Computervervuiling, hi-tech en internet

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Computervervuiling, hi-tech en internet




par Christophe » 02/07/07, 10:11

Een interessant bestand gepubliceerd in de wereld over de vervuiling van nieuwe technologieën. Vooral dat met betrekking tot de e-commerce zelden benaderd.

De high-tech vervuiling, Le Monde, Dossier, 14 / 06 / 07

De ontwikkeling van de digitale samenleving genereert energieverbruik en een constante toename van producten, materialen ... en elektronisch afval. De heersers en de industriëlen beginnen de maatstaf te nemen van de ecologische kosten van de nieuwe economie en handelen timide. Maar voorlopig zijn het de opkomende landen en hun inwoners die de prijs betalen, met gevaar voor hun omgeving en hun gezondheid.

De zichtbare en onzichtbare vervuiling
Volgens Forrester's nieuwste projecties zullen er een miljard personal computers (pc's) in gebruik zijn in de wereld van 2008 en meer dan twee miljard door 2015. Maar wat doen we met deze bergen van schermen, centrale eenheden, toetsenborden, printers en randapparatuur van allerlei soort als ze verouderd zijn of niet in gebruik zijn?
Tussen 20 en 50 stapelen miljoenen tonnen e-waste zich over de hele wereld op en dit volume groeit van 3 naar 5% per jaar, volgens een onderzoek van de VN naar 2005. In Frankrijk produceren we momenteel gemiddeld 25 kg AEEA (afgedankte elektrische en elektronische apparatuur) per jaar per persoon. En op deze 25 kg, 8% - minder dan 2 kg - spenderen in een verzamelkanaal en uiteindelijk recyclen voor een kwart van hen.
In Europa wordt volgens een rapport van de Europese Unie jaarlijks ongeveer 36 ton kwik en 16-ton cadmium in de atmosfeer geloosd, voornamelijk vanwege de verbranding van AEEA.


Volgend: https://www.econologie.com/pollution-nou ... -3454.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 12/08/09, 11:21

Een "nieuwe" site maakt het mogelijk om de milieuverantwoordelijkheid van verschillende fabrikanten van hoogtechnologische en IT-apparatuur te vergelijken: http://www.epeat.net/

EPEAT meet op internet de ecologische impact van computers. De EPEAT-internettool rangschikt meer dan 1000 elektronische producten, inclusief computers, volgens 51-criteria
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 12/08/09, 14:20

We komen langzaam

Maar hoe kunt u controleren of deze producten onder de aangekondigde "groene" voorwaarden zijn geproduceerd?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 12/08/09, 14:34

Ben-audits stel ik me voor ... iso-stijl 14001 nee?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 29/01/10, 18:04

Hier is een goed artikel over hightech en groen: http://www.lesnumeriques.com/article-964.html

Eco-high-tech: de grote illusie
De slechte gezondheid van de planeet verandert het gedrag van hightechfabrikanten, lijkt het. Laat bouwers doorgewinterde groene jongens worden of moeten ze gewoon geld besparen om hun huid te redden?


Een afbeelding die veel zegt (het verandert andere pipopollingen die zeggen dat de ecologie 1er-keuze moet zijn ...):

De eerste aankoopcriteria voor digitale lezers (01 / 2010)
Beeld
0 x
Polyphemus
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 22/02/15, 23:17

Vervuiling van een tijdperk-kaart die wordt verwarmd




par Polyphemus » 22/02/15, 23:23

Bonjour à tous,
Ik kwam hier nieuw over forumIk hoop dat ik me niet vergis voor een plek om mijn onderwerp bloot te leggen.
Dat is wat het is:
Onlangs heb ik de oven mijn kachel op te warmen tijdens 8 190 ° C min op het moederbord van een Apple-computer met als doel het repareren. De computer werkt nu goed, maar mijn vrouw wil de kachel te gooien.
Mag ik van u een deskundig advies over de vervuiling die een dergelijke operatie zou hebben gemaakt in mijn oven en of het nodig om zich te ontdoen van nu is. Ik geef dat het papier labels die werden achtergelaten op de componenten van het moederbord geen spoor hebben verschroeid, ik zag het niet rook en niet meer eigenaardige geur dat heet. Er was geen fusie, de raad van bestuur heeft zijn integriteit behouden en de computer wordt verlaten voor een aantal jaren, het uitstellen van de tijd zal stortplaatsen brandstof. Ik ben nu op zoek naar mijn kok te redden, tenzij je denkt dat het mijn kinderen te vergiftigen.
Bij voorbaat dank voor uw advies.
Alain
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 23/02/15, 12:44

Polyphemus, ik zie dat je een nieuw onderwerp hebt gecreëerd, dat is goed.

Mode van de filosoof

en of de echte technologische vervuiling de banen was die het (technologie) verliest? : Cry:

philosophOFF Fashion
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Polyphemus
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 22/02/15, 23:17




par Polyphemus » 23/02/15, 13:27

Uitgebreid debat!
Meer pragmatisch, terwijl ik mijn moederbord bakte, dacht ik ook dat ik een computer uit de vuilnisbak had bewaard. Maar als het om een ​​kok gaat.
Het kan een kok minder vervuilend maken.
Er wordt wel gezegd dat ik nog steeds iets won ...
Alain
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 23/02/15, 13:56

Uh ja lol maar je kok is nog niet "in de vuilnisbak" ...

En ik ben het eens met anderen: als er vervuiling was, ik denk dat het vrij klein was en vooral tijdelijk, zie: https://www.econologie.com/forums/carte-mere ... 13763.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 23/02/15, 15:38

Er is niet alleen de emmer: er is e-bay, Emmaüs, Kapaza, 2emain, etc.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 162 gasten