Snoer houten constructie

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1

Snoer houten constructie




par Christine » 05/09/08, 12:52

Nou, ik geef toe dat deze vraag me al heel lang bezighoudt, maar dat ik hem nooit heb durven stellen. Kom op, ik neem mijn "blonde" kant aan:

"Waarom worden bij de zogenaamde "corded wood"-constructie de blokken loodrecht op de muur geplaatst? Is het niet schadelijk voor de isolatie dat de vezels over de breedte lopen? "

Ik weet dat hout op deze manier gemakkelijker -en goedkoper- te stapelen is (als een "touw"), maar is dat echt het enige voordeel van deze techniek?

technische beschrijving: http://fr.ekopedia.org/Bois_cord%C3%A9
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 05/09/08, 13:07

Toegevoegd aan het voordeel van eenvoudiger stapelen, gewoon op exacte breedte snijden.
Dan ligt het verrotte hout minder snel aan het eind dan op het veld. De draagbalken van de vloer van mijn huis, dat 200 jaar oud is, zijn aan het einde zichtbaar en toch niet in lengte afgenomen.
Vocht wordt ook veel gemakkelijker afgevoerd, ook al komt het aan de andere kant ook binnen.
dit roept bij mij een vraag op
Hoe ondersteunen gewrichten expansie?
Omdat het voor hout nog steeds erg belangrijk is, zwelt het op met water.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 109-gasten