Minder elektriciteit verbruiken

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

Re: Verbruik minder elektriciteit




par bleusideral » 27/01/19, 20:13

Bedankt Ahmad! de afschrijving van deze installaties en de installatie is niet geschikt voor mijn geval!
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Verbruik minder elektriciteit




par moinsdewatt » 30/01/19, 01:02

Het elektriciteitsverbruik bleef vorig jaar stabiel

AFP 29 januari 2019

Het elektriciteitsverbruik bleef vorig jaar stabiel in Frankrijk, terwijl de productie uit hernieuwbare energie steeg, kondigde dinsdag de voorzitter van de beheerder van het RTE-netwerk, François Brottes, aan.

"De feiten zijn weerbarstig en de trend wordt bevestigd: het (verbruik) is al zes jaar stabiel", verklaarde hij bij de presentatie van zijn wensen.

De scenario's die RTE voor de toekomst heeft opgesteld, rekenen op een stagnatie of een erosie van de vraag, met name dankzij de energie-efficiëntie. EDF rekent daarentegen liever op een lichte stijging van het verbruik in de toekomst, zeker met de behoefte aan elektrische mobiliteit.

"Hernieuwbare energie levert bijna 20% van de in Frankrijk geproduceerde elektriciteit", vervolgt François Brottes, terwijl hij de eerste gegevens over vorig jaar onthult.

"Waterkracht heeft zijn aandeel in deze stijging en de vooruitgang van wind- en zonne-energie is reëel: +15% voor windenergie en +11% voor zonne-energie", vervolgde hij.

Nog steeds aan de kant van de elektriciteitsproductie is kernenergie in 2018 "iets" gestegen.

De productie van fossiele oorsprong is met 27% afgenomen, terwijl de CO2-uitstoot in de atmosfeer met 28% is gedaald. De heer Brottes heeft het aandeel van de productie van fossiele oorsprong in 2018 niet gespecificeerd. In 2017 bedroeg dit 10%.

Ten slotte werd Frankrijk in 2018 opnieuw "de grootste exporteur van Europa", aldus de heer Brottes.


https://www.connaissancedesenergies.org ... ier-190129
0 x
Stellah
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 11/12/19, 06:37

Re: Verbruik minder elektriciteit




par Stellah » 11/12/19, 06:45

Hallo,
Het verlagen van uw elektriciteitsrekening vereist eenvoudige dagelijkse handelingen. Voor elke paal hangt het mogelijk om elektriciteit te besparen. Vervang je traditionele lampen door LED-lampen die drie keer langer meegaan en drie keer minder verbruiken. Vergeet ook niet om het meeste uit daglicht te halen.
0 x
Stellah
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 11/12/19, 06:37

Re: Verbruik minder elektriciteit




par Stellah » 11/12/19, 06:46

Hallo,
Om uw elektriciteitsverbruik onder controle te houden, is de keuze van uw verlichtingssystemen essentieel. Denk bijvoorbeeld aan het vervangen van uw halogeenlampen door zuinigere lampen zoals LED-lampen. En natuurlijk: pas de lichtbronnen aan uw behoeften aan, geef de voorkeur aan natuurlijk licht, kies voor spaarlampen, doe het licht uit wanneer u een kamer verlaat.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten