Lagere belastingen: de liter benzine voor minder dan 0,6 €!!!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 7001
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2921




par gegyx » 02/04/08, 16:08

Ik denk ook aan het begin, met tonga, dan flasball, en de rest...

Voor laster, neem ik aan, want de realiteit is veel erger.

Bijvoorbeeld: lees de eerste 2 korte verhalen
http://tempsreel.nouvelobs.com/actualit ... tiels.html

Voor mij zijn de GM-reapers de edelste verzetsstrijders. Ze zijn gedocumenteerd, en bewegen hun kont, om iets te doen.
De politici die de teksten van de lobby's onderschrijven, willens en wetens de alarmen negeren, de voorzorgsargumenten, weigeren de compromitterende documenten in te zien en komen met argumenten die geen steek houden, voor wie het zich verwaardigt een beetje na te vragen...
Als deze zogenaamde gekozen functionarissen worden betaald door de belastingbetaler en bovendien door de lobby's, krijg ik kotsbuien...
En ik blijf beleefd!
Beeld

Genezen? Nee, het lijkt erop dat het antidepressivum is, dat je moet nemen...
Een zombie zijn en deze dagelijkse realiteit accepteren, is moord.
-----------
Voor zuiveringszout herhaal ik mijn advies.
In een eerdere Nexus behandelt een onderzoeker er kankers mee.
Het enige probleem voor de ontwikkeling ervan is dat het waardeloos is voor de farma.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16228
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5273




par Remundo » 02/04/08, 16:54

De nieuwe obs... Hmm...

Het tijdschrift "red rose" verkoopt papier door de "blues" en de "evil capital" te belasteren. Onlangs aan de oorsprong van het schandaal op de sms van Sarko in Cécilia die een klacht heeft gegenereerd wegens "valsheid in geschrifte, gebruik van vervalsing en verzwijging" ingediend door het Elysée.

Welnu, ik moet nog steeds toegeven dat er van tijd tot tijd samenzwering is tussen senior executives en grote multinationals. Maar het kan niet anders... Het is zowel menselijk, en tegelijkertijd zijn de "beslissers" inderdaad verplicht om onderling te beslissen: en politieke besluitvormers en industriële besluitvormers gaan niet altijd goed samen... maar ze hebben elkaar nodig en worden vaak verzoend rond een aantal goede wederzijdse financiële voordelen. Wat wil je, het is leven en we kunnen er niets aan doen!

Op de GGO-maaimachines zijn er te weinig die verantwoordelijk en gecultiveerd zijn zoals u ze beschrijft.

Om hun kont te schudden, ik geef toe dat ze erg goed zijn... in het vernietigen van het werk van anderen, in het algemeen op een volledig blinde manier! Ik heb sappige anekdotes gelezen over maaiers die het verkeerde schot hebben genomen... Lachwekkend!

En om Frankrijk in de rode lantaarn te zetten op het gebied van ggo-onderzoek. Dat betekent dat we over 50 jaar net zo slecht zullen zijn op de agrofoodmarkt als nu op de industriële markt. En daar kunnen we echt overgeven... buitenlanders zullen er smakelijk om lachen, Monsanto voorop. Door onze GGO-inactiviteit laten we het zijn typisch Amerikaanse overheersing uitbreiden: in Irak is het oorlog, en hier een ecologische stoomwals, een andere variant van oorlog door voedsel !

In een tijd waarin de wereldbevolking honger lijdt, is het onaanvaardbaar om elke redelijke innovatie die de opbrengst of de kwaliteit van gewassen verhoogt, te blokkeren. Monsanto's business is vooral om boeren afhankelijk te maken door de zaden van de planten te steriliseren.

Dat er voorzorgsmaatregelen genomen moeten worden, daar ben ik me terdege van bewust.

Over ggo's zeg ik eenvoudig en met een beetje provocatie dat alles wat ons biologisch omringt ggo's is. Inderdaad, het genetisch materiaal van alles om ons heen is het resultaat van opeenvolgende mutaties gedurende eeuwen. We eten allemaal GGO's waarvan het leven 4 miljard jaar geleden begon.

Minder provocerend, alle landbouw en veeteelt zijn gebaseerd op kruisingen tussen planten en dieren, wat resulteert in GGO's die zonder tussenkomst van de mens niet zouden hebben bestaan.

Nu heeft de mens een nog radicalere methode omdat hij direct een gen kan maken en in het DNA van een cel kan installeren. Het is inderdaad gevaarlijker dan alleen de keuze hebben om ze over te steken. Maar tegelijkertijd is het een geweldige kans voor duurzame ontwikkeling. Het blijft voorzichtig en redelijk: iets wat noch Monsanto, noch de maaiers doen. Daarom stuur ik ze rug aan rug door mijn minachting voor de omstandigheden

Weer een uitspraak van mij waar niemand blij mee is, want tegenwoordig hebben alleen extremisten (bekend om hun gefundeerde en relevante keuzes...) het recht om te citeren... Nou, hier is iets waar ik een beetje misselijk van word, maar maak je geen zorgen, het gaat voorbij.

