Minder elektriciteit verbruiken

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Verbruik minder elektriciteit




par Adrien (voormalig nico239) » 21/01/19, 18:30

Er is dus echt geen hoop dat kernenergie op een dag een veilige energiebron zal zijn en een groot deel van de energiebehoeften van de planeet zal oplossen?

Ik ken de vergelijkende sterftecijfers niet, maar het lijkt mij dat veel "vooruitgang" niet alles doodt (of heeft gedood) of alles verrot?

Van steenkool tot olie, dammen, vliegtuigen, treinen, auto's, boten, inclusief een heleboel andere dingen, tabak, alcohol, enz.

Kortom, verminder, consumeer minder, welke sporen?
- zet 's nachts alle steden uit, ik ben er liever voor en begrijp niet waarom dit al lang niet meer gedaan wordt
- LED-lampen vervangen geleidelijk oude lampen
- schakel alle onnodige nachtverlichting uit
- wat is de relatie tussen de massale acties van individuen en de industriële consumptie?

Kunnen ze het nog verder terugdringen? vooral voor personen die enkel met hout verwarmen?
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Verbruik minder elektriciteit




par phil53 » 21/01/19, 23:52

Nico239, je bent de eerste in deze thread die praat over het verminderen van het energieverbruik.
Er zijn andere oplossingen. Jancovici, die geen bohemien-milieuvriendelijker is, beveelt bijvoorbeeld aan om de voorkeur te geven aan kleine motorgroottes in plaats van aan elektrische voertuigen. Hij heeft gelijk: hoe kleiner de auto, hoe minder hij verbruikt en vervuilt. Een oude kleine auto verbruikt minder energie dan een grote nieuwe. Om nog maar te zwijgen van de verspilling van het slopen van auto's die nog werken.
Hij beveelt ook aan om het luchtvervoer minder te bevoordelen, waarbij hij specificeert dat dit soort vervoer ten goede komt aan de rijkste 20%.
Er zijn nog tal van andere mogelijkheden, maar dit druist in tegen de belangen van de industrie en de groei. Om nog maar te zwijgen van het feit dat dit niet zonder pijn en zonder frustratie van de kiezers zou gebeuren.
2 x
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: Verbruik minder elektriciteit




par chafoin zijn » 22/01/19, 02:15

lgboss schreef:We zijn op weg naar een wereld waarin het virtuele en de robotica onze manier van leven zullen overnemen, dit maakt ons tot menselijke wezens. Telefoon aangesloten, koelkast aangesloten, verbonden, alles is aangesloten, maar we zijn eigenlijk afgesloten, losgekoppeld van onszelf, losgekoppeld van de natuur.
Goed gedaan, het begint goed voor een eerste bericht! De vraag is uiteraard belangrijk. Het is jammer dat veel bijdragen het onderwerp enigszins hebben gedeconstrueerd, maar is het echt een verrassing? We kijken om ons heen, het is een forum !

Enkele ideeën waar ik aan denk:

- verbruik in het algemeen minder omdat de productie van dingen elektriciteit vereist, koop vooral geen of minder elektrische apparaten en vervang sommige door mechanische apparaten (bijvoorbeeld: de handmatige sapmolen versus de sapcentrifuge, de zaag versus de decoupeerzaag, enz. ).

-de batterijen van apparaten met oplaadbare batterijen beter onderhouden (pc, mobiel, enz.)

-Isoleer uw huis beter en verwarm beter.

Het probleem blijft bestaan ​​voor computers en internet. Door hierover te schrijven forum Ik verbruik elektriciteit. Trakteer dus je verslaving aan schermen en verbinding! Het is niet gewonnen!

Het fundamentele probleem is dat ik, om in deze maatschappij te blijven, mezelf niet echt volledig kan losmaken van de consumptie en zelfs niet van de verspilling van elektriciteit die deze voortstuwt. Ik hoef geen kampioen te zijn, ik kan er in ieder geval op afremmen. Maar geef jezelf dan niet de hele tijd de schuld, anders loop je het leven als een martelaar mis.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Verbruik minder elektriciteit




par Adrien (voormalig nico239) » 22/01/19, 19:19

phil53 schreef:Hij beveelt ook aan om het luchtvervoer minder te bevoordelen, waarbij hij specificeert dat dit soort vervoer ten goede komt aan de rijkste 20%.


