spaarlampen, oproep getuigen

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: ibis




par Christophe » 16/03/09, 19:41

Ibis schreef:Sorry Claire, maar het is niet geloofwaardig. Een vak als M6 kan een e-mailaccount openen voor dit soort zaken, toch?


Stop de paranoïde jongens, ik word vaak gecontacteerd met "niet-professionele" e-mails door journalisten van de grote tv-zender!

Ten minste 2-redenen hiervoor:

a) onderaanneming (de meeste journalisten en verslaggevers van M6-programma's worden niet bezoldigd door M6)
b) bescherming van de privacy

Aan de andere kant hebben we allemaal nog een "pro" e-mail uit hun productiebox die ik wil weten. Anders te gemakkelijk ... inderdaad.

Claire, kijk naar deze link, je zou geïnteresseerd moeten zijn. Dit beantwoordt duidelijk aan het financiële probleem van Capital: https://www.econologie.com/economie-d-en ... -4021.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 16/03/09, 21:24

:pijl: Het is een sociaal probleem. We leven zeker in een technologische transitie zoals 70 jaar geleden, toen we van vlamverlichting naar gloeilampen gingen.
Deze overgang vindt echter "halverwege" plaats, zoals het geval is bij veel massatechnologieën, terwijl de huidige middelen totale ontwrichting mogelijk maken.

Eindelijk, zoals in elke nieuwe markt, hopen uitvinders en industriëlen van alle niveaus producten in overvloed te 'overkappen', soms intelligent maar tegen een premie ...

Het laatste voorbeeld dat ik heb gezien, betreft de neon LED-buis:
Leuk gevonden dat deze nieuwe LED-buis compatibel is met de ondersteuning voor standaard fluorescentielampen! Het geproduceerde witte licht komt zeer dicht bij daglicht. Per buis zenden niet minder dan 120 LED's blauw licht uit, gebleekt met rode en groene fluorescerende materialen. De kleurweergave-index (niet te verwarren met de kleurtemperatuur) is gelijk aan IRC = 92, tegen 84 tot 88 voor een normale fluorescentielamp (100 voor daglicht). Het is het vermogen van de lichtbron om de schaduwen van het zichtbare spectrum te herstellen zonder ze te veranderen. De verlichting is van 370 lux tot 1 m van de lamp, dwz het equivalent van een fluorescentielamp van 40 W.

Zoals je zou verwachten, voert 120 LED warmte af. Geen wonder dat de buis wordt overwonnen door een aluminium dissipator. De LED-ondersteuning is smal, de blinde vlek is klein en de schaduwzweem aanzienlijk verminderd.

De LED-buis verbruikt 20 en 24 W en kan direct een gewone fluorescentielamp vervangen zonder enige aanpassing van de ballast, de smoorspoel of de ondersteuning. De levensduur is 40.000 h, ongeveer vijf keer die van de standaard fluorescentielamp. De eerste toepassingen die zijn Japanse fabrikant Toshin Electric voor ogen heeft, zijn tunnels (ook de metro), grote professionele gebouwen en de verlichting van openbare wegen.

Zal deze nieuwe hit zichzelf opleggen onder zijn kleine naam "Bikei"? En voor de prijs van 230 €? Het is duur, maar voor deze prijs is het voorzien van een witte of transparante polycarbonaatbescherming.
bron ELEKTOR
Na een snelle berekening over zijn theoretische levensduur, zou dit "wonder" ongeveer 450 kWh of ongeveer 70 € elektriciteit besparen, waaraan 5 conventionele buizen moeten worden toegevoegd die niet voor dezelfde duur zijn gekocht, dwz ongeveer 30 €.
Je hebt snel uitgerekend dat € 230 "investering" om € 100 te besparen hetzelfde is als € 130 uit het raam gooien ...
:?
0 x
ibis
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 31/12/08, 15:56
Plaats: Ain

Re: ibis




par ibis » 16/03/09, 21:32

Christophe schreef:
Stop de paranoïde jongens, ik word vaak gecontacteerd met "niet-professionele" e-mails door journalisten van de grote tv-zender!
...
Aan de andere kant hebben we allemaal nog een "pro" e-mail uit hun productiebox die ik wil weten. Anders te gemakkelijk ... inderdaad.


Dus ik ben niet meer paranoïde dan jij : Cheesy:

clara2345 schreef:Ja ibis, ... (en als u er om geeft, kan ik u mijn pro m6-adres per persoonlijk bericht sturen als de noodzaak zich zo voordoet!) ...


Tot op heden heb ik dit professionele adres nog steeds niet van hem ontvangen. :?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 16/03/09, 22:12

Citro schreef:Na een snelle berekening over zijn theoretische levensduur, zou dit "wonder" ongeveer 450 kWh of ongeveer 70 € elektriciteit besparen, waaraan 5 conventionele buizen moeten worden toegevoegd die niet voor dezelfde duur zijn gekocht, dwz ongeveer 30 €.
Je hebt snel uitgerekend dat € 230 "investering" om € 100 te besparen hetzelfde is als € 130 uit het raam gooien ...
:?


Werkt de calculator: https://www.econologie.com/calculateur-ampoules.html tot dezelfde conclusie komen met uw veronderstellingen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 16/03/09, 23:06

Christophe schreef:Werkt de calculator: https://www.econologie.com/calculateur-ampoules.html tot dezelfde conclusie komen met uw veronderstellingen?
Ja, het geeft:
128 € van financieel verlies
MAAR: 43 kg CO2 vermeed 16Litres diesel of 19L onverbrande afwezigheid.
:?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 16/03/09, 23:11

Ah uitstekend 128 tegen 130: het betekent dat het goed werkt :)
: Cheesy: Wat ? Twijfelde je eraan? : Mrgreen:

Deze ledbuizen zijn typisch "te groene, te dure" producten.
Niets zegt dat ze om deze reden niet teveel betalen ...

Hoe lang heb je geduurd?
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 16/03/09, 23:23

De levensduur waarvoor ze adverteren is standaard:
8000 H voor conventionele buizen
40000 H voor hun "wonder" voor 230 €, naar mijn mening 10 keer te duur ...
:?
Voor de elektriciteitsprijs heb ik me aangepast aan mijn werkelijke prijs inclusief alle belastingen en abonnementen, of 0.15 € / TTC / kWh. (dit is ook mijn berekeningsbasis voor mijn elektrische voertuigen).

Ik ben misschien "gecrasht" op de prijs van hun diodebuis ...
Ze geven niet aan of het 230 € TTC of HT is ...
:?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 16/03/09, 23:28

Normaal is alles inclusief 0.12 € / kWh in Frankrijk (0.11 in nachttarief, 0.13 in normaal all-inclusive voor een privéabonnement) ... wat nog meer tot de berekening leidt ...

230 € de buis is duidelijk alles ... inderdaad. Te groen om eerlijk te zijn?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 17/03/09, 14:05

Persoonlijk stoort mij het meest de exorbitante prijs van LED's ...

Kan een technische verklaring dit verklaren, of is het een bevlieging?

Ik gebruik een kleine 4.5V-zaklamp uitgerust met een LED waarvan het licht zo intens is dat er geen foto is, als we soortgelijke LED's in serie (of in //) zouden monteren, zouden we geweldige verlichting krijgen , waarom zien we deze wonderen niet overal ???

Gisteren bezocht ik de bekende Scandinavische meubelhandelaar en zag dat hij 6-leuningen verkocht (of 8) LED om in serie van 3 te verbinden, voor de prijs van +/- 35 € is het nog steeds duur toch?

Groeten van de meeste katten van econologen :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 151-gasten