Nieuwe 4 takt motor (in het Engels)

Onderwerpen hierover forum en de econologie in het Engels voor mensen die geen begrijpelijke Franse taal spreken.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par Obamot » 28/08/22, 00:33

uitvinder schreef:Simpel gezegd, Obamot, je hebt alle concepten door elkaar gehaald, motor, zon, boot, ijs etc.
Je bent vergeten dat de tweede regel van de thermodynamica niet meer in zijn geheel geldt..

Omdat er in deze motor geen verlies van het werkmedium is, kunnen we verschillende, zelfs duurdere vloeistoffen gebruiken. Het kan Methanol zijn met een kookpunt van 60 graden Celsius, of zelfs diethylether met een kookpunt van 36 graden Celsius.. deze temperaturen zijn voor normale druk, dwz 1 atmosfeer. Als de druk daalt, daalt ook de temperatuur. We kunnen zelfs 10 graden bereiken voor ether, maar we hebben een probleem met het koelen van het destillaat moet minimaal 0 graden zijn, wat we alleen in de winter kunnen bereiken, door het te koelen met de temperatuur van ijs of negatieve luchttemperatuur.

Beeld

Je hebt 100,000 MW thermische centrales in Frankrijk.. Als mijn methode, niet te duur, elektriciteit opwekt uit restwarmte, zou het 120,000 MW extra zijn..
Nou, ik denk dat het eerlijk zou zijn dat ik een beloning zou krijgen, de jaarlijkse hoeveelheid brandstof die erin wordt gebruikt... Vind je niet?

Andrew :D

Oh ja, ik was Andrew vergeten, thx. Ik ben lui deze tijden :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
uitvinder
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 570
Inschrijving: 02/03/05, 11:51
Plaats: Krakau, Polen
x 82

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par uitvinder » 29/08/22, 06:56

Obamot schreef:
uitvinder schreef:Simpel gezegd, Obamot, je hebt alle concepten door elkaar gehaald, motor, zon, boot, ijs etc.
Je bent vergeten dat de tweede regel van de thermodynamica niet meer in zijn geheel geldt..

Omdat er in deze motor geen verlies van het werkmedium is, kunnen we verschillende, zelfs duurdere vloeistoffen gebruiken. Het kan Methanol zijn met een kookpunt van 60 graden Celsius, of zelfs diethylether met een kookpunt van 36 graden Celsius.. deze temperaturen zijn voor normale druk, dwz 1 atmosfeer. Als de druk daalt, daalt ook de temperatuur. We kunnen zelfs 10 graden bereiken voor ether, maar we hebben een probleem met het koelen van het destillaat moet minimaal 0 graden zijn, wat we alleen in de winter kunnen bereiken, door het te koelen met de temperatuur van ijs of negatieve luchttemperatuur.

Beeld

Je hebt 100,000 MW thermische centrales in Frankrijk.. Als mijn methode, niet te duur, elektriciteit opwekt uit restwarmte, zou het 120,000 MW extra zijn..
Nou, ik denk dat het eerlijk zou zijn dat ik een beloning zou krijgen, de jaarlijkse hoeveelheid brandstof die erin wordt gebruikt... Vind je niet?

Andrew :D

Oh ja, ik was Andrew vergeten, thx. Ik ben lui deze tijden :D




Ja, dat zal verklaren waarom ik deze Yamaha belachelijk maak en hoe ze peltiers toepassen. (niet alleen zij doet hetzelfde) Nou, allereerst het Peltier-element, het is een HALFGELEIDER .. en het is algemeen bekend dat halfgeleiders, maar boven de temperatuur van 150 graden Celsius, beschadigd zijn. Maar blijkbaar werden op een speciale en zeer dure bestelling dergelijke Peltiers geproduceerd, die bestand zijn tegen een temperatuur van 400 graden Celsius ... bovendien meten ze hun 5% lasbaarheid, maar het is niet duidelijk wat waarop. Nou, laat het zo zijn. Deze hoge temperatuur Peltiers zijn gemaakt om een ​​groot temperatuurverschil te hebben, dan is er een grote haalbaarheid. Nou, peren op de wilg, omdat het geen warmtemotor is.. Ik zal het uitleggen - het denkt dat als het de cellen verwarmt tot 400 graden Celsius, ze meer elektriciteit zullen geven.. Uiteraard niet waar, want in fotovoltaïsche energie wordt elektriciteit gemaakt we hebben een ander principe, en in principe is het onafhankelijk van de celtemperatuur. Je kunt ze alleen bederven door ze op te warmen. Het is precies hetzelfde met de Peltiers. In plaats van de uitlaatpijp met water te koelen en een Peltier op het water te zetten, worden zulke ongelooflijke dingen gemaakt en geadverteerd met hun "wijsheid". De stroom op de peltier ontstaat niet alleen omdat er een temperatuurverschil is, een fenomeen dat meer lijkt op fotovoltaïsche cellen.. Natuurlijk is het temperatuurverschil nodig, maar binnen een redelijk bereik voor Peltier, namelijk 70 graden Celsius..

