Zena System windmolen windkrachtcentrale (japan)

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Zena System windmolen windkrachtcentrale (japan)




par Christophe » 05/01/11, 12:10

Nog een "nieuw" windturbineconcept volgens Zena: http://www.zenasystem.co.jp/en/wind-tower01.html

Beeld

Beeld

Beeld

1. Windtoren (50 m hoog, 27 m in diameter)
2. Waaier
3. Controlecentrum
4. Administratieve lokalen
5. Administratieve lokalen
6. Trainingscentrum
7. Totale oppervlakte: 13,000 m²


Steenbolk....
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 05/01/11, 13:19

Ik ben sceptisch gezien hun site, geen precieze informatie, vooral over het verschil met de andere projecten!!

Als we verder kijken, vermoeden we dat ze hopen de wind die naar binnen gaat en niet naar buiten gaat op te vangen via kleppen (stevig noodzakelijk) die de wind naar de turbines op de grond kanaliseren !!

Ik ben sceptisch over de echte concentratie, een factor 2 of maximaal 3, wat betreft de wind rond hoge gebouwen.

De mechanische weerstand van de toren moet erg sterk zijn voor maximale windsnelheden van 150 tot 180 km/u (max in Parijs) en meer met tornado's in de VS!!
Het moet dus zo zwaar, stevig en solide zijn als een echte wolkenkrabber met dezelfde prijs.
Ze spreken niet kleinschalig testen en daarom is het erg riskant voor investeerders!!!!

De prijs zal veel hoger zijn dan een huidige functionele windturbine voor minder echt vermogen!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 05/01/11, 13:32

We gaan toch niet op de soep spugen? : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Ik had in plaats daarvan aan een offshore-locatie gedacht! Maar een vestiging op een matig bebost terrein houdt stand. Wie wel eens op lage hoogte over zo'n gebied is gevlogen, begrijpt wat ik bedoel: er hangt veel thermiek over deze stukken vanwege het (lagere) temperatuurverschil. We zijn altijd erg geschokt als we ze tijdens de vlucht kruisen...

Wat betreft de waarschijnlijkheid van de cycloon! Is er een verzekering tegen de natuurlijke elementen? Als dat zo is, dan is het geen "slecht risico"! (lol) Het bewijst dat de kans dat je op het verkeerde pad zit te verwaarlozen is, amha.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 05/01/11, 13:51

er is veel thermiek op deze stukken vanwege het (lagere) temperatuurverschil

Obamot nam niet de tijd om de site in kwestie goed te bekijken, slecht gepresenteerd, dat is waar, want de lucht in plaats van te stijgen in een cycloon, opgevangen door de toren, daalt af naar de turbines op de grond!!!!

Werken in de tegenovergestelde richting van de thermiek van een schoorsteen is een extra rem!!


Anders ben ik, gezien de kracht van cyclonen op warme zeeën, overtuigd van de vortextoren op een zeer heet meer dat wordt verwarmd door de zon, wat de thermische effecten van waterdamp toevoegt die essentieel zijn in cyclonen of tornado's!!
De snelheid en het vermogen zitten niet maximaal in het centrum maar aan de randen van het centrum!!
Een moeilijkheid is dat het meer snel leeg zal lopen, tenzij het zeewater terugkeert.
Deze punten worden te weinig besproken!!!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 167-gasten