Lagere belastingen: de liter benzine voor minder dan 0,6 €!!!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13

Lagere belastingen: de liter benzine voor minder dan 0,6 €!!!




par nonoLeRobot » 01/04/08, 00:20

Het is nogal verrassend, het is gebaseerd op het Zweedse economische en ecologische model waar benzine zeer belastingvrij is om mensen in staat te stellen te investeren in ecologische producten.

Het lijkt heel goed te werken, en in een tijd dat de president zijn imago moet herstellen, werd er een decreet aangenomen om de belastingen op benzine en diesel drastisch te verlagen. De komende dagen kost benzine aan de pomp minder dan 60 eurocent en diesel minder dan 45 cent!!! Goed nieuws voor wie moeite heeft om de eindjes aan elkaar te knopen.

Zie het officiële besluit

Zie waarom het werkt in Zweden
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 01/04/08, 09:21

Alleen al bij de titel zagen we de vinnen al uit het scherm steken!
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 01/04/08, 09:53

Besmettelijke fiscale geschiedenis:

Japan: het plotseling wegvallen van een benzinetaks zaait verwarring

Een politieke mengelmoes in Japan leidde dinsdag tot de plotselinge verdwijning van een brandstofbelasting, wat verwarring zaaide bij benzinestations en de vrees voor een gevaarlijke benzinestorm deed toenemen.

De hulpdiensten hebben een waarschuwing afgegeven aan consumenten die in de verleiding zouden komen om uit wraak jerrycans te vullen om te profiteren van de tijdelijk lage prijzen, eraan herinnerend dat benzine verdampt en gemakkelijk ontbrandt.

De benzineprijzen, die rond de 150 yen (0,97 euro) per liter lagen, daalden scherp met 25 yen per liter na het verstrijken op 31 maart om middernacht van een speciale belasting op groothandelsprijzen die sinds 1974 van kracht is. Deze belasting wordt normaal gesproken van jaar tot jaar verlengd. jaar, maar dit keer was dat niet het geval vanwege de politieke impasse die Japan momenteel doormaakt.

Sommige tankstations rekenden het wegvallen van de belasting onmiddellijk door in hun verkoopprijzen, waardoor er rijen automobilisten ontstonden die graag van de meevaller wilden profiteren, merkte een AFP-journalist op.

"We hebben de prijs gewoon met 25 yen verlaagd om aan de verwachtingen van de klant te voldoen", zegt Seiji Sakurai, manager van een benzinestation in Tokio dat in de aprilzon door consumenten werd bestormd nadat hij een prijs van 119 yen per liter had gepost.

"Het is verschrikkelijk goedkoop!", verheugt Megumi Tanaka, een klant die in de lange rij auto's voor de pomp staat te wachten. "Ik hoef me er niet langer van te weerhouden benzine te kopen", jubelt ze.

Het merendeel van de vestigingen – bijna 80% volgens het economische dagblad Nikkei – heeft echter besloten om de eerdere prijzen een paar dagen te handhaven. "We moeten onze reeds opgebouwde voorraden verkopen voordat we de benzineprijzen verlagen, anders lijden we verliezen", zegt Joji Kawakami, manager van een benzinestation in het centrum van Tokio.

"De huidige politieke impasse is echt ongelukkig. Het is moeilijk om aan klanten uit te leggen wat de toekomstige vooruitzichten voor benzineprijzen zijn", klaagt hij.

Een van zijn klanten, Koji Nishikawa, is meelevend. "Ik heb medelijden met de tankstationbeheerders die onder druk staan ​​om hun prijzen te verlagen", zei hij, terwijl hij de politici hekelde.

"Ik vraag me af of politici echt geven om het dagelijks welzijn van mensen. Het lijkt alsof ze alleen om hun partijbelangen geven", bekritiseert hij.

De chaos illustreert de verzwakking van de conservatieve regering van Yasuo Fukuda, die worstelt om enige wetgeving goed te keuren vanwege de obstructie van de Senaat, die sinds vorig jaar wordt gecontroleerd door de centrumlinkse oppositie.

Het product van de benzinebelasting, "tijdelijk" ingevoerd in 1974 en tot nu toe altijd vernieuwd, werd gebruikt om wegenwerken in Japan te financieren. De oppositie zag het als een symbool van cliëntelisme, in een land waar politici de ongelukkige gewoonte hebben om in de provincies stemmen te kopen in ruil voor grote infrastructuurprojecten.

De oppositie eiste dat de opbrengst van de belasting in de algemene staatsbegroting zou worden gestort. Omdat ze geen voldoening had gekregen, blokkeerde ze haar vernieuwing in de Senaat. De heer Fukuda berekent dat het afschaffen van de belasting voor de staat een tekort van 2.600 miljard yen (16 miljard euro) per jaar zal opleveren.