Tot zover het verdiende Yamaha-bedrijf en anderszins ...

Nou, omdat ik zoveel geld heb, heb ik schematisch mijn Half Rotate voor Newcomen getekend, twee "cilinders" herwerkt zodat atmosferische druk vrije toegang had tot "zuigers"

Beeld


Andrew :D
0 x
Andrew Feliks
Avatar de l'utilisateur
uitvinder
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 570
Inschrijving: 02/03/05, 11:51
Plaats: Krakau, Polen
x 82

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par uitvinder » 31/08/22, 15:43

uitvinder schreef:Dus buiten de doos wordt alleen het te koelen water naar de koeler en terug gestuurd en de resulterende elektrische stroom. De warmte kan buiten de doos worden geleverd bij normale atmosferische druk. De efficiëntie van het apparaat neemt 10 keer toe (of 100).
De stoom gaat nergens heen, omdat het in een gesloten circuit zit, en het water is vergelijkbaar, het hoeft niet te worden bijgevuld, maar alleen afgekoeld..
Dergelijke "boxen" kunnen beneden in mijnen worden geïnstalleerd om elektriciteit te produceren.. met een hoog rendement.. Maar in principe kan elke warmtebron worden gebruikt..
De tweede wet van de thermodynamica, ze vergat te zeggen dat het rendement van een warmtemotor niet alleen afhangt van het temperatuurverschil, maar ook grotendeels van de druk waarbij het systeem werkt.
De Feliks-Newcomen-formule.

Beeld




Andrew :D




Nou, maak je geen zorgen allemaal, ik zal de volgende stappen posten...
zodat er geen shocktherapie was, met mijn uitvindingen, begon ik ook te publiceren, zodat iedereen gemakkelijk kon begrijpen wat het is omdat ze Boyle een beetje kennen en weten wat druk P is. dan heeft de motor 5 keer meer koppel .. de temperatuur van stoomconversie slechts met 30 graden Celsius verhogen .. En dit is begrijpelijk, hoewel de verhoudingen al fundamenteel anders zijn dan in de tweede wet van de thermodynamica .. Maar nu, zoals al begrijpelijk is, zullen we deze efficiëntie niet associëren met druk,
een gewicht dat deze druk gemakkelijk kan vervangen.. en misschien technisch minder lastig is..
Welnu, de berekening van een van mijn Half Rotate cilinders, 400 x 1000 = 400,000 vierkante cm, geeft ons 2,000,000 KG bij 5 atm (2000 ton), dwz het gemiddelde koppel x 2 meter = 4,000,000 kgm en bij een snelheid van 30 rpm min = 123 MW elektrisch vermogen uit één ruimte ..
En dat is het dan, met een kinderlijke temperatuur van slechts 130 graden Celsius, 5 atmosfeer druk.. en een volledig gesloten mediumcirculatie.
Nou, dat kan iedereen zien in zo'n motor, het is echt niet afhankelijk van warmte, die is met 30 graden toegenomen.. het motorkoppel is vijf KEER toegenomen!
voor kerncentrales kan een dergelijk systeem van energieproductie uit een reactor ook worden gebruikt.
Schrijf op of je het ontstaan ​​van energie uit ... gewicht ... gemakkelijk hebt begrepen : Lol:

Beeld


Andrew :D :D

Dit is mijn manier om de sfeer te "helpen"... : Lol:
0 x
Andrew Feliks
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14979
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par GuyGadeboisTheBack » 31/08/22, 16:31

uitvinder schreef:Dit is mijn manier om de sfeer te "helpen"... : Lol:

Met verbrandings-/dampmachines? Bedankt! :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
uitvinder
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 570
Inschrijving: 02/03/05, 11:51
Plaats: Krakau, Polen
x 82

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par uitvinder » 01/09/22, 01:43

GuyGadeboisLeRetour schreef:
uitvinder schreef:Dit is mijn manier om de sfeer te "helpen"... : Lol:

