Verbod op elektrische verwarming!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1

Verbod op elektrische verwarming!




par bernardd » 04/09/10, 20:54

Vanaf dit jaar Gloeilampen en Joule verwarming zijn verboden in Europa, voor hogere machten.

Volgens cijfers is verlichting echter verantwoordelijk voor 15% van het elektriciteitsverbruik van huishoudens enkele studies, nogal oud.

Maar verwarming door Joule-effect wordt echter nog meer voor iets anders gebruikt: elektrische verwarming! inclusief warm water.

En elektrische verwarming + warm water vertegenwoordigt meer dan 35% van het elektriciteitsverbruik totaal in Frankrijk, volgens deze gemaakte schattingen van RTE-verbruikscurven en schattingen van het warmwaterverbruik.

Kan ik een elektrische verwarming vervangen door een gloeilamp? Deze zou efficiënter zijn dan welke verwarming dan ook, vooral in het infrarood! En toch is het nu verboden.

Eis een verbod op elektrische verwarming voor gebouwen en voor warm water!

Het is overal te vervangen door thermische zonnepanelen met warmwateropslag en een biomassaketel voor de winter.

Dit is de zekerste manier om Frankrijk op energiegebied onafhankelijk te maken en de economie te verbeteren. En om onafhankelijk te worden van stroomstoringen...

Dat zorgt overigens voor minder vervuiling: al te vervuilende auto's zijn verboden...
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 04/09/10, 21:49

Uitstekend, ik snapte het niet!

Dit is een mooie paradox!

Op het gebied van verlichting was Frankrijk gedwongen net als andere landen de ‘Europese richtlijnen’ te volgen. Maar we moeten aan zelfpromotie van kernenergie doen, wat een bron van winst is...

Ja natuurlijk, voorlopig zou het beter zijn om richting dit verbod te gaan. Het lijkt duidelijk!

Een andere paradox: het zal in de toekomst nodig zijn om andere middelen te vinden, omdat niet alle huizen binnen vijftig jaar “passief” zullen zijn... wanneer we “alle olie” zullen verlaten voor de elektriciteit van Désertec. Hoe gaan we ons dan verwarmen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 05/09/10, 01:17

Verlichting wordt vooral gebruikt als de dagen kort zijn.
Wanneer men lampen aanschaft die niet meer verwarmen, is het noodzakelijk om nog een energie te verbruiken om de aanvulling van de lampen met Joule-effect te verkrijgen.
Wat je aan de ene kant bespaart, moet je aan de andere kant uitgeven.
De onderzoeken kloppen dus niet.
Omdat er niets verloren gaat, niets wordt gecreëerd, alles wordt getransformeerd, zal een daling van 15% resulteren in een stijging van 35%.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 05/09/10, 02:32

Nee, dat is niet zo eenvoudig te berekenen!

Omdat de prestatie van een verwarming op basis van een "gloeilamp" (lolol) nog slechter zou moeten zijn dan een elektrische verwarming, aangezien deze niet is ontworpen voor...

In dit geval is er sprake van een reële verspilling van een factor ongeveer 1 op 10 ten opzichte van stookolie (op basis van 1l stookolie = 10 kWh).

Geschatte kosten per KWh per type energie:

zo: 0
Houtsnippers: 0.023
Stamhout: 0.043
Geothermische warmtepomp: 0.053
Bulk houtpellets: 0.057
Houtpellets in zak: 0.07
Netwerkgas: 0.073
Stookolie: 0.083
Elektriciteit: 0.11
Propaangas: 0.114
Kerdan: 0.18

Ook niet eenvoudig, want bij het nemen van de investering van een verwarmingsinstallatie moet ook rekening gehouden worden met de afschrijving van de installatie. En hier geloof ik dat de levensduur van gloeilampen niet erg zwaar weegt in vergelijking met de warmte die wordt afgevoerd in vergelijking met de levensduur van LED-verlichting (~50 uur?)

