Zoek gevonden 1123 resultaten

par Christine
16/11/11, 12:59
Forum : Duurzame energie: zonne-energie
onderwerp: Overproductie fotovoltaïsche panelen: de sector in crisis
antwoorden: 11
views: 7560

Overproductie fotovoltaïsche panelen: de sector in crisis

Vanmorgen gehoord in de economische krant van mijn favoriete radiostation: http://www.rtbf.be/radio/player/lapremiere/podcasts?c=LP-MAP-ECO&e=152 (sla het begin over, het is het tweede deel wat interessant is) Samenvattend: zelfs als de vraag toeneemt, produceren we te veel fotovoltaïsche panelen. Opgelost ...
par Christine
07/11/11, 15:57
Forum : Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingsystemen
onderwerp: BTW, een eerlijke of oneerlijke "belastingbelasting"?
antwoorden: 106
views: 29534

Van 5,5% naar 7% btw gaan betekent 1,5% minder koopkracht, 1,5% minder consumptie en dus minder groei. Het heet demagogie ... ik zeg liever intellectuele oneerlijkheid. Hij moet echt zijn kiezers nemen voor c .... Het is beledigend om ...
par Christine
07/11/11, 15:36
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Waarom 1 miljard mensen honger? Geen probleem!
antwoorden: 85
views: 34047

PS voor mods: de drie gasmaskers aan de linkerkant: is het een subliminale boodschap? : cheesy: De nieuwe registranten hebben alleen maskers, die naarmate hun tussenkomst verandert in bloemen enz .... Deze heren-moderators hadden veel tijd besteed aan het oppoetsen van het ding ...
par Christine
30/10/11, 10:23
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Waarom 1 miljard mensen honger? Geen probleem!
antwoorden: 85
views: 34047

Waarom 1 miljard mensen honger? Geen probleem!

Makkelijker om de Belgische institutionele situatie aan mijn kat uit te leggen dan honger in de wereld te begrijpen? Dit korte filmpje laat zien dat nee, want "Geen oplossing? Geen probleem!" http: //www.oxfammagasinsdumonde.be/2011/10/journee-mondiale-de-lalimentation-2011-pas-de-solution-pas ...
par Christine
19/09/11, 16:06
Forum : Company en Wijsbegeerte
onderwerp: De mysterieuze bronnen van de rebound-effect van RES
antwoorden: 72
views: 28868

We kunnen ook "minder werken om meer te leven". Maar zoals in onze samenleving "leven" wordt gelijkgesteld met "consumeren" ... ... en dat consumeren het existentiële vacuüm niet vult ... het is niet het werk dat het leven verhindert ... het is juist omdat ik niet heb leren leven
par Christine
19/09/11, 09:48
Forum : Media en nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ...
onderwerp: Recensies van uw favoriete films: de beste om aan te bevelen of aan te bevelen? Jouw cultfilms of meesterwerken?
antwoorden: 95
views: 105402

Ik heb eindelijk "The Day of the Skirt" gezien en het is een film die echt al het goede dat erover is gezegd verdient. Het is een "kleine" film maar zo krachtig, die de problemen van de Franse samenleving en haar steden frontaal aanpakt, maar nooit "zwaar" wordt. En dan daar ...
par Christine
15/09/11, 13:26
Forum : Gezondheid en preventie. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van de gevaren voor het milieu
onderwerp: cosmetische ingrediënten: een site om beter te begrijpen
antwoorden: 14
views: 9285

Natuurlijk, maar laten we niet vergeten dat het woord "cosmetisch" ook betrekking heeft op basishygiëne en dat af en toe een beetje zeep ... : Mrgreen:
par Christine
15/09/11, 10:15
Forum : Gezondheid en preventie. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van de gevaren voor het milieu
onderwerp: cosmetische ingrediënten: een site om beter te begrijpen
antwoorden: 14
views: 9285

cosmetische ingrediënten: een site om beter te begrijpen

Ik heb net deze site ontdekt: http://leflacon.free.fr/liste-ingredients.php We nemen onze fles (shampoo of iets anders), we typen de naam van het ingrediënt en we hebben een preview van het product in kwestie . Ik vind het leuk omdat we direct de informatie hebben die de econoloog-consument interesseert, namelijk: goed ...
par Christine
02/09/11, 13:24
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: Een boerderij in Normandië verwarmen
antwoorden: 21
views: 14420

Ja, ik heb ons ook nog verre van Normandië gezien ... we zijn.
par Christine
02/09/11, 13:17
Forum : Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, serre ...
onderwerp: Warming: bloemen op een appelboom in de zomer, 30 augustus !!
antwoorden: 23
views: 21858

Met de mooie naseizoenen die we al enkele jaren hebben, hebben de planten ook de neiging om langer te "rijzen". Bijv. Rozen die eind september, oktober nog bloeien in ons klimaat dat meestal meer "steenachtig" is.

Zoek Geavanceerd zoeken