Brandstofprijzen aan de pomp en olie, waar is de bug?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024

Brandstofprijzen aan de pomp en olie, waar is de bug?




par Christophe » 31/03/08, 11:11

Mailing van de dag niet erg econologisch (een dure brandstof is logischerwijs goed voor de economie maar hier begin ik serieus te twijfelen ...) maar dat zet je aan het denken ....

Maar de realiteit is veel erger, aangezien het vat in 1998 ongeveer 20 € bedroeg (12 $ per vat en 1 $ sterk met bijna 1.5 € / $), herinnert iemand zich de prijs van brandstof in 1998? !

Meer informatie gebruiksaanwijzing: de echte prijs van olie


Pas op, het is pipo want in 2000 was het vat niet $ 60 waard in 2000 maar $ 28,5 zie:

http://www.industrie.gouv.fr/energie/pe ... _brent.htm



Minuut van reflectie:

Voor alle 'melkkoeien uit België en Frankrijk' maar ook uit heel Europa.

1 ° een beetje geschiedenis: in het jaar bedankt 2000 na Christus
we hadden 1 dollar voor 1.2 euro en 1 vat olie voor 60 dollar
d.w.z. een vat ruwe olie van 2000 tot 72 euro
en we betaalden 0,82 euro / liter diesel of 130 € incl. belasting per "vat" diesel


2 ° van onze dagen tot half maart 2008 naar JC (nog steeds):

We hebben 1 dollar voor 0.65 euro en 1 vat olie dat onlangs is geëxplodeerd tot meer dan 110 dollar.
of het vat van de ruwe olie van maart 2008 voor 70,1 euro (Oeps ?? !!)
en we betalen 1.25 euro / liter diesel ... of 199 € incl. belasting per "vat" diesel


En daar, lieve 'melkkoeien'
We stellen onszelf de volgende vraag:

Als het vat voor ons in Europa goedkoper is dan in 2000 ....
Waarom is diesel minstens 50% duurder dan in 2000?


Er zijn er die hun zakken stevig moeten vullen !!

Dus lieve 'Cash Cows', laten we verstandig blijven werken en onze ogen sluiten, maar de dag zal komen dat de dollar weer zal stijgen en ik zeg het je niet eens!

Doorsturen naar zoveel mogelijk mensen
iedereen moet het weten en begrijpen.

Wij zijn 'Melkkoeien' maar we zijn niet dom !!!!!!

Meer informatie gebruiksaanwijzing: de echte prijs van olie


Om te verspreiden ... verandert het de ecolopipo-mailings die we ontvangen ... : Mrgreen:
Dernière édition par Christophe de 15 / 06 / 08, 18: 58, 4 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16086
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5231




par Remundo » 31/03/08, 11:58

Zeer goede opmerkingen.

Hiervoor zijn drie belangrijke redenen:

1. De devaluatie van de $ maakte de stijging van de olie meer dan goed geïndexeerd in $

2. Staten proppen zich vol met TIPP en andere btw. Ze stopten hun zakken in hun zak, vol met tekorten die ondanks deze budgettaire doorbloeding blijven toenemen (ik heb het met name over Frankrijk)

3. Staten hebben lange tijd een veel te gunstige belasting geheven op diesel, wat heeft geleid tot buitensporige dieselisering van de vloot, vooral met de explosie van vrachtwagentransport en de doorslaggevende Duitse innovaties op het gebied van hogedruk-dieselinjectie voor personenauto's.

Deze dieselisering overtreft ver de productiecapaciteit van raffinaderijen die, aan de andere kant, veel benzine produceren ... zozeer zelfs dat we onze benzine tegen lage kosten (lage $ verplicht) naar de Amerikanen exporteren en daar duur in kopen. ($ laag, idem!) hun overtollige "olie" (en ja, in de VS rijden we in V8-benzine ... niet in TDi).

Aan alle voorwaarden is dus voldaan om de prijs van diesel extreem onder druk te zetten.

Kortom, we zijn nog steeds in Europa de koningen van de c .., (Frankrijk op kop) en de Amerikanen leiden ons op alle vlakken bij de neus.

Laatste opmerking; in de nabije toekomst (enkele tientallen maanden), dit suggereert de waanzin van de brandstofprijzen zodra de $ zich herstelt al was het maar tegen de Euro / Dollar-pariteit

@+
0 x
Beeld
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 31/03/08, 12:16

Remundo schreef: doorslaggevende Duitse innovaties op het gebied van hogedruk-dieselinjectie voor personenauto's.



Fout: hogedrukdiesel is een uitvinding van ... FIAT!
Om Caesar terug te geven wat van hem is ...
: Wink:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 31/03/08, 12:17

Zeker chatam uitgevonden door Fiat maar beheerst door Bosch ... maar dat verandert niets aan het oorspronkelijke onderwerp ... waar zit DE bug in de prijs van brandstoffen?
Dernière édition par Christophe de 31 / 03 / 08, 12: 27, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16086
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5231




par Remundo » 31/03/08, 12:23

Ja, ik ken Chatam ... :P Het idee is van Fiat, de ontwikkeling en industrialisatie is Duits : Cheesy: . En voor zover ik weet, de pompverstuiver, de hogedrukpompen, het is niet te veel Fiat die ze maakt ... Het is eerder hij die ze duur koopt aan Bosch en Siemens VDO ... zoals alle fabrikanten niet Duitsers ...

Dit is het hele verschil tussen Latijn en Germaans ... En zodra de Deutschs ook ideeën krijgen ... dan zijn we toast :D

Christophe, "waar is de bug?" Wat vind je van mijn kleine mompeltje?
: Idee:

Chatham schreef:
Remundo schreef: doorslaggevende Duitse innovaties op het gebied van hogedruk-dieselinjectie voor personenauto's.