Nee, ik wil mezelf niet verwarmen met elektriciteit, zelfs niet met LED's, dat is een belofte! : Mrgreen:
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 05/09/10, 08:57

De overgrote meerderheid van de huizen die zijn uitgerust met elektrische verwarming zijn appartementen, bovendien meestal zonder rookkanaal, dus als je het verwarmingssysteem wilt aanpassen, zou het erg ingewikkeld en erg duur zijn... Thuis bij vb. er is geen stadsgas, onmogelijk om een ​​gemeenschappelijke stookruimte te installeren (geen kamer beschikbaar), de appartementen zijn zeker voorzien van rookkanalen, maar de installatie van een kachel zou erg onhandig zijn (lange woonkamer) en we hebben geen berging ruimte voor de brandstof (alleen een doos voor de auto) dus alleen brandstof met een laag volume en een hoge energiedichtheid zou mogelijk zijn, in dit geval stookolie ... het doet me denken aan kachelolie die mijn ouders 40 jaar hadden geleden... en het karwei van jerrycans om de olie naar de 3e verdieping te brengen...
Suggestie met terugwerkende kracht niet van toepassing dus...voor het nieuwe ok, dus tenzij je mij een nieuw huis betaalt... : Cheesy:
Dernière édition par oiseautempete de 05 / 09 / 10, 11: 17, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 05/09/10, 10:30

Uw voorstel is uitstekend, maar kan alleen worden toegepast in het kader van nieuwbouw/renovaties.
De meeste gebouwen, a fortiori in de stad, zijn moeilijk te ‘verbouwen’.
Net als de brandveiligheidsnormen zou er een deadline moeten worden gesteld voor het verbieden van elektrische verwarming in nieuwbouw. ​​Voor de rest zullen er bronnen voor deugdzame energieproductie moeten worden gevonden.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 05/09/10, 11:39

er zijn altijd mensen die alleen maar aan een verbod denken

Wat heeft het voor zin om te verbieden als het niet beter kan

degenen die zichzelf moeten ruïneren in elektrische verwarming vragen niets beters dan een andere verwarming

Helaas vind ik het goede verwarmingssysteem jammerlijk te duur: er is nog veel vooruitgang te boeken

en het is niet door geld te verspillen om gloeilampen te vervangen door fluorescentielampen die te duur zijn, een te korte levensduur hebben en vervuilen met kwik, dat we veel vooruitgang boeken

om vooruit te komen, moet je eerst goede fabrieken van goede verwarmingsapparatuur bouwen in Frankrijk: zodat goede apparatuur niet langer een luxe is die voorbehouden is aan de rijke ecolo!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 05/09/10, 12:01

Obamot schreef:Geschatte kosten per KWh per type energie:

zo: 0
Geothermische warmtepomp: 0.053
Elektriciteit: 0.11


COP = 0.11 / 0.053 = 2.07

Iedereen die een geothermische warmtepomp laat installeren met zo’n lage COP moet een klacht indienen!

vergeet ondiepe ondergrondse leidingen die bevriezen wanneer u ze het meest nodig heeft

met een echte diepe boring die altijd 10°C oplevert, kan de warmtepomp zelfs bij zeer koud weer worden gebruikt, met een verwarmde vloer op 35°C is de theoretische COP

politieagent = 1 / ( 1 - tf/tc )
tf = 10°c + 273 = 283°K
tc = 35°C + 273 = 308°K

politieagent = 1 / 1 - 283/308 =12.3

Natuurlijk is deze cop van 12 een theoretisch maximum: maar een goede warmtepomp zou veel meer moeten doen dan wat we vandaag de dag zien
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 05/09/10, 14:52

We moeten cijfers geven over de warmte-energie die uit de grond komt, vooral met de maximale COP van 12 (mogelijk volgens het principe van Carnot, maar nooit gerealiseerd door de fabrikanten, van koelkast ondersteboven, te rudimentair, zo niet te duur) en dan het oppervlak en de lengte van de wisselaarpijp, d.w.z. in feite de volume aarde bij 13°C of 10°C, noodzakelijk ondergronds zodat deze aarde de hele winter niet te veel afkoelt door de nodige warmte te hernieuwen!!
Omdat deze warmte-energie dezelfde is als die voor het verwarmen van een conventioneel huis, er is in orde van grootte hetzelfde volume land nodig als voor het terugwinnen van zomerwarmte door zomerzonnecollectoren voor de winter met hetzelfde geothermische systeem !!
https://www.econologie.com/forums/post176700.html#176700
Aangezien we niet veel kunnen koelen, hooguit 3°C, d.w.z. van 13°C naar 10°C, voor een goede COP, integendeel, met zomerherstel voor de winter, kunnen we verwarmen tot 50°C, 60°C, d.w.z. hogere mogelijke temperatuurschommelingen en daarom laat dit zomerherstel voor de winter een lager volume aarde toe!!!
Ik heb de indruk dat geothermische systemen ondermaats zijn, omdat de prijs anders te hoog is, en de grond uiteindelijk bevroren is bij 0°C en een lagere opbrengst???
Je moet de geothermische investering vergelijken met die van een luchtverhitter van 2 kW, d.w.z. 10 tot 20 €!!
Gereserveerd voor de rijken die kunnen anticiperen op de toekomst.