Met verbrandings-/dampmachines? Bedankt! :)


Nee, door de zuiger in te drukken... : Lol: : Lol:

bovendien, aangezien dezelfde hoeveelheid brandstof die in een elektriciteitscentrale wordt verbrand, nog steeds twee keer zoveel elektriciteit is uit "afvalwarmte", denk ik dat u nogmaals bedankt moet zeggen. : Cheesy:

Andrew :D :D
0 x
Andrew Feliks
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14979
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par GuyGadeboisTheBack » 01/09/22, 01:54

Nogmaals bedankt, dus. : Cheesy:
1 x
Avatar de l'utilisateur
uitvinder
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 570
Inschrijving: 02/03/05, 11:51
Plaats: Krakau, Polen
x 82

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par uitvinder » 05/09/22, 01:50

Op een andere maritieme forum:
Nou Merlyn, ik zie dat Half Rotate wordt aangepast voor gebruik op zee. lange assen met propellers aan het uiteinde moeten met het gewicht aan elk wiel worden bevestigd.
Dit type motor wordt niet snel populair, omdat niemand zijn goede technologie heeft getoond.. Ik laat mogelijke technologie zien, omdat het mogelijk is, omdat de "cilinder" en de zuiger relatief van elkaar gescheiden zijn door de afstand, en in een kleine sonische het kan 1 mm zijn, maar nog groter, zelfs 5 millimeter. en zo'n rij kunnen onvolkomenheden van de "cilinder" zijn.. Bovendien zal de "cilinder" niet verslijten, dus niets bedreigt een boutverbinding met een dubbele kop, vergelijkbaar met klassieke oplossingen. Waarschijnlijk kijk je er nu naar een vriendelijker oog.. Natuurlijk kan het. Het kunnen stoom- of dieselversies zijn, evenals Newcomen-afvalwarmteterugwinning, die ook alle warmte van de uitlaatgaskoeling van de conventionele motor terugwint.
Ik denk dat dit de volgende kleine stap is in het ontwikkelen van deze structuur.

Beeld

Andrew :D
1 x
Andrew Feliks
Avatar de l'utilisateur
uitvinder
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 570
Inschrijving: 02/03/05, 11:51
Plaats: Krakau, Polen
x 82

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par uitvinder » 21/09/22, 23:55

Nou, zo ga je verder dan je verbeelding... dat zijn echte nieuwe uitvindingen...
Het zal deze macht hebben om verschillende redenen. In de figuur kun je namelijk zien dat de nieuwe motor met dezelfde cilinderinhoud als de 109,000 shp veel kleinere afmetingen en gewicht heeft.. zijn gewicht is ongeveer 70 ton, dat is bijna 20 keer minder dan deze geproduceerde motor..
En als gevolg hiervan, vele malen kleiner gewicht, zijn zijn traagheidsmassa's ook vele malen kleiner (tweede macht). En omdat ze kleiner zijn, kan de rotatiesnelheid hoger zijn, nou ja, deze 4 keer waren ze ergens tot 400 tpm, en als dit het geval is, zal het resulterende vermogen 109,000 X 4 = 436,000 pk zijn.
als we er rekening mee houden dat er geen 15% verlies is, door het ontbreken van een kruiskop krijgen we de 500,000 SHP.....
Het schip zal hetzelfde zijn, alleen gaat het ... twee keer zo snel naar de haven ...
Alles op de as zelf, slechts 4 keer sneller, namelijk 400 toeren per minuut.
De motoryen heeft afmetingen van 2 x 2 meter, dus in een grotere garage kan ik hem soepel bouwen en op een schip verbinden met de gripvaste drijfstang die al op de aandrijfas zit.
Ik weet niet of je hebt gemerkt dat we hier het traditionele motorblok missen.
En alles werkt als de beste Zwitserse klok..

Beeld

Beeld

Andrew :D
0 x
Andrew Feliks
Avatar de l'utilisateur
uitvinder
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 570
Inschrijving: 02/03/05, 11:51
Plaats: Krakau, Polen
x 82

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par uitvinder » 21/09/22, 23:56

Ja, onderweg.. Ik ben lid van de organisatie waarvan de echtgenoot van de koningin, tot aan zijn dood, de beschermheilige was. : Cry:

https://rsgb.org/main/blog/news/gb2rs/h ... patron-sk/

Beeld

Beeld


Andrew : Cry:
2 x
Andrew Feliks

Terug naar "Econology forum in het Engels »

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 41-gasten