Brandstofprijzen aan de pomp en olie, waar is de bug?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Brandstofprijzen aan de pomp en olie, waar zit de bug?




par phil59 » 18/09/22, 21:21

Wat ik weet, werken in een hypermarkt, is dat je door bij ons "kostprijs" te doen, niet meer dan 2-3% minder mag verwachten.

De brutomarge op brandstof is ongeveer 2-3%, 3% als het enorm is.

Dus 20 cent minder kan niet.

Hoe slaagt hij erin om voor minder te verkopen?

Ik weet het niet, legaal.

Een leverancier hoort geen tarief aan het hoofd van de klant te hebben.

Er is een factuurprijs, die voor iedereen gelijk moet zijn.

Daarna maakt u, op basis van afspraken, verkoopdrempels, hoeveelheden, diverse kortingen.

Maar voorwaardelijke kortingen, het is niet de bedoeling dat je ze in je verkoopprijs zet, tenzij ze zeker zijn...

Onvoorwaardelijke kortingen, je kunt alles opnieuw injecteren, sinds de Galland- en Jacob-wetten vielen....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Brandstofprijzen aan de pomp en olie, waar zit de bug?




par Obamot » 18/09/22, 23:20

Ik probeer een minihypothese.

Wanneer de prijs van een vat stijgt, is de stijging aan de pomp onmiddellijk, terwijl wanneer de prijs van een vat daalt, je soms maanden moet wachten en het heel langzaam daalt. Ik ben het eens met wat je zegt Phil, maar plotseling moeten we misschien de rekeningen van de oliemaatschappijen gaan onderzoeken...

Maar ik had al gehoord dat de marges, hoewel ze grote volumes hebben, zwak zouden zijn.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79365
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Brandstofprijzen aan de pomp en olie, waar zit de bug?




par Christophe » 19/09/22, 00:06

Macro schreef:
Christophe schreef:
Alleen jij die slimmer bent: leg ons alsjeblieft uit waarom TOTAL het toepast en niet LECLERC, precies het tegenovergestelde (noch andere stations die ik die dag tegenkwam...)? : Lol: : Lol: : Lol:

Volgens jou... Als ik zeg dat Total in de detailhandel in zijn stations goedkoper verkoopt dan aan groothandels... Over wie heb ik het? Begrijp je het niet of doe je het expres?


Bron ? Bewijs? Dubbelblind? : Mrgreen:

Op dit moment misschien ... voordat brandstoffen altijd goedkoper waren in de pompen van supermarkten ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Brandstofprijzen aan de pomp en olie, waar zit de bug?




par Macro » 19/09/22, 08:43

0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Brandstofprijzen aan de pomp en olie, waar zit de bug?




par Macro » 19/09/22, 09:37

Christophe schreef:
Op dit moment misschien ... voordat brandstoffen altijd goedkoper waren in de pompen van supermarkten ...


Total Access stations hanteerden, zelfs vóór de crisis, vergelijkbare prijzen voor naburige supermarkten. Ze waren zelfs goedkoper op generieke niet-additieve brandstoffen.

Tegenwoordig hebben ze genoeg geld om een ​​monsterkorting te maken, waarschijnlijk met verlies op het distributiegedeelte door winst te maken over de rug van andere groothandelsdistributeurs... Die (zelfs als er geen wachtrij voor hun stations is) veel meer verkopen dan hun eigen winkelnetwerk...

Kortom, ze herstellen hun imago bij de consument... En als de groothandel geen alternatieve leverancier vindt (in ieder geval niet makkelijk) kan het verhaal nog wel even duren... Tenzij, zoals Coluche zei: het zou genoeg zijn voor mensen don niet kopen dus het verkoopt niet... Supermarkten verkopen brandstof als verliesleider, als ze besluiten het een paar weken niet te verkopen... Mensen gaan niet winkelen in de totale winkels.... Hun vol met coco zeker ... Maar ze hebben niet het distributienetwerk om vooraan te zetten ... Afwachten
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14970
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4367

Re: Brandstofprijzen aan de pomp en olie, waar zit de bug?




par GuyGadeboisTheBack » 19/09/22, 15:03

Verbijsterend en onverklaarbaar...
Afgelopen vrijdag zal ik het niveau van de benzinetank van mijn auto doen bij een SEVEN-station (met badge, niet openbaar) aan de MIN van Nice.
Een bus tankt bij pomp nummer 1. Prijs per kilo methaan: 3.60 (en wat)
Ik wacht bij pomp nummer 2, waarnaast de prijs per kilo wordt weergegeven (na passeren van de badge op de terminal) 1 Euro. :schok: :schok: :schok:
Ik kreeg niets en vulde mijn tank voor één euro per kilo...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Brandstofprijzen aan de pomp en olie, waar zit de bug?




par Macro » 19/09/22, 15:09

Vladimir zag je met zijn spionagesatelliet en omdat hij je graag zou willen verleiden, opende hij een speciaal klein ventiel speciaal voor jou Guy....Als we je vertellen dat hij een goede vent is : Cheesy: : Cheesy:
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Brandstofprijzen aan de pomp en olie, waar zit de bug?




par Obamot » 20/09/22, 00:37

Macro schreef:Ben luister tenminste van tijd tot tijd naar het Franse nieuws ... Het zal je veranderen van de propaganda van radio Obamov

Eens een ballenzuiger, altijd een ballenzuiger ... bedankt Macrovitchic
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14970
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4367

Re: Brandstofprijzen aan de pomp en olie, waar zit de bug?




par GuyGadeboisTheBack » 20/09/22, 00:48

Obamot schreef:Eens een ballenzuiger, altijd een ballenzuiger... bedankt Monnombrilsky

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Brandstofprijzen aan de pomp en olie, waar zit de bug?




par Obamot » 20/09/22, 07:27

6BC2E2F0-D4A1-4DEA-9E4C-36E3F31AFFD6.jpeg
6BC2E2F0-D4A1-4DEA-9E4C-36E3F31AFFD6.jpeg (97.29 Kio) Consulté 1487 fois

De Russophobe bestaat...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 199 gasten