter in het water; ze moeten op de straal, aan de stroomopwaartse zijde, schuin staan ​​onder een hoek van ongeveer 30°.

Als de stroming diep is, duwen we de onderdompeling tot 50 centimeter; maar we verminderen de helling tot 15°


De snelheid van de omtrek beschreven door het zwaartepunt van de bladen is vastgesteld op 0,4 van de stroomsnelheid;


Blijkbaar is zo'n wiel erg empirisch (veel hydraulische onzekerheden).

Zie het 2e deel van deze pagina: http://clients.newel.net/particulier/am ... endent.htm

Ik zal daarom eenvoudige "driehoeken" maken van 20 cm hoog (op de straal) en 30° helling (op de straal). Ik heb dus messen (plank) nodig van 23 cm breed.

Lengte neem ik als maximaal mogelijke, 53 cm. (met 1 en 3 cm veiligheidsspeling op de drijvers, 1 cm aan de zijkant van de kooi (steviger))

Ik zou dus een rijgeprojecteerd oppervlak hebben van 0.53 * 0.2 = 0.1 m² per blad. Volgens de hierboven aangehaalde pagina (projectieberekening zou in dit geval geen zin hebben om een ​​gebogen blad te maken).

We zullen wel zien ! Het is nu tijd om te bewerken!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 05/05/09, 20:49

Eiken klachten! jaar 60 70, vandaag teruggevonden in een bouwcontainer met hulp van de arbeiders...

15 mm dik, 100 mm breed en 1 m lang en meer...

Het is duidelijk dat als ik je metingen lees, ik er ver naast zit!

Voor mijn kleine bibliotheekmeubelprojecten is het leuk, voor jou als versterkingsstukken?

Goed gelijmd en geschroefd....

Als je wilt dat ik je ga zoeken bij een houthandelaar, geef me dan een seintje! :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 06/05/09, 03:44

Christophe

Het lijkt Frans te zijn

En het tuig:

Beeld

Het lijkt mij zeer succesvol deze turbine. :D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 06/05/09, 09:47

Bedankt Lietseu, maar ik zou waarschijnlijk vinden wat ik nodig heb in mijn hoek!

Alain G, oké, het is Frans (Avignon) maar de oorsprong van het materiaal is helemaal niet Frans. Het zijn importeurs van Chinese uitrusting ... dat blijkt uit de diversiteit van hun assortiment en het "design" van de producten ...

De presentatie van hun site geeft geen enkel vertrouwen...

Door één ding ben ik gerustgesteld: op de foto die je hebt geplaatst, is de helling van de emmers (hey hey ik nam een ​​woord) laag, bijna 15° / straal zoals aangegeven in het hierboven geciteerde uittreksel.

Ik zal daarom met een kleine "emmer" schoepen maken tussen 15 en 30 ° ...
0 x
yanyan26
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 101
Inschrijving: 23/12/06, 16:27
Plaats: Drôme (26)




par yanyan26 » 06/05/09, 11:38

Christophe zegt:
Ik zal daarom met een kleine "emmer" schoepen maken tussen 15 en 30 ° ...


Het lijkt me een goed idee.
Vergeet niet om zijkanten op uw emmers te plaatsen zodat het water niet ontsnapt tijdens het duwen, u krijgt kracht.
0 x
http://yanyan.26.free.fr/


De natuur is een evenwicht parfait.Si jij er goed uitzien, zal het aan u openbaren kan zijn geheim.
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 06/05/09, 13:44

Christoffel

Om een ​​beetje perfectionistisch te zijn, zou het ding om te verbeteren aan deze turbine de integratie van de generator zijn
in de rotor (turbine) en gebruik zo de volle breedte van de "emmers" tussen de drijvers.

Wat dat betreft!
:D

Ga aan het werk en steek je "boren" in het water, we kunnen allemaal niet wachten om de resultaten te zien.
8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 06/05/09, 22:26

Hier is de link voor het azobé hout...

http://fr.wikipedia.org/wiki/Azob%C3%A9




a+
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 167 gasten