Zonne- en warmtepomp: hoe voorkom je charlatants?

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Zonne- en warmtepomp: hoe voorkom je charlatants?




par Christophe » 27/06/10, 11:38

In dezelfde geest als Special Envoy enkele weken geleden maakte het tijdschrift 60 miljoen consumenten (mag van de INC: National Institute of Consumption) een dossier over de misstanden en oplichting op het gebied van hernieuwbare energiebronnen: in fotovoltaïsche kop en warmtepomp (voor het grootste deel lucht-lucht) die lusten stoken ... en overbelastingen gekoppeld aan premies en hulpmiddelen.

Beeld

De resultaten van de enquête zijn nogal catastrofaal: de meeste van de geraadpleegde "pro's" blijken erg middelmatig te zijn.

Dit is het juni-nummer van 2010, het is nog een paar dagen in de kiosk denk ik.

Officiële pagina: http://www.60millions-mag.com/kiosque/m ... charlatans

Warmtepompen, zonnepanelen: stop met drijven!

Voor het installeren van groene-energieapparatuur bevinden consumenten zich in dure kombuizen. Ons onderzoek, onze test met professionals en ons advies om te beleggen zonder te worden misleid.


ps: een goede methode is om te komen leren of vragen te stellen over econologie : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 27/06/10, 13:48

ja er is werk! wat moet ik doen?

de professionals beschuldigen is niet de oplossing ...

interessantere vraag: waarom zijn er teveel slechte professionals?

antwoord vanwege een gebrek aan technische informatie voor iedereen: als er meer verlichte consumenten waren, zouden de slechte professionals niet langer kunnen bestaan

een paar jaar geleden probeerde ik mezelf te installeren als een goede warmtepompinstallateur, aan het begin van mijn werk rolde de materiaalleverancier de rode loper voor me uit, bood me gratis training aan, helaas toen ik te veel vragen stelde precies dat ik competentie in de thermodynamica toonde, alle deuren sloten alsof ik zwavel rook ...

de handelaars willen ambachtslieden die geloven zonder te argumenteren wat hen wordt verteld: een ambachtsman die de verschillende onderdelen van een andere leverancier begrijpt en koopt, is volledig ongewenst, praat niet over degene die zijn eigen weg maakt waar hij niet van houdt de handelaars ...

zelfs de kamer van beroep zette me in de weg, omdat ik geen loodgietersmuts of verwarmingsingenieur had ...

op dat moment was het nog maar het begin van het internet, niet forum , of meer directe informatie

wat praktisch te doen om de situatie te verbeteren?

het lijkt mij essentieel om wetten te maken om de constructeur te verplichten om de volledige technische informatie over wat hij verkoopt correct te verspreiden, zodat een maximum van klanten kunnen proberen te begrijpen en niet tevreden zijn met het vertrouwen op de verkoper die de beter

moedig ondertussen degenen die dit soort materiaal hebben gekocht aan om van de fabrikant alle gedetailleerde documentatie te verkrijgen om effectief onderhoud te garanderen (of om de stukken in een betere installatie te kunnen hergebruiken als de eerste installatie niet goed is)

zelfs een slechte warmtepomp kan worden gemaakt met een goede compressor en goede wisselaars, eenvoudigweg niet geschikt, maar anders perfect herbruikbaar
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 27/06/10, 16:32

het lijkt mij essentieel om wetten te maken om de constructeur te verplichten correct de volledige technische informatie verspreiden over wat ze verkopen, zodat zoveel mogelijk klanten kunnen proberen de verkoper die het beste spreekt te begrijpen en niet alleen te vertrouwen


Helemaal mee eens, het lobbby-systeem dwingt professionals om gevangen en blind te zijn, maar hoe moet je de juiste en volledige echte beoordelen?
Als u in staat bent de waarde van de documentatie te begrijpen en te beoordelen, staat u er krachtig op, we sturen u een wandeling, omdat de ambachtslieden ook in dit systeem zijn opgesloten !!
Zelfs EDF met Bleu Ciel die aan het werven is, is twijfelachtig !!