En zelfs, merk ik op, in mijn persoonlijke geval, hebben de warmtepompen een levensduur van maximaal 8 jaar, (lucht lucht in de Var door architect) omdat de installateur die mij in 2002 vroeg mij eind augustus 2010 net een mooie brief stuurde met:
Het is belangrijk om u vandaag nog zorgen te maken over het vervangen van uw installatie!!
uw installatie werkt met R22, sinds 1 januari 2010 is het verboden R22 op te slaan, tekort aan gerecycleerd R22, zeer moeilijk te verkrijgen, daarom aanzienlijke prijsstijging, en op 2015 januari 22 zal RXNUMX, zelfs gerecycled, volledig verboden zijn !!!

Ik zie deze installateur kronkelen van plezier, vol geld om te pompen!!
Dus in 2002 installeerde hij vrijwillig systemen die binnen 8 jaar veranderd zouden moeten worden, met volledige kennis van de feiten!!
: Mrgreen: : Mrgreen:
Hetzelfde geldt nu: de huidige vloeistof, nog steeds niet-ecologisch, zal over acht jaar verboden zijn en alle warmtepompen zullen vervangen moeten worden. om nog maar te zwijgen van degenen die kapot gaan, omdat hun levensduur is aangepast in het ontwerp van de warmtepompen!!
Het is net als insecticiden en herbiciden, oud gevaarlijk, daarom verboden, met nieuwe, nog steeds gevaarlijk, voorbestemd om 8 jaar later, zonder einde, 50 jaar lang verboden te worden, precies het moment om de gevaren van de nieuwe te beseffen!!
Zo bouwen de fabrikanten ecologisch een eeuwigdurend werk!!
Hetzelfde geldt voor de vloeistoffen van de warmtepompen, die zo zijn ontworpen dat ze vaak moeten worden vervangen!!
: Mrgreen: : Mrgreen:

Ook voor mij nooit meer CAP!!
Meer vertrouwen!!!
gratis houtverwarming en zonne-energie
: Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 05/09/10, 15:57

Helaas is het niet omdat er te veel slechte warmtepompen zijn, dat we niet van een goede kunnen dromen

een goede koelcompressor is bijna eeuwig: ik heb hem teruggevonden op de schroothoop die zeker twintig jaar dienst heeft gehad en die we thuis hebben voortgezet om allerlei tests uit te voeren

geen probleem voor de vloeistof: kies gewoon de juiste: R290: het is simpelweg propaan: het wordt al door veel lucht/watertankmodellen gebruikt

uiteraard is deze R290 alleen te gebruiken voor lucht/water of water/water modellen: we gaan geen condensor vol propaan in huis zetten

het zou een experiment zijn om de warmte van de onnodige zonnecollector in de zomer naar het geothermische boorgat te sturen. het zou het misschien mogelijk maken om aan het einde van de zomer een boorgat te hebben dat zo heet is dat het niet eens nodig is om de warmtepomp aan het begin van de winter te laten draaien

bij warmteopslag in de bodem gebeurt dat
https://www.econologie.com/forums/stockage-d ... 78-50.html

hier heb ik het liever over de absurditeit van het verbieden van elektrische verwarming: stel je zo'n wet voor: de eigenaren zullen gedwongen worden om duur werk te doen en de huurprijs verder te verhogen, of kunnen dat niet, dus ongewijzigde woningen zullen niet zijn lovenswaardiger: verergering van de woningnood

vergeet niet dat er mensen zijn die door geldgebrek niet meer verwarmen! in dit geval verandert er niet veel of er ongebruikte elektrische kachels zijn of een brandstofboiler met een lege tank
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 177-gasten