Warmtepomp aangedreven door fotovoltaïsche panelen

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 09/10/07, 09:53

Ik weet niet meer wie deze vraag heeft gesteld:
Wat gebeurt er als de waterberging op 90 ° staat en er nog straling is?

Nou, het is simpel, bij deze temperaturen gaan de prestaties enorm achteruit, en het zijn de verliezen door de zonnepanelen die de installatie stabiliseren.
Daarom geven we de voorkeur aan traditionele panelen boven vacuümsensoren.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11061




par Christophe » 09/10/07, 10:18

Oké voor de aanbeveling, dus het is bijna een vereiste?

Voor "oververhitting" ben ik het er niet echt mee eens: zelfs als de prestatie zo achteruitgaat, belet dat niet dat de sensor (hetzelfde vlak), dus de vloeistof, de straling blijft ontvangen en dus de T ° toeneemt ... het paneelniveau ... daarna is het een ander verhaal. Maar het is het paneel (en de levensduur) dat mij precies interesseert ...

Ik geloof dat de plannen "gestandaardiseerd" zijn om een ​​vloeistof T ° van 140 ° C te weerstaan.

Is het om deze reden dat wanneer we het hebben over zonnedekking in% van de behoeften, we proberen om 80% niet te overschrijden?

Als u zegt dat u liever stofzuigplannen heeft, geeft dat aan dat er een aanzienlijk risico is, niet? Hé, over vacuüm gesproken, wist je dat er enkele "aan de bovenkant" zijn waar elke buis in feite een warmtepijp is, dus een minikoelkastcircuit door absorptie? Ik heb het niet over de prijs ...
0 x
saulnews
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 07/10/07, 21:22
Plaats: SAINT MALO




par saulnews » 09/10/07, 19:08

bedankt voor deze tips
het project zit in de vleugels ..... en waarom niet twee zonnecollectoren
mijn warmtapwatertank is al vooraf uitgerust
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11061




par Christophe » 09/10/07, 19:11

Thermische zonne-energie denk ik? Ga er in