De enige kracht die we hebben is niet om te kopen, zolang de documentatie onvoldoende is om de directe verkopers aan te tonen dat ze oplichters zijn (meer effect dan men denkt op de armen die zijn les van directe verkoper aan de telefoon herhaalt en die de inconsistenties van zijn toespraak niet begreep en wie leert dat hij een voorkeur heeft voor een toekomstige Tsjernobyl of dat zijn toespraak volledig vals is zoals uitgelegd door A2 of arnaques.com !!)

Als mensen alleen kochten wat ze begrijpen, zouden er minder zwendel en slecht vakmanschap zijn !!

In mijn geval koop ik niet veel, omdat bijna niets dat wordt aangeboden consistent is: verandering van ramen, warmtepomp, fotovoltaïsche op het dak, en nooit isolatie van de buitenmuren !!!

Hoe doen goede serieuze professionals het, ze houden op of ze verdwijnen als chatelot 16 ???
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 27/06/10, 17:15

natuurlijk hebben we altijd de macht om niets te kopen ...

Ik ken veel mensen die geluk hebben met een goed inkomen en die niet willen zorgen voor houtverwarming of zelfs olie willen laten leveren: ze verwarmen allemaal op de nucleaire broodrooster

de juiste warmtepomp zou de juiste oplossing zijn!

isolatie van buitenaf is ook een moeilijke activiteit: het is echter de beste manier om een ​​huis te verbeteren zonder het onbewoonbaar te maken door alles binnen te breken! , maar dat is een ander onderwerp om te openen ...

Wat moet er worden gedaan om de installateurs te dwingen de nodige documentatie te verstrekken om de schmilblick te bevorderen? doe echte ecologie! om winstgevend te zijn, moet een warmtepomp lang meegaan, daarom correct worden onderhouden: de arts die deze heeft geïnstalleerd, is niet eeuwig: en de fabrikant ook: daarom is het noodzakelijk om onmiddellijk na installatie alle benodigde documentatie in staat zijn om het onderhoud zelf te doen of door iemand anders te laten doen

we moeten beschouwen als een vervuilende machine die zonder correcte documentatie wordt verkocht, omdat deze bij de eerste storing slecht zal worden gerepareerd of weggegooid, of veel energie zal verspillen ...

dat wie niet weet hoe te beoordelen of de verstrekte documentatie correct is, deze hierover publiceert forum : geeft hem onze mening

sommige fabrikanten zullen zich verzetten tegen deze verspreiding van informatie, dat ze moeten worden gedaan ... de fabrikant die de beste documentatie zal geven, heeft veel te winnen

op een andere forum (futura om het niet te noemen) de moderators verzetten zich categorisch tegen de distributie van elk document met het minste auteursrecht: het is echter de enige oplossing tegen onwetendheid: dat degenen die de middelen hebben om te kopen, verspreiden wat kan nuttig zijn
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 27/06/10, 18:10

Persoonlijke observatie:
l
De warmtepomp is in het beste geval alleen gemaakt om lang mee te gaan met 10, en het koelmiddel verandert sneller dan dat, het wordt onmogelijk te vinden omdat het verboden is, de fabrikant heeft niet langer de reserveonderdelen, noch de elektronica, en dat we daarom vanwege de ernstige storing er nog een moeten kopen !!!

Ik ben zelfs bang voor reparateurs, loodgieters, die meer breken dan ze repareren (woonde op de ketel van mijn schoonmoeder, die me verwijtte de loodgieter te hebben gestoord, door hem gezond verstand opmerkingen te maken) !!!


Bij het kopen moet je rekening houden met alle storingen !! en eenkoop alle onderdelen in tweevoud, drievoudig, viervoudig, veel meer dan de handleiding !!
Voor de warmtepomp heeft u de vacuümpomp, het bijvulmiddel, de reservemotoren, ventilatoren, enz ... of een tweede pomp nodig voor vervanging !!

Boiler, zelfde !!!