En daarna, om al deze onzin te betalen, ontslaat de regering ons op brandstof : Lol: Niet waar :?

Hallo Gegyx!
Dernière édition par Remundo de 02 / 04 / 08, 18: 15, 1 keer bewerkt.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 7001
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2921




par gegyx » 02/04/08, 17:44

De nieuwe obs... Hmm...
Het verkooppapier van het tijdschrift "red rose".
Niet alleen roze (met een sterke witte en blauwe ondertoon)
----
Je oordeel is gebrekkig. Wanneer je op hetzelfde niveau van verantwoordelijkheid de acties van resistente en verlichte maaiers (veel leraren) en het wijdverbreide en bewezen kwaad op de planeet plaatst door een bedrijf dat bekend staat om zijn gevaarlijke producten en zijn manier om ze te plaatsen, dankzij corruptie.

In Frankrijk is een wet uitgevaardigd die het maaien van ggo's strafbaar stelt, terwijl dit voor een niet-ggo-veld niet het geval is. Wat is het voor jou?

Dat er geen juridische stappen worden ondernomen tegen monsanto en consorten, voor misleidende reclame, vernietiging van conventionele gewassen, verontreiniging, al dan niet vrijwillig, van conventionele velden, toe-eigening van eigendommen van anderen.
Het niet naleven van de Franse wet door zaden te verkopen aan boeren die hun ggo-productie niet aangeven bij het gemeentehuis. Toch is er genoeg te doen!…
Waar is de respectabele wet?

Als u de argumenten van "uitstel voor Frans onderzoek" naar voren brengt, als we geen ggo's in open velden telen, is dat ook een vertekend en versleten argument.

Eerlijk gezegd heb je de getuigenissen niet gezien van onderzoekers die waarschuwden en die problemen hadden.
Een bijeenkomst van de boerenbond.
De laatste arte-film, met Zuid-Amerikaanse shit, en de arme boeren, die niet terug kunnen, de Indiase boeren die zelfmoord plegen, omdat monsanto loog en meedogenloos is, de besmettingen van de originele Mexicaanse maïs, zeer verdacht...
----
Als u het nieuws, kranten, mensen, wetenschappelijke waarschuwingen bekritiseert of in twijfel trekt, omdat u ze "extremistisch" vindt (dwz "niet-conform"), dan is dat serieus!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16228
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5273




par Remundo » 02/04/08, 18:10

Ik zag de film over Monsanto de Arte. Heel goed gedaan, uitgebreid en goed beargumenteerd onderzoek.

Monsanto is een biologische terrorist, daar bestaat geen twijfel over.

Ik heb ook veel rapporten gezien over deze "dappere" maaiers. Allure van marginalen, gereedschappen die niet eens geslepen zijn om de maïs te hakken. Ze zuigen aan de zeis als pantoffels en het is hilarisch om te zien hoe ze opgewonden raken als mouwen in het midden van de maïs.

Ongeschoren, maar toch goed georganiseerd door een paar huichelaars die iets minder dom zijn dan zij, zoals José. Extreem-links is nooit ver weg, omdat het een te goede kans biedt om de afschuwelijke kapitalistische multinationals de kop in te drukken.

Het zijn anti-ggo-extremisten, daar bestaat geen twijfel over.

Welnu, Gegyx, ik bekritiseer de standpunten krachtig terwijl ik tegelijkertijd de daden van al deze volkomen onverantwoordelijke "goede mensen" veroordeel, hetzij door domheid, hetzij door commerciële laaghartigheid, hetzij door verschillende ideologieën, of de drie tegelijkertijd.

En tussen die twee zoek ik naar een weg op het gebied van GGO's... redelijker en efficiënter, minder gepassioneerd en blind.

Helaas ben ik niet zo scherp in biologie en ben ik aan het ploeteren... Je kunt niet overal goed zijn.

Als mijn argumenten niet bij je passen, dan zij het zo. Voor zo weinig gaan we niet boos worden.

Het is mij een groot genoegen als vrijdenker, en ik sta u respectvol uw vrijheid van mening toe.

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 7001
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2921




par gegyx » 02/04/08, 18:26

Het is aardig van je..
Maar ik smeek u: Denk vrij! »

Als je in Monsanto een biologische terrorist vindt,
en voor de ongeschoren maaimachine, om zo handzaam te zijn als een handvat...
Het is nog steeds gemakkelijk te begrijpen tegen welke mensen je moet vechten!...

