Brandstofprijzen aan de pomp en olie, waar is de bug?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
nightrow
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 13/11/07, 22:40




par nightrow » 01/04/08, 19:35

Het moet duidelijk zijn dat benzine in de basis niet erg duur is, dat de staat dergelijke belastingen kan betalen.
Wanneer de brandstof echt uit de prijs zal zijn (evenals de vervangende oplossingen), zal het daar de portemonnee schaden, zowel voor de staat (vermindering van de ontvangsten gekoppeld aan de TIPP) als voor de particulieren (benzine behalve prijs met of zonder belastingen).
Het moet duidelijk zijn dat de TIPP 7% van de staatsbegroting is, en ik durf niet aan het tekort te denken als het inkomen van de TIPP daalt, geassocieerd met een stijging van de rentetarieven (want het vertrouwen dat stort) ...

Ik denk dat rampscenario's even divers als gevarieerd zijn en opdoemen op een bijna keerpunt ... :|
0 x
nightrow
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 13/11/07, 22:40




par nightrow » 01/04/08, 21:41

Vreemd, ik volg een natuurlijke optimistische, ik realiseer me dat bijna al mijn berichten hierover forum zijn pessimistisch ... het lijkt niet op mij.

We kunnen ook geloven dat een grondige analyse van onze toekomst waarschijnlijk niet erg roze lijkt, maar eerder grijs ....
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6991
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 01/04/08, 22:02

0 x
spinosso
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 08/01/07, 00:55
Plaats: Frankrijk, Val d'Oise, Villiers le Sec




par spinosso » 01/04/08, 22:16

humhum, wat gaat er gebeuren?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 02/04/08, 09:32

nightrow schreef:Vreemd, ik volg een natuurlijke optimistische, ik realiseer me dat bijna al mijn berichten hierover forum zijn pessimistisch ... het lijkt niet op mij.


Welnu, op het gebied van energie en opwarming is het heel normaal als een "gedrag" ... optimisten zijn de naïef, de gek, de wetenschappers die hun dromen voor realiteit zien (fusie) of de politici (of een andere persoon die wil verkopen jij iets ...) ... ah er zijn ook de gas- en oliemaatschappijen die weten dat ze in de toekomst niets om hun portemonnee kunnen geven ... want dat is wat ze belangrijk vinden ...

Het probleem is wanneer dit pessimisme te veel een rol speelt :( en voorkomt dat dingen worden gedaan (zoals "het is toch nutteloos, het is verpest") ...

nightrow schreef:We kunnen ook geloven dat een grondige analyse van onze toekomst waarschijnlijk niet erg roze lijkt, maar eerder grijs ....


Dat klopt helemaal ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Arthur_64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 16/12/07, 13:49
Plaats: Pau




par Arthur_64 » 02/04/08, 21:28

Ik stuurde het naar een groot deel van mijn contacten (rond de vijftig, ik ben niet meneer vergroot-je-penis):

Niet veel reactie. Ik moet van vriend wisselen ... ik hoop dat ze het tenminste hebben doorgegeven!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 23/04/08, 13:35

De bug werd gevonden: het vat was in 60 geen $ 2000 waard maar $ 28,5 zie: http://www.industrie.gouv.fr/energie/pe ... _brent.htm

Het is stom omdat het alles breekt en de redenering was goed ...

Ik zal de curve tekenen met de dollarpariteit: http://www.industrie.gouv.fr/energie/pe ... ollar2.htm
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 23/04/08, 13:51

Breek je hoofd niet, ik deed het en publiceerde in de post over dure diesel.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 23/04/08, 13:55

wil gaan, ik geef het je hier ook

Beeld
stijging van de brent sinds 2002 in euro (in blauw): 3.22% per maand
toename van GO in dezelfde periode (in geel): 1.05% per maand
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 23/04/08, 14:02

Arf had ik niet gezien :)
Heeft u het Excel-bestand? Het zal me ervan weerhouden alles terug te nemen :) Waar heb je de bronnen van de cijfers vandaan?
Dernière édition par Christophe de 23 / 04 / 08, 14: 16, 2 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 161-gasten