Nieuwe 4 takt motor (in het Engels)

Onderwerpen hierover forum en de econologie in het Engels voor mensen die geen begrijpelijke Franse taal spreken.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14142
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 841

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par Flytox » 18/07/22, 23:23

De Australische zwenkmotor uit de video hierboven:

Ik zie zijn interesse niet helemaal.
Ik zie niet in waar het fouten zou corrigeren die inherent zijn aan de tweetaktmotor ("verbeterbaar" vegen, slechte vulling bij lage toerentallen, slecht gebruikte zuigerslag (uitlaatopening open tijdens het begin van compressie, enz.)
Het is ingewikkelder (gebogen cilinder, draaiende zuiger), moeilijker en duurder om te bewerken.
De zuiger is zwaarder (beperking van het toerental van de motor) en zeker moeilijker te koelen (risico op zelfontbranding), met een aanzienlijk grotere segmentatie / afdichtingslengte, vandaar een waarschijnlijke lagere cilinder / zuigerafdichting naar de "traditionele" 2-takt.
Een groter temperatuuruitwisselingsoppervlak, dus een lager rendement bij dezelfde verplaatsing.
Voor balanceren ... moet het raar zijn als de zuiger een boog maakt in plaats van op dezelfde as te blijven.
AMHA het ziet eruit als een oefening in stijl om ten koste van alles iets anders te doen... maar zonder beter te doen.
2 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
uitvinder
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 570
Inschrijving: 02/03/05, 11:51
Plaats: Krakau, Polen
x 82

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par uitvinder » 19/07/22, 15:30

Flytox schreef:De Australische zwenkmotor uit de video hierboven:

Ik zie zijn interesse niet helemaal.
Ik zie niet in waar het fouten zou corrigeren die inherent zijn aan de tweetaktmotor ("verbeterbaar" vegen, slechte vulling bij lage toerentallen, slecht gebruikte zuigerslag (uitlaatopening open tijdens het begin van compressie, enz.)
Het is ingewikkelder (gebogen cilinder, draaiende zuiger), moeilijker en duurder om te bewerken.
De zuiger is zwaarder (beperking van het toerental van de motor) en zeker moeilijker te koelen (risico op zelfontbranding), met een aanzienlijk grotere segmentatie / afdichtingslengte, vandaar een waarschijnlijke lagere cilinder / zuigerafdichting naar de "traditionele" 2-takt.
Een groter temperatuuruitwisselingsoppervlak, dus een lager rendement bij dezelfde verplaatsing.
Voor balanceren ... moet het raar zijn als de zuiger een boog maakt in plaats van op dezelfde as te blijven.
AMHA het ziet eruit als een oefening in stijl om ten koste van alles iets anders te doen... maar zonder beter te doen.


Nou, ten koste van alles wil je je kennis van motoren demonstreren.. Ik zeg niet dat de motor perfect is, alleen dat het een inspiratie was voor mijn onderzoek..
U bekritiseerde het echter te licht ... Deze motor heeft helemaal geen zware zuiger, aangezien de prototypes 11,000 tpm halen.
Bovendien hoeft niet elke motor in een Boild F1 te rijden. Het zou een twin-line scheepsmotor kunnen zijn met een toerental van 102 omwentelingen per minuut.
Er is geen verkeerd gekozen slag van de zuiger, want er zijn gasdynamische verschijnselen in de motor, wat gunstig is voor zo'n klep mee openen.. maar je ziet dat je het niet zo goed begrijpt.. (open uitlaat). bovendien is het maar een animatie, het kan zelfs een beetje anders zijn, dus ook hier moet je dromen.
Daarnaast is de zuiger niet duurder om te verwerken, en misschien zelfs wel goedkoper, omdat hij niet tegen de cilinder schuurt en dus niet zo precies hoeft te zijn.
Het voordeel van deze motor is de zeer goede en storingsvrije manier van koelen via de koelvloeistof inlaat via de pen waarop hij zwaait..
(Bovendien is zelfontbranding van diesel gunstig)
Het warmtewisselingsoppervlak is in principe geen nadeel, omdat de motoren met lagere kleppen een enorme omvang hadden en op de een of andere manier werkten ... met deze hitte, dit zijn de wenspostulaten van niet helemaal praktiserende theoretici.. Zoals te zien is door amateurs die in aanmerking worden genomen ..
Met deze balans klopt dit ook niet helemaal, want het is alleen praktisch te controleren.. Theoretici en computerwetenschappers berekenden ook normale assen, die door trillingen na een paar uur kapot gingen...
Oh, oefenen hoe in stijl, koste wat het kost, om te laten zien dat je iets weet", maar niet helemaal..

https://web.archive.org/web/20200225031 ... llery.html
https://web.archive.org/web/20200225031 ... tions.html
https://web.archive.org/web/20190718124 ... ewater.doc

https://www.new4stroke.com/images/pivot1.pdf




Andrew :D
2 x
Andrew Feliks
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14142
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 841

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par Flytox » 19/07/22, 19:09

Wat is het specifieke verbruik van deze motor (van de video waar we het over hebben)? :D
1 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28753
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5553

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par Obamot » 19/07/22, 21:35

Zou het doel van deze thread de prestaties van een motor zijn? Maar ik hoor dat je opmerking is gebaseerd op een echte vraag Flytox, het is niet dat...