Ten behoeve van iets anders?
0 x
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

Re: Verbruik minder elektriciteit




par bleusideral » 26/01/19, 10:52

Hallo !
Laat ik terugkeren naar het hoofdonderwerp. : Oops:

De elektriciteitsbesparing baart mij ook zorgen, ik heb al mijn verlichting vervangen door LED's en ik ben heel blij met de verwarming: omkeerbare airconditioning. Ik heb de boiler nog, helaas nog cumulus. Er zijn nog maar twee volwassenen thuis, de kinderen hebben hun eigen leven opgebouwd, en daarom zou ik dit energiezwijn graag willen vervangen door iets zuinigers. Ik had gedacht aan een aan de muur gemonteerde doorstroomverwarmer op gas, aangedreven door een LPG-fles, maar omdat ik niet aan de theorie doe, zou ik dan besparen, of zijn er andere installaties geschikter in mijn geval zonder zwaar in een huis te hoeven investeren? die we maar 2 tot 10 jaar bewaren (PS, warmtepomp, etc.)?
Ik wil er nog even op wijzen dat als we een paar dagen weggaan, ik de huidige boiler uitzet.
Bedankt voor uw mening :?
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Verbruik minder elektriciteit




par phil53 » 26/01/19, 10:59

Interstellar, de adviseurs zijn niet de betalers.
Ik wil graag mijn mening geven, zelfs als dit kosten met zich meebrengt, om de oplossing voor zonneboilers te bestuderen.
Dit is de meest winstgevende kant van zonne-energie.
Het hangt af van de regio, maar over het algemeen is de waardevermindering zeer snel.
Zelfs op een bewolkte dag wordt het warm. Toen ik er tot oktober eentje had in Mayenne, geen extra energie. Soms wordt het zelfs in de winter behoorlijk warm en in het voorjaar was het vanaf maart vaak goed.
0 x
Avatar de l'utilisateur
phil12
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 530
Inschrijving: 05/10/09, 13:58
Plaats: Occitanie
x 156

Re: Verbruik minder elektriciteit




par phil12 » 26/01/19, 10:59

Hallo,

U bevindt zich in Nîmes > CESI
0 x
Duurzaam energie consulting voor bouw
http://www.philippeservices.net/
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13724
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Verbruik minder elektriciteit




par izentrop » 26/01/19, 15:06

phil53 schreef:Jancovici, die geen bohemien-milieuvriendelijker is, beveelt bijvoorbeeld aan om de voorkeur te geven aan kleine motorgroottes in plaats van aan elektrische voertuigen. Hij heeft gelijk: hoe kleiner de auto, hoe minder hij verbruikt en vervuilt. Een oude kleine auto verbruikt minder energie dan een grote nieuwe.
Ja, de mijne, die gemiddeld 5 liter diesel/100 km verbruikte, werd gesloopt vanwege een perforatie van de onderzijde van de carrosserie en de nieuwe APK-eisen. Voorheen was ik erin geslaagd om te repareren met zink, klinknagels en siliconen pakking, maar niet langer toegestaan ​​als het geen origineel onderdeel was.

Jammer dat ik niet op de gele hesjescrisis heb gewacht, want zelfs bij 500 E wilde niemand hem, ook al had de motor nog geen 200 km op de teller en kon hij nog steeds evenveel.
bleusideral schreef:Ik heb de boiler nog, helaas nog cumulus. We zijn nog maar met 2 volwassenen thuis
Over het algemeen ligt het normale verbruik voor 2 personen zonder tieners rond de 2 kWh/dag. Tijdens de daluren is dat € 3/maand.
Als de inhoud groter is dan 150 liter, kunt u deze het beste overisoleren http://www.apper-solaire.org/Pages/Fich ... /index.pdf
0 x
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

Re: Verbruik minder elektriciteit




par bleusideral » 27/01/19, 15:20

Hallo en bedankt voor uw mening!

Phil 12, ik heb je antwoord niet begrepen, is CESI een technische school? Ik ben eigenlijk in de buurt van Nîmes

Izentrop; Bedankt voor deze berekening, ik ben niet goed in berekeningen, maar in de praktijk van realisatie. Mijn verwarming van 200 liter staat in een kast, dus bij kamertemperatuur in huis is het moeilijk om te overisoleren, ik heb er de ruimte niet voor en het is naar mijn mening niet echt de moeite waard!
Kunnen we daarentegen een sensor op het dak aansluiten die met een klep op de verwarming is aangesloten? misschien is een water-water-glycolwisselaar nodig?
Fijne zondag, warm : Cheesy:
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Verbruik minder elektriciteit




par Ahmed » 27/01/19, 17:54

Nico239, zijn de bereikbare elektriciteitsbesparingen op het gebied van woningverlichting laag, vanwege de bescheiden impact op het totale elektriciteitsverbruik van een woning.
Wat energie-efficiëntie betreft, het is een veelomvattend onderwerp; de ervaring leert dat vooruitgang in deze richting (die nooit is gestopt) een constante stijging van de consumptie door een rebound-effect niet verhindert...

@ Blauwsiderisch: CESI=Individuele Zonneboiler...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 123 gasten