Fout: hogedrukdiesel is een uitvinding van ... FIAT!
Om Caesar terug te geven wat van hem is ...
: Wink:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 31/03/08, 12:31

Remundo schreef:Christophe, "waar is de bug?" Wat vind je van mijn kleine mompeltje? : Idee:


Ben behalve je "interessante" conclusie die alleen het onderwerp van het onderwerp bevestigt ...

Als we zeggen dat we in feodale oliestaten leven, is het echt niet voor niets ... blijkbaar stoort het het grote publiek niet meer dan dat ...

Niet zo veel minder dan de "ecologen" ...
0 x
Hydraxon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 17/02/08, 17:07




par Hydraxon » 31/03/08, 12:58

Of u diesel boven benzine verkiest, is een politieke keuze, dat is alles.

Uh, de prijs van olie is meer dan verviervoudigd sinds 4, de euro is tussen $ 2000 en $ 0,70 gebleven, dus dat is niet genoeg om dit te compenseren.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 31/03/08, 13:02

Nee dat is niet genoeg ... en als je teruggaat 1998 is nog erger sinds het vat op $ 12 stond ...

De delta gaat niet dat in de zakken van de oliemaatschappijen ... Nadat onze politici durven spreken van koopkrachtstijging? Maar laten we dat niet vergeten de TIPP / TIC vertegenwoordigt slechts 15% van de btw-instroom ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 31/03/08, 13:39

:pijl: Ik ben het niet eens met uw economische analyse, hoewel het onderwerp van het onderwerp correct is.

Remundo schreef:Staten hebben lange tijd een veel te gunstige belasting geheven op diesel, wat heeft geleid tot buitensporige dieselisering van de vloot, vooral met de explosie van vrachtwagentransport en de doorslaggevende Duitse innovaties op het gebied van hogedruk-dieselinjectie voor personenauto's.

Deze dieselisering overtreft ver de productiecapaciteit van raffinaderijen die, aan de andere kant, veel benzine produceren ... zozeer zelfs dat we goedkoop exporteren (lage $ verplicht)
Als de $ laag is, exporteren we veel, dus we hoeven niet veel te betalen voor de VS, maar aangezien we exporteren zonder belastingen ...
Remundo schreef: ... onze benzine onder de Amerikanen en die kopen we duur bij hen (laag $, idem!)
Dezelfde fout, omdat de $ laag is, kopen we ze 'goedkoop'
Remundo schreef:... hun overtollige "olie" (en ja, in de VS rijden we in V8-benzine ... niet in TDi).

Aan alle voorwaarden is dus voldaan om de prijs van diesel extreem onder druk te zetten.

Kortom, we zijn nog steeds in Europa de koningen van de c .., (Frankrijk op kop) en de Amerikanen leiden ons op alle vlakken bij de neus.

Laatste opmerking; in de nabije toekomst (enkele tientallen maanden), dit suggereert de waanzin van de brandstofprijzen zodra de $ zich herstelt al was het maar tegen de Euro / Dollar-pariteit

@+

Ik denk niet dat de dollar zich snel zal herstellen, het doel van de experts is $ 2 tot € 1 voor het einde van 2008. Goudprijzen volgen de tegenovergestelde helling en stijgen.

De Amerikaanse economische crack die niemand dit wil noemen, suddert al meer dan 10 jaar. Als de rest van de planeet, inclusief Europa, het probeert te minimaliseren, dan is dat om geen grote crisis te veroorzaken, waarbij de scheur van 1929 het bankroet van een buurtwinkel was ... :schok:
De VS zijn in BANQUEROUTE ... en blijven de drukpers draaien, wat de prijs van de dollar waarschijnlijk niet zal opdrijven ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 31/03/08, 14:00

Moue Citro dat is wat we graag horen ... behalve dat laten we dat niet vergeten wereldeconomie is virtueel ...

In de economie gaat het om het consumentengedrag ... kortom, wij allemaal. Met andere woorden: het is de consument die de economie maakt (en dus de crisis of groei) en niet andersom !! Het is duidelijk het tegenovergestelde dat we geneigd zijn te geloven (bedankt media).

Het is ook de consument die de prijzen bepaalt, ook al weet hij het niet: een te dure prijs die niet wordt gekocht, zal vroeg of laat noodzakelijkerwijs worden verlaagd ...
Er kan gewoon olie zijn die precies aan deze regel ontsnapt ... de uitzondering die bevestigt wat ze zeggen ...

Pkoi een boer op de bodem van Bretagne zou verplicht zijn te verkopen tegen de prijs die is vastgesteld door goldenboy van een effectenbeurs aan de andere kant van de oceaan of ergens anders ??? Idem voor de koper ???

Pkoi de prijzen van grondstoffen houden geen rekening met de afstand tussen producent en afnemer?

Dit is allemaal blanco ... Dus ja, het extreem kapitalistische systeem raakt op en zal vroeg of laat sterven, maar dat betekent niet het einde van de wereld, noch noodzakelijkerwijs van een grote crisis ... En ik zeg: des te beter laat het sterven en hoe sneller hoe beter ...

Dus we gaan de wereld niet een tweede keer laten "neuken" door 2 of 5 bankiers die alleen beslissen over het lot van de economische planeet ... NEE MAAR !!! :onheil: : Mrgreen: :onheil: : Mrgreen:
Dernière édition par Christophe de 01 / 04 / 08, 10: 08, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 180 gasten