Zonne- en warmtepomp: hoe voorkom je charlatants?

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 28/06/10, 12:08

Wil je overleven?

Ik denk dat veel geld verdienen met een minimum aan ontberingen hen prima bevalt. Verdwijnen en dan weer verschijnen met iets nieuws. Gisteren de PAC's. Vandaag de PV. Morgen, wat weet ik???

En dan te zeggen dat de consument, die een beetje een voorvechter is geworden van het zappen, van ‘gezien op tv’, daar niet altijd onschuldig in is. Laten we zeggen dat als je voorover buigt, met je broek naar beneden, je niet helemaal verrast hoeft te zijn.................

Dat gezegd hebbende: en internet als tegenmacht??? Als ik regelmatig kreun tegen x of z wie is er onzin op de forum gewoon om zijn ego te vleien, het is ook omdat ik denk forums kan de consument serieus helpen. Wat mij betreft denk ik dat we op het gebied van de pelletketels samen met anderen de consumenten hebben geholpen. Neen ?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79385
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 28/06/10, 12:18

+1 deed67

Ik vraag me al een tijdje af, gezien het aantal uren dat in de klas wordt doorgebracht tussen de 1 en 6 jaar, waarom er geen consumptieklas op school?

Er zou echter genoeg zijn om het te vullen: weet hoe je een product goed moet kiezen, hoe je grote oplichting kunt vermijden, leer onderhandelen, weet hoe je een productvergelijking moet lezen, kijk naar de bron, zie snel de kwaliteit van een product...etc etc...

Alleen hier riskeert u een "taak" te vervullen voor studies/businessscholen die hun studenten precies het tegenovergestelde leren, namelijk: hoe u op zijn best uw cliënt kunt "..........." (om uw uitdrukking te gebruiken). ..
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 28/06/10, 14:32

pkoi was er geen consumptieklas op school?

Omdat het volkomen nutteloos was voor oude mensen zoals ik toen ze als kinderen naar school gingen, aten ze net als hun ouders, en helemaal zonder bewerkte voedingsmiddelen. Tijdens de oorlog en tot de jaren zestig en zeventig werd bijna niemand zwaarlijvig vanwege industrieel junkfood!!
Het was onmogelijk om slecht te eten, anders zou de mensheid verdwenen zijn of zich hebben aangepast door natuurlijke selectie, wat ze op dit moment doet!!!

Bekijk de filmpjes van de jaren vlak na de oorlog, geen obesitas!!
Maar het aandeel van de kosten voor eten was meer dan het dubbele!!

Pas dit decennium zijn we overtuigd van de schadelijkheid van goedkoop voedsel en onze kinderen zijn geconditioneerd voor deze onzin en niet wij!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79385
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 28/06/10, 14:38

Ah, ik had het niet over eten toen ik het over consumptie had, maar je doet er goed aan om erover te praten, want vanavond is er een tentoonstelling over dit onderwerp die waarschijnlijk pijn zal doen... Ik heb al één onderwerp gedaan:

https://www.econologie.com/forums/assiette-t ... t9779.html
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 28/06/10, 15:21

Om wat beter op dit onderwerp te antwoorden: net na de oorlog was de handel ook veel lokaler, zonder supermarkt, en een handelaar of ambachtsman die mensen afzette stroomde meteen binnen!!
Centrale verwarming was eenvoudig, zonder circulatiepomp, elektronica of zekering, en daarom waren oplichting vrijwel onmogelijk te verbergen!!! Het werkte niet vanaf het begin!!

Dus uiteraard nutteloos verbruik!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79385
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 28/06/10, 15:29

Ah ja, je hebt waarschijnlijk gelijk: er was gisteren minder behoefte aan dan nu...en als er nu meer "risico's" zijn, des te meer reden om er een cursus van te maken...verplicht voor iedereen!

Oh sorry, ik vergat het gebrek aan aanpassingsvermogen en de mentale inflexibiliteit van het nationale onderwijs... : Lol: : Lol: (Eigenlijk is het helemaal niet grappig...)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 78-gasten