Laatste GGO-nieuws:
http://tempsreel.nouvelobs.com/depeches ... avril.html

http://tempsreel.nouvelobs.com/actualit ... nelle.html

Laatste nieuws van Cémoilchef Jféskejveux:
Na de bruiloft, de stemming.
http://tempsreel.nouvelobs.com/actualit ... rales.html
0 x
nightrow
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 13/11/07, 22:40




par nightrow » 02/04/08, 19:49

Remundo schreef:
En om Frankrijk in de rode lantaarn te zetten op het gebied van ggo-onderzoek. Dat betekent dat we over 50 jaar net zo slecht zullen zijn op de agrofoodmarkt als nu op de industriële markt. En daar kunnen we echt overgeven... buitenlanders zullen er smakelijk om lachen, Monsanto voorop. Door onze GGO-inactiviteit laten we het zijn typisch Amerikaanse overheersing uitbreiden: in Irak is het oorlog, en hier een ecologische stoomwals, een andere variant van oorlog door voedsel !

In een tijd waarin de wereldbevolking honger lijdt, is het onaanvaardbaar om elke redelijke innovatie die de opbrengst of de kwaliteit van gewassen verhoogt, te blokkeren. Monsanto's business is vooral om boeren afhankelijk te maken door de zaden van de planten te steriliseren.

Dat er voorzorgsmaatregelen genomen moeten worden, daar ben ik me terdege van bewust.


Ik ben het helemaal met je eens: je moet voorzorgsmaatregelen nemen.

Nu denk ik niet dat deze voorzorgsmaatregelen door de ontwikkeling van Franse GGO-zaden gaan...
We kunnen net als de Amerikanen zeggen: "we hebben deze markt absoluut nodig" en de wetten daarnaar maken, maar ik durf te hopen dat in Frankrijk de wetten deels voor de bevolking worden gemaakt.
Het gevolg in de VS is dat 70% van hun granen GMO zijn, ik weet niet zeker of consumenten in dit geval winnaars zijn.

We realiseren ons echter dat we momenteel, ook al zijn we niet in staat om de planeet effectief te voeden, genoeg produceren voor dat alles. De wonderbaarlijke productiviteitswinst is voor monsanto dus slechts een argument om meer te verkopen.

Ik denk dat de enige geldige manier om een ​​toekomst op zaadniveau te verzekeren, is om op nationaal niveau (en voor veel landen) een deel van de zaadproducenten uit te kopen:
- maakt het mogelijk om lokale soorten te behouden
- voorkomt dat monsanto al deze producenten koopt en in een monopoliesituatie terechtkomt (zie India)
Voor mij moet monsanto worden geclassificeerd op het niveau van biologisch terrorisme, we zijn het erover eens, de middelen die moeten worden geïmplementeerd om dit tegen te gaan, moeten op het niveau zijn.

Bovendien neemt monsanto deel aan de grote opslag van zaden in de vriezer van de Scandinavische landen, het is niet door filantropie, het is om zaden te bewaren om nieuwe GGO's te maken, ondanks het feit dat deze zaden uit de natuur zijn verdwenen na hun verlossing / vernietiging door de verschillende lokale zaadverkopers.

En toen zei ik tegen mezelf: de wet in de VS zou zijn gemaakt voor de consument en het welzijn van de meesten, we zouden er zeker niet zijn...
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 02/04/08, 21:44

Het probleem met ggo's is de mogelijkheid die de mens wordt geboden om genen uit verschillende rijken te mengen: plant/dier/schimmel/bacterie.

Hier maken we hersenschimmen, monsters die niet op natuurlijke wijze kunnen worden geproduceerd, zoals een paddenstoelspoor dat op een kikkerei valt en een rondselkikker creëert...

Het inbrengen van dergelijk genetisch materiaal dat niet op natuurlijke wijze kan worden ingebracht en nog meer in het geval van uitwisselingen tussen koninkrijken of tussen takken (vissen/insecten/reptielen/vogels/zoogdieren) is een praktijk die tot problemen kan leiden.

Voor bioscoopbezoekers vermengden ze in Jurassic Park het genoom van dinosaurusreptielen met dat van batrachiërs om de gaten op te vullen... Maar zoals sommige batrachiërs... Ik maak de film niet opnieuw voor jullie, maar het leven vindt zijn weg...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 02/04/08, 21:54

Remundo schreef:Welnu, ik moet nog steeds toegeven dat er van tijd tot tijd samenzwering is tussen senior executives en grote multinationals. Maar het kan niet anders...
We moeten het echter niet accepteren en ertegen blijven vechten. Politici worden verondersteld te werken voor de bevolking, niet samen te werken met industriëlen.