Het leek me dat deze thread een beetje een "veilige plek voor stille discussie" was geworden, waar we "open" en intelligent bespraken, inclusief bijeenkomsten van onderzoekers, op zoek naar andere uitvindingen, anekdotes uit de wereld van uitvindingen, met soms een beetje ironie over de academische benadering die bepaalde contouren (en paden die er wel zijn) uitstekend negeert. Voor echt onderzoek sluit het vallen en opstaan ​​​​niet uit. Discussies over het creatieve proces en nog veel meer (die ons terugbrachten naar de oorsprong van de forum. En tot slot kunnen de discussies een andere dimensie van wetenschap bereiken, eerlijk maar opener, zonder te vervallen in demagogie of bedrog.

Dat is hoe ik het zou samenvatten (maar iedereen zal het zien zoals ze willen).

__________________

Gaat de reden voor dit draadje alleen over de motorprestaties? Maar ik begrijp dat je punt gebaseerd is op een vraag gebaseerd op Flytox, dat is het niet...

Het leek me dat deze draad in de loop van de tijd breder werd, het was een beetje een "oase van rust" geworden, waar we "willekeurig" en met goed begrip bespraken, met name ontmoetingen van onderzoekers, andere uitvindingen, anekdotes uit de wereld van uitvindingen, soms met enige ironie over de academische benadering die bepaalde contouren (en paden die toch bestaan) uitstekend negeert. Want echt onderzoek sluit vallen en opstaan ​​niet uit. Over het creatieve proces en veel andere dingen (die ons een beetje meer terugbrachten naar de oorsprong van fo-fo. En tot slot kunnen de discussies toegang krijgen tot een andere dimensie van de wetenschap, die eerlijk wil zijn maar meer open, zonder in demagogie te vervallen of fraude.

Dit is hoe ik het zal samenvatten (maar iedereen zal het zien zoals ze willen).
1 x
Avatar de l'utilisateur
uitvinder
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 570
Inschrijving: 02/03/05, 11:51
Plaats: Krakau, Polen
x 82

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par uitvinder » 20/07/22, 02:46

Obamot schreef:Zou het doel van deze thread de prestaties van een motor zijn? Maar ik hoor dat je opmerking is gebaseerd op een echte vraag Flytox, het is niet dat...

Het leek me dat deze thread een beetje een "veilige plek voor stille discussie" was geworden, waar we "open" en intelligent bespraken, inclusief bijeenkomsten van onderzoekers, op zoek naar andere uitvindingen, anekdotes uit de wereld van uitvindingen, met soms een beetje ironie over de academische benadering die bepaalde contouren (en paden die er wel zijn) uitstekend negeert. Voor echt onderzoek sluit het vallen en opstaan ​​​​niet uit. Discussies over het creatieve proces en nog veel meer (die ons terugbrachten naar de oorsprong van de forum. En tot slot kunnen de discussies een andere dimensie van wetenschap bereiken, eerlijk maar opener, zonder te vervallen in demagogie of bedrog.

Dat is hoe ik het zou samenvatten (maar iedereen zal het zien zoals ze willen).

__________________



Gaat de reden voor dit draadje alleen over de motorprestaties? Maar ik begrijp dat je punt gebaseerd is op een vraag gebaseerd op Flytox, dat is het niet...

Het leek me dat deze draad in de loop van de tijd breder werd, het was een beetje een "oase van rust" geworden, waar we "willekeurig" en met goed begrip bespraken, met name ontmoetingen van onderzoekers, andere uitvindingen, anekdotes uit de wereld van uitvindingen, soms met enige ironie over de academische benadering die bepaalde contouren (en paden die toch bestaan) uitstekend negeert. Want echt onderzoek sluit vallen en opstaan ​​niet uit. Over het creatieve proces en veel andere dingen (die ons een beetje meer terugbrachten naar de oorsprong van fo-fo. En tot slot kunnen de discussies toegang krijgen tot een andere dimensie van de wetenschap, die eerlijk wil zijn maar meer open, zonder in demagogie te vervallen of fraude.

Dit is hoe ik het zal samenvatten (maar iedereen zal het zien zoals ze willen).


Ja, ikzelf verander de wereld niet, .. op mijn leeftijd en de ziekte van myasthenia gravis kan ik alleen mijn gedachten en hoop tonen .. Nou, bijvoorbeeld in de laatste film over een oeltier met een perzik van ijs, het is een weinig nieuwe kennis met een pick-up.. Maar dit is nog maar het begin, want je kunt bijvoorbeeld nog een Stirlingmotor bouwen die op stukken ijs loopt.. of over het algemeen koud... :D

Andrew : Cheesy:
2 x
Andrew Feliks
Avatar de l'utilisateur
uitvinder
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 570
Inschrijving: 02/03/05, 11:51
Plaats: Krakau, Polen
x 82

