Akoestisch isolatieadvies

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
jpouic
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 07/03/09, 21:42

Akoestisch isolatieadvies




par jpouic » 07/03/09, 22:01

Bonsoir,

Mijn vriend is net verhuisd naar een huis waar de muren zo dik zijn als een klein stukje karton. Ik kan je net zo goed vertellen dat rustig slapen of onze intimiteit de vrije loop laten niet winnen... Dus ik ben op zoek naar een manier om de akoestiek van de kamer te verbeteren (deze is niet erg groot, ongeveer 7-8 m²). Ik zag op internet dat het mogelijk was om kurkpanelen te plaatsen... denk je dat het effectief is en vooral vanaf welke dikte (wetende dat te veel dikte het volume van de toch al smalle kamer zou verminderen... .)?

Hartelijk dank!
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Re: Akoestisch isolatieadvies




par houthakker » 17/03/09, 23:47

jpouic schreef:Bonsoir,

Mijn vriend is net verhuisd naar een huis waar de muren zo dik zijn als een klein stukje karton. Ik kan je net zo goed vertellen dat rustig slapen of onze intimiteit de vrije loop laten niet winnen... Dus ik ben op zoek naar een manier om de akoestiek van de kamer te verbeteren (deze is niet erg groot, ongeveer 7-8 m²). Ik zag op internet dat het mogelijk was om kurkpanelen te plaatsen... denk je dat het effectief is en vooral vanaf welke dikte (wetende dat te veel dikte het volume van de toch al smalle kamer zou verminderen... .)?

Hartelijk dank!
Heel moeilijk om op dit soort verzoeken te reageren...
Je zou al eerst moeten definiëren wat de geluiden zijn die behandeld moeten worden: luchtgeluiden of impactgeluiden (in gedecodeerd: je kreunen van een orgasme, of uit bed springen... 8) ) omdat ze niet op dezelfde manier worden verzonden.

Hoeveel ruimte kunt u dan verliezen en wat kunt u alleen bereiken?
Tot slot, welk budget?

Hiermee zijn verschillende oplossingen mogelijk.

Alsjeblieft, speel ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

Re: Akoestisch isolatieadvies




par Cuicui » 18/03/09, 08:35

jpouic schreef:.Ik ben daarom op zoek naar een manier om de akoestiek van de ruimte te verbeteren

Steenwol op placo is een effectieve akoestische (en thermische) isolator, maar niet erg groen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 18/03/09, 08:53

Maak u niet te veel illusies als het gaat om een ​​zuinige en dunne oplossing: als het om geluidsisolatie gaat, zijn er drie gouden regels:

- absorptie (dempen van het geluid in de kamer zelf)
- dikte
- gewicht
- afdichting

Een paar jaar geleden moest ik een muur maken bij mijn moeder thuis:

Gyproc 7 cm steenwol re-gyproc.

Het sneed gewoon de verstaanbaarheid van gesprekken af. We worden bijvoorbeeld in slaap gestoord als de tv op meer dan 60 dBA staat ingesteld.

Bij mijn zus, die een gemeubileerde woning huurt, is het: dubbele gyproc, steenwol, dubbele gyproc. Het is al beter. Maar als de buren erbij betrokken raken... is het niet genoeg.

Maar voor orgasmes garandeer ik niets :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 19/03/09, 22:34

elephant schreef:[...]Gyproc 7 cm steenwol re-gyproc.

Het sneed gewoon de verstaanbaarheid van gesprekken af. We worden bijvoorbeeld in slaap gestoord als de tv op meer dan 60 dBA staat ingesteld.

Bij mijn zus, die een gemeubileerde woning huurt, is het: dubbele gyproc, steenwol, dubbele gyproc. Het is al beter. [...]
Ja, het eenvoudige systeem van placo-minerale wol is niet erg effectief... Het kan worden verbeterd door wol te vervangen door cellulosewatten, maar vooral placo door fermacell!
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 102-gasten