Nicolas Hulot stelt het 50% nucleair vervaldoel voor 2025 uit

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Nicolas Hulot stelt het 50% nucleair vervaldoel voor 2025 uit




par sen-no-sen » 07/11/17, 20:44

Nicolas Hulot stelt het 50% nucleair vervaldoel voor 2025 uit

De wet op de energietransitie uit 2015 wil het aandeel atomen in de Franse elektriciteitsproductie tegen 75 terugbrengen van 50% naar 2025%. Een “moeilijke” doelstelling voor de minister van Ecologische Transitie.


“De regering heeft heel duidelijk haar wens bevestigd om de doelstelling van 50% kernenergie zo snel mogelijk te verwezenlijken. maar uiteraard zonder onze doelstellingen op het gebied van de klimaatverandering op te offeren of te bezuinigen »


Fessenheim gesloten “op termijn van vijf jaar”

“Het bereiken van de doelstelling van 50% kernenergie in de elektriciteitsproductie in 2025 leidt systematisch tot een toename van de CO2-uitstoot van het Franse elektriciteitssysteem”, als gevolg van het toegenomen gebruik van gascentrales, onderstreepte RTE in zijn prognoserapport.

Volgens de berekeningen van het bedrijf zou het, om het aandeel van kernenergie in de Franse elektriciteitsproductie binnen deze periode tot 50% terug te brengen, nodig zijn om 24 kernreactoren met een capaciteit van 900 megawatt te sluiten, parallel met een sterke ontwikkeling van hernieuwbare energiebronnen.

Dit scenario houdt ook in dat de sluiting van kolencentrales, die zeer vervuilend zijn, moet worden uitgesteld tot na 2025. In het in juli aangekondigde klimaatplan had de regering echter het voornemen om tegen 2022 een einde te maken aan de elektriciteitsproductie uit steenkool. Het gaat ook om de bouw van een “significant aantal” nieuwe gascentrales.

In zijn aankondigingen van dinsdag bevestigde de heer Hulot echter dat de kerncentrale van Fessenheim “binnen de komende vijf jaar zal worden gesloten”.


http://www.lemonde.fr/energies/article/2017/11/07/nicolas-hulot-reporte-l-objectif-de-baisse-du-nucleaire-de-50-d-ici-a-2025_5211451_1653054.html

Tenslotte, en zoals afgesproken, mag het aandeel van kernenergie niet afnemen, officiële reden: we moeten de uitstoot van broeikasgassen verminderen... onofficieel denk ik dat het eenvoudigweg niet langer mogelijk is om uit kernenergie te stappen met het oog op de piekolie (conventioneel + onconventioneel), die zal de komende 10 jaar ontstaan...

De CNE van Fessenheim gaat sluiten als de EPR van Flamanville operationeel is, ook geen verrassing.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9761
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2633

Re: Nicolas Hulot stelt 50's nucleaire dalingsdoelstelling voor 2025 uit




par sicetaitsimple » 07/11/17, 21:24

sen-no-sen schreef:
Nicolas Hulot stelt het 50% nucleair vervaldoel voor 2025 uit

De wet op de energietransitie uit 2015 wil het aandeel atomen in de Franse elektriciteitsproductie tegen 75 terugbrengen van 50% naar 2025%. Een “moeilijke” doelstelling voor de minister van Ecologische Transitie.


[Citeren]

Laten we niet vergeten dat deze 50% het resultaat is van een campagnebelofte van onze voormalige president in 2011... Voluntarisme en ronde cijfers zijn van nature campagneargumenten, daarna wordt het iets ingewikkelder....

Laten we ook niet vergeten dat de wet op de energietransitie een doelstelling van 50% “tegen 2025” vooropstelt. In juridische termen is ‘de horizon’ een heel vaag begrip. En iedereen weet dat als we vooruit gaan, de horizon teruggaat.

Bovenal moeten we uit de verklaring van Nicolas Hulot onthouden dat het belangrijk is om een ​​min of meer snel tijdschema voor de sluiting van elektriciteitscentrales op te stellen. Als ik het goed begrijp, duurt het ongeveer een jaar om dit te doen in het kader van de goedkeuring van het volgende PBM.

Tot nu toe vind ik dat het mij nogal pragmatisch lijkt en verre van de Sego-houding....Het is in ieder geval "moedig" van hem.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Nicolas Hulot stelt 50's nucleaire dalingsdoelstelling voor 2025 uit




par sen-no-sen » 09/11/17, 15:48

Stormwaarschuwing tussen Nicolas Hulot en milieuactivisten


Zou dit de scheiding kunnen zijn tussen Nicolas Hulot en milieubeschermingsorganisaties? Door haar persbericht te noemen ‘Onbegrip van de FNH in het licht van de neergang van Nicolas Hulot over de vermindering van het aandeel van kernenergie in onze energie’, richt de Stichting voor Natuur en Mens zich voor het eerst rechtstreeks op degene die haar steun verleende. schepper en president voordat hij Emmanuel Macrons minister van ecologische en inclusieve transitie werd.

Eerder had de zeer kritische NGO de regering of het staatshoofd aangevallen als het ging om CETA – het vrijhandelsverdrag tussen de Europese Unie en Canada – of zelfs om hormoonontregelaars. Maar nooit Nicolas Hulot. Is dit een stap die, van teleurstelling naar desillusie, de FNH en de organisaties ertoe zou brengen te breken met hun voormalige kampioen?