De regering kan het terzijde schuiven door deze belasting te laten goedkeuren door tweederde van de Kamer van Afgevaardigden, waar ze een overweldigende meerderheid heeft. Maar het zou nog enkele weken duren, waarin de benzinevoorraden van het land waarschijnlijk zullen worden beroofd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 01/04/08, 09:59

Ja, dat gaat niet in de richting van het terugdringen van het verbruik van fossiele brandstoffen.

Energie moet duurder worden voor de bevolking om te investeren in ecologie.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 01/04/08, 10:01

Ja Maloche maar aan de andere kant, hoe kun je hopen te durven investeren als "het systeem" "alles" van je steelt en je aan het einde van de maand systematisch blut bent?

Nu hoe de investering te beheersen?

Lees in hetzelfde genre ook: https://www.econologie.com/forums/prix-des-c ... t5109.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 01/04/08, 10:32

Ja maar hey daar in Japan de verloren 16 miljard zullen ze ergens anders terugbrengen, btw? inkomstenbelasting, loonheffingen? Ik ben er niet zeker van (grote understatement) dat het een winnaar wordt, en daarnaast gaat een groot deel van het extra olie-uitgavengeld naar het buitenland voor import !! Wat niets oplost.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 01/04/08, 10:42

Laten we de belastingen vrijgeven! : Cheesy:
0 x
Hydraxon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 17/02/08, 17:07




par Hydraxon » 01/04/08, 11:02

Als je denkt dat de Staten en de oliemaatschappijen maar één geheel vormen, natuurlijk een slecht systeem. Maar als we rekening houden met het verschil tussen publiek en privaat, is het niet normaal dat de staat, in financiële moeilijkheden, zijn heffingen op benzine verlaagt terwijl de winsten van de oliemaatschappijen toenemen.

Nou, ik geloof dat landen als Zweden veel minder begrotingstekorten hebben dan wij, maar toch.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 01/04/08, 12:01

Er moet echter worden opgemerkt dat:
1- Brandstofheffingen nemen in volume toe met de stijging van de prijs van een vat of liever de prijs aan de pomp: 80% van € 100 is altijd beter dan 80% van € 50.

2-Het is een beetje naïef om het belastingbeleid van brandstofheffingen te accepteren onder het voorwendsel dat de staat in financiële moeilijkheden verkeert. Omdat de staat niet veel doet om de schuld te stoppen, is het alleen maar om de manier van leven van de overheid te zien.
Bovendien, zoals ik over andere onderwerpen heb opgemerkt, is er geen echte politieke wil om alternatieven voor all-oil te ontwikkelen. Nucleair is er één van, maar het lost niet alles op en blijft zeer controversieel.

3-Wat betreft royalty's van oliemaatschappijen, laten we niet vergeten dat we ons in een kapitalistische samenleving bevinden waar geld de wereld leidt; hun doel is niet om aan sponsoring te doen maar om zoveel mogelijk winst te maken.
Dat gezegd hebbende, voor de informatie van de consument zou perfecte transparantie zeer waardevol zijn.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 01/04/08, 12:09

De staat in financiële moeilijkheden...sorry maar het excuus is te makkelijk!

ik herhaal het: de staat verdient 3 keer meer dan de tankers op elke liter olie die in Frankrijk wordt verkocht (om nog maar te zwijgen van de belastingen op de tankers) MAAR dit vertegenwoordigt slechts 15% van de BTW!!

Is het een beetje makkelijk om altijd meer uit te geven dan we hebben en zo een eeuwigdurende belastingverhoging te legitimeren? Wat ik vooral zie, is dat in Frankrijk, overheidsgeld wordt verre van verstandig gebruikt.

Wil je dat we het hebben over stadsontwikkeling en grote bouwwerken die miljarden kosten, nieuwe musea (nuttig maar hebben ze prioriteit in een zogenaamde context van zo'n grote economische crisis?), de verlichting van de toren eiffel 365/365 , het interieurontwerp van de nieuwe TGV gemaakt door een GEWELDIGE couturier (voor een resultaat dat een stagiair had kunnen doen), de constante verhoging van de SALARISSEN van de leden van de regering, enz enz... ?

Dus stop met fantaseren, de Franse staat is rijk, heel rijk...

Dan is het PSYCHOLOGISCH VERPLICHT dat een staat een tekort heeft, anders zou het VERPLICHT zijn om belastingen te verlagen...

Wanbeheer, leugens en samenzwering.


Dit is wat momenteel het functioneren van de Franse staat samenvat ... De Franse staat die momenteel beweert failliet te zijn, is pure en simpele mentale fraude ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 401-gasten