Gezien de elektronica met microprocessor overal, wordt het onmogelijk om een ​​echte handleiding te hebben: het microprocessor-programma, om het te kunnen herprogrammeren, als irritante fout !!!
Voorbeeld, Japanse fuzzy logic over thermische regulatie !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 27/06/10, 18:38

de juiste informatie is nog belangrijker voor de vloeistof

ons werd doen geloven dat de R12 en R22 freon koelmachines niets meer waard waren: we hebben ze vervangen door nauwelijks slechtere shitty vloeistof

er wordt niet vaak gezegd dat veel huidige koelkasten of diepvriezers werken met R600a en R290 wat eenvoudig betekent isobutaan en propaan

we zijn ook vergeten te zeggen dat de freon-compressor zeer goed compatibel was met de R600a en de R290

deze slechte informatie deed me veel oude vriezers weggooien die ik weer in gebruik had kunnen nemen ... als ik had geweten dat het voldoende was om ze op propaan te laten draaien

praat niet met me over gasterugwinning: laat de kraan op uw gasfornuis een paar minuten open om zoveel gas vrij te geven als er in een vriezer is

R290 propaan is de juiste vloeistof voor warmtepomp: in geval van storing kan de kachel nog steeds worden bediend door de warmtepomp te legen: geen probleem met gasrecycling als deze moet worden geleegd

Ik geef de voorkeur aan de water / waterpomp, de compressor en de wisselaars bevinden zich buiten de bewoonbare zone en zelfs vaak ronduit buiten: geen veiligheidsprobleem.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 27/06/10, 18:51

dedeleco schreef:Voor een warmtepomp heeft u de vacuümpomp nodig, het koelmiddel om op te laden


er is al een compressor in de warmtepomp en met goed geplaatste kranen kan deze als vacuümpomp dienen

een goede warmtepomp met R290 kan eenvoudig worden gevuld of geleegd zonder extra apparatuur

de meeste koelcompressoren zijn compatibel met propaan

het probleem is niet het terugwinnen van het koelmiddel, maar de detectie van lekken: elke keer dat er een lek is, wachten we op de volledige storing om te herstellen, dus al het gas is verdwenen: de koelkast recupereert bewust een hoeveelheid gas bespottelijk

een automatische controle van de hoeveelheid gas zou nodig zijn: bij een bepaalde stop moet al het vloeibare gas terugkeren in een tank waarvan het niveau kan worden gecontroleerd: zolang het niveau constant is, is er geen lekkage: als het niveau daalt er is een lek, we kunnen het circuit legen door het gas terug te winnen en het lek te repareren: maar ik heb dit nog nooit gezien
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 27/06/10, 19:04

Dedeleco schreef:
Hoe doen goede serieuze professionals het, ofwel houden ze op of verdwijnen ze als chatelot 16 ???

Het criterium van winstgevendheid is eigenlijk in het voordeel van de "slechte" * vakman of handelaar die niet het juiste advies of de juiste service geeft, maar aanbeveelt of werkt voor zijn exclusieve voordeel en dus ten nadele van de klant ...
De asymmetrie van kennis tussen klanten en professionals bevordert dit proces: het is verleidelijker om nieuwe apparatuur te verkopen dan een eenvoudige aanpassing uit te voeren!

16 chatelotschreef:
om winstgevend te zijn, moet een warmtepomp lang meegaan ...

Dit is uiteraard de voorwaarde voor financiële levensvatbaarheid voor de klant, maar niet voor de keten van fabrikanten, distributeurs en installateurs wier belangen precies het tegenovergestelde zijn.

* Eigenlijk het "goede", in economische termen!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
jaffry26
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 30/03/10, 13:09




par jaffry26 » 28/06/10, 11:07

het zal tijd kosten voordat er een natuurlijke skimming plaatsvindt tussen degenen die inderdaad zonder kennis van klanten willen profiteren en ze willen afzetten, die hernieuwbare energiebronnen beschouwen als een enkel middel om op een mode te surfen zonder er diep in te geloven, en dan er zijn mensen die boven alles loyaal zijn aan zichzelf, en die aan het eind van de maand vooruitgaan zonder alleen de zaken en $$ te hebben, zelfs als je net als alle anderen je brood moet verdienen!
Ik blijf er vrij zeker van hoe dingen zich zullen ontwikkelen en binnenkort zullen we een betere kans hebben om iemand te ontmoeten die serieus en intiem overtuigd is van hernieuwbare energiebronnen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 28/06/10, 11:19

jaffry26 schreef:Ik blijf er vrij zeker van hoe dingen zich zullen ontwikkelen en binnenkort zullen we een betere kans hebben om iemand te ontmoeten die serieus en intiem overtuigd is van hernieuwbare energiebronnen.


Helemaal niet omdat degenen die in de handel overleven degenen zijn die het meeste geld verdienen ... :?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 89-gasten