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par uitvinder » 20/07/22, 15:07

uitvinder schreef:
Ja, ikzelf verander de wereld niet, .. op mijn leeftijd en de ziekte van myasthenia gravis kan ik alleen mijn gedachten en hoop tonen .. Nou, bijvoorbeeld in de laatste film over een oeltier met een perzik van ijs, het is een weinig nieuwe kennis met een pick-up.. Maar dit is nog maar het begin, want je kunt bijvoorbeeld nog een Stirlingmotor bouwen die op stukken ijs loopt.. of over het algemeen koud... :D

Andrew : Cheesy:


Ja, ik wist al iets eerder dat je energie kunt krijgen van kou.. Peltier is zo'n spectaculaire show dat je het echt kan.. Je hoeft alleen maar een motor te bouwen die goed en efficiënt werkt onder vacuüm.. het kan ook a ROOTS waaraan we deze onderdruk gaan koppelen.. In tegenstelling tot wat het lijkt, heeft onderdruk een relatief hoog vermogen..
Hier is een eerdere film die de simpele ervaring laat zien dat je deze negatieve druk van de kou kunt krijgen.



Beeld






Andrew :D
1 x
Andrew Feliks
Avatar de l'utilisateur
uitvinder
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 570
Inschrijving: 02/03/05, 11:51
Plaats: Krakau, Polen
x 82

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par uitvinder » 23/07/22, 21:45

uitvinder schreef:Nou, alle grote politici geven hun mening over energie.. Maar ik heb ook zo'n film gepubliceerd.. Hieruit volgt dat de eerste, tweede en derde principes van thermodynamica NIET WAAR zijn.. Omdat de basisvergelijking dat de efficiëntie van de motor = T1-T2 / T1, het zou negatief moeten zijn .. volgt uit deze ervaring in de video .. Dus wanneer smelten we het ijs van Groenland om een ​​elektrische stroom te krijgen? Ook zij zijn inmiddels duurzame energie geworden..



Andrew : Idee: : Idee:



En dit ijs heeft veel van deze latente warmte .. slechts de helft van de stoom ..
Welnu, als je het omzet in watt, kan 250 kg ijs theoretisch evenveel "warmte" geven als een 25 kWh-batterij van een kleine elektrische auto. Behalve dat tijdens het downloaden het gewicht daalt en de batterij niet..
Hier is een uitleg van hoe het is

Beeld


Andrew :D
1 x
Andrew Feliks
Avatar de l'utilisateur
uitvinder
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 570
Inschrijving: 02/03/05, 11:51
Plaats: Krakau, Polen
x 82

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par uitvinder » 30/07/22, 02:16

Gepubliceerd door Yamaha, deze maand van de maandelijkse "Powertrain Technology Internacional", een thermo-elektrische module voor het opwekken van elektriciteit uit de hitte van uitlaatgassen .. misschien kennis, maar niet te veel .. Erg duur en ineffectief product ..
Pagina's 60-61, 1-2.

https://www.ukimediaevents.com/publication/f503b03c/1


Beeld

: Lol:
Andrew :D
1 x
Andrew Feliks
Avatar de l'utilisateur
uitvinder
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 570
Inschrijving: 02/03/05, 11:51
Plaats: Krakau, Polen
x 82

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par uitvinder » 08/08/22, 17:20

Dus we moeten terug naar 1712 en opnieuw de wetenschap van warm en koud leren... : Idee:

Hier is mijn voorbeeldanimatie, hoe zo'n koude ijsmotor kan werken.. En we hebben 300 jaar om mijn concept te ontwikkelen.. Ik heb al een paar jaar gereisd..

Beeld





Andrew :D :D
0 x
Andrew Feliks
Avatar de l'utilisateur
uitvinder
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 570
Inschrijving: 02/03/05, 11:51
Plaats: Krakau, Polen
x 82

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par uitvinder » 10/08/22, 12:41

Anders Forum:
[quote=GroenV8S]

Misschien wel.

Stirlingmotoren zijn bekend. Die tekening toont een uiterst ruwe. Zelfs zeer goed ontworpen hebben een hopeloos lage vermogensdichtheid en hebben geen praktische toepassing.
[/ Quote]

Maar misschien zo...
We maken de tekening al ingewikkeld. Je begrijpt dit vermogen op de oude manier, en hier is het nieuwe gekomen.
Je sluit al deze zaken af ​​in een doos gas met een druk van 100 atmosfeer, en je haalt er elektriciteit uit, voor 100 keer betere efficiëntie dan je denkt.. Dit is ook voor lage temperatuur geothermie (50-80 graden Celsius) en koud water, het is geschikt..
En trouwens, het lijkt erg op mijn Haf Rotate-motor, je kunt ook ronde zuigers opgeven.. en ze kunnen gemakkelijk grote afmetingen hebben.. En dan zal de vermogensdichtheid terecht hoog zijn, want alles werkt op teflon-afdichtingen. we leveren ijs, omgevingswarmte en we krijgen elektriciteit uit deze magische doos.. natuurlijk geen uitstoot van bijproducten..

Beeld




Andrew : Cheesy:
0 x
Andrew Feliks

Terug naar "Econology forum in het Engels »

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 17-gasten