Nog niet, klopt Audrey Pulvar, de voorzitter van de FNH* : “We zitten niet in een duivenschietproces, we hebben er allemaal belang bij dat hij daar is, in een regering onder leiding van Edouard Philippe en onder het presidentschap van Emmanuel Macron. Hoe langer hij blijft, hoe beter. »


http://www.lemonde.fr/energies/article/2017/11/09/avis-de-tempete-entre-nicolas-hulot-et-les-ecologistes_5212519_1653054.html

*FNH= Stichting Nicolas Hulot.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12294
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2957

Re: Nicolas Hulot stelt 50's nucleaire dalingsdoelstelling voor 2025 uit




par Ahmed » 09/11/17, 19:44

Nicolas Hulot: "Nuclearisatiesequentie"... :D
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9761
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2633

Re: Nicolas Hulot stelt 50's nucleaire dalingsdoelstelling voor 2025 uit




par sicetaitsimple » 09/11/17, 20:01

Ahmed schreef:Nicolas Hulot: "Nuclearisatiesequentie"... :D


Ik vind je erg hard tegen Nicolas Hulot!

Zoals ik hierboven al zei, lijkt hij mij de eerste te zijn die echt een schot in de roos is, afgezien van de bistro-beloften van onze ex-president en de kinstoten van zijn ex-partner.

Kortom, hij wil een echte kalender, waarvan we de progressiviteit zullen zien, zonder te stoppen bij totems van ronde getallen op het percentage of op de datum.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Nicolas Hulot stelt 50's nucleaire dalingsdoelstelling voor 2025 uit




par sen-no-sen » 09/11/17, 20:43

Ahmed schreef:Nicolas Hulot: "Nuclearisatiesequentie"... :D


En ik zou zelfs zeggen: Macronisatiereeks! : Lol:

sicetaitsimple schreef:Zoals ik hierboven al zei, lijkt hij mij de eerste te zijn die echt een schot in de roos is, afgezien van de bistro-beloften van onze ex-president en de kinstoten van zijn ex-partner.


Het is waar dat de positie van Nicolas Hulot bijzonder moeilijk is, zou ik niet in zijn plaats willen zijn.
Hoe kunnen we het behoud van de biosfeer verzoenen in een regering die zich richt op het maximaliseren van de groei?

In het beste geval zal zij erin slagen een aantal bijkomende problemen op te lossen, zoals het niet bouwen van de luchthaven Notre Dame des Landes, het einde van het gebruik van glyfosaat, het verbod op neonicotinoïden, de sluiting van Fessenheim enz. Er is weinig illusie te koesteren, en daarom werd hij gekozen.
Zijn rol is eenvoudig:manager in tegenstellingen! 8)
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9761
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2633

Re: Nicolas Hulot stelt 50's nucleaire dalingsdoelstelling voor 2025 uit




par sicetaitsimple » 09/11/17, 21:32

sen-no-sen schreef:Het is waar dat de positie van Nicolas Hulot bijzonder moeilijk is, zou ik niet in zijn plaats willen zijn.
Hoe kunnen we het behoud van de biosfeer verzoenen in een regering die zich richt op het maximaliseren van de groei?

In het beste geval zal zij erin slagen een aantal bijkomende problemen op te lossen, zoals het niet bouwen van de luchthaven Notre Dame des Landes, het einde van het gebruik van glyfosaat, het verbod op neonicotinoïden, de sluiting van Fessenheim enz. Er is weinig illusie te koesteren, en daarom werd hij gekozen.
Zijn rol is eenvoudig:manager in tegenstellingen! 8)


Het is gemakkelijk om stenen te gooien, iets minder om te handelen. Nou, dat is mijn standpunt.....
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Nicolas Hulot stelt 50's nucleaire dalingsdoelstelling voor 2025 uit




par sen-no-sen » 09/11/17, 22:02

sicetaitsimple schreef:
Het is gemakkelijk om stenen te gooien, iets minder om te handelen. Nou, dat is mijn standpunt.....


Ik gooi geen stenen naar hem, ieder mens van goede wil zou zich in dezelfde situatie bevinden, in een regering van dit type zijn er twee oplossingen: dienen als morele garantie of... aftreden.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9761
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2633

Re: Nicolas Hulot stelt 50's nucleaire dalingsdoelstelling voor 2025 uit




par sicetaitsimple » 09/11/17, 22:09

sen-no-sen schreef:
sicetaitsimple schreef:
Het is gemakkelijk om stenen te gooien, iets minder om te handelen. Nou, dat is mijn standpunt.....


Ik gooi geen stenen naar hem, ieder mens van goede wil zou zich in dezelfde situatie bevinden, in een regering van dit type zijn er twee oplossingen: dienen als morele garantie of... aftreden.


Nee, er is een veel gemakkelijkere positie, die van niet verantwoordelijk zijn en klagen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Nicolas Hulot stelt 50's nucleaire dalingsdoelstelling voor 2025 uit




par sen-no-sen » 09/11/17, 22:55

sicetaitsimple schreef:Nee, er is een veel gemakkelijkere positie, die van niet verantwoordelijk zijn en klagen...


Degenen die graag de leiding willen hebben, worden logischerwijs geëvacueerd uit de commandostructuur, normaal dat ze klagen! : Lol:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 264-gasten