Remundo schreef:En om Frankrijk in de rode lantaarn te zetten op het gebied van ggo-onderzoek. Dat betekent dat we over 50 jaar net zo slecht zullen zijn op de agrofoodmarkt als nu op de industriële markt.

een vereniging die suggereert dat de Franse industriële achterstand te wijten is aan de actie van "industriële maaiers" in het verleden... daar heb ik geen weet van, hoe zit het dan?

Remundo schreef:In een tijd waarin de wereldbevolking honger lijdt, is het onaanvaardbaar om elke redelijke innovatie die de opbrengst of de kwaliteit van gewassen verhoogt, te blokkeren.

je zei het woord: redelijk. Wordt dit criterium gerespecteerd als er geen volledige tests zijn uitgevoerd door onafhankelijke instanties?

Bij het herlezen van Jancivici's artikel (zie begin van post) merk ik ook een overvloed aan halve waarheden, dubieuze associaties en valse bewijzen op. Zelfs als ik het helemaal eens ben met zijn idee van een gecontroleerde toename van energieën, doet zijn demonstratie me twijfelen aan de geldigheid ervan.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Arthur_64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 16/12/07, 13:49
Plaats: Pau




par Arthur_64 » 02/04/08, 22:39

Trouwens, waarom wordt er, wanneer Monsanto of een ander een product op de markt wil brengen, niet systematisch een uitgebreide veiligheidsstudie uitgevoerd, waarvan de kosten voor rekening van de aanvrager zouden zijn?

Natuurlijke hybridisatie of niet bestaat al sinds het begin der tijden. De clementine is een voorbeeld. De muilezel ook. Maar hij is onvruchtbaar. De meeste commerciële rozen en orchideeën zijn opzettelijke kruisingen.

Dus waar ligt de grens? Wanneer selecteer ik om een ​​ras te verbeteren het sperma van rammen volgens hun index? Als dat zo is, vermijd dan 95% van het in de winkel gekochte vlees.

Wanneer ik twee planten kruis door vrijwillige bestuiving? We kunnen alle planten vergeten.

Dit alles gebeurt ook min of meer natuurlijk, zul je me vertellen. Of.

Wanneer ik een plant, een rozenstruik of een fruitboom ent? Hoe zit het met?

Nou, we zijn nog steeds op het gebied van doe-het-zelf, oké.

Laten we het over genen hebben. Ze staan ​​niet voor eeuwig vast, anders waren we amoeben gebleven!

Genen veranderen, daarvoor zijn geen kerncentrales of wat dan ook nodig. Hij wordt geboren als kind met zes vingers, met rudimentaire staarten, nog ernstiger afwijkingen of genetische ziekten. En soms gaat de evolutie de goede kant op.

De natuur regelt het, zul je me vertellen. Het is een mening. Misschien hoeven we zijn plaats niet in te nemen. Misschien kunnen we hem helpen.

Laten we duidelijk zijn: ik ben geen fervente verdediger van de GGO's die ons worden aangeboden. Steriele zaden houden boeren gegijzeld (hoewel zelfs met niet-steriele zaden een grote meerderheid de zaden elk jaar koopt, zijn ze goed verkeerd geïnformeerd).

Er worden ons kant-en-klare GGO's aangeboden om steeds meer pesticiden te verspreiden, en dat is onzin.

Primum non nocere (Doe eerst geen kwaad). Dit is waar elke arts zich voor inzet en waar elke onderzoeker zich voor zou moeten inzetten.

Een korte opmerking over de maaiers, individuen die worden gemanipuleerd door uiterst linkse lobby's die multinationals in de kaart spelen (ja, ja, ze krijgen zo de status van slachtoffer): als er meer transparantie was van de kant van industriëlen en de staat, zouden er minder epidermale reacties zijn. Omdat geheimhouding eng is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 02/04/08, 22:45

HALLO ! het kronkelt daar :D

Of je bent leraar, of je bent gepensioneerd om zoveel te leggen in zo'n korte tijd, (Ik ga wat vrienden maken vandaag : Cheesy: )

of ben je misschien al verzadigd met deze GGO's waar je gek van wordt?

Vreemd genoeg zou ik meer aan de kant van Rémundo staan ​​voor het menselijke aspect van het beheer van het land en aan de kant van mijn buurman wat betreft het voorzorgsprincipe: we hebben een "tegenmacht" nodig, desnoods illegaal om misbruik te voorkomen.

Wat Monsanto doet, boezemt mij de diepste weerzin in, en ik begrijp niet dat Brussel het toestaat: een zaailing mag niet onvruchtbaar zijn, punt uit, ik ben bereid ervoor te vechten, het is een kapitalistische ketterij die ons tot een ramp kan leiden.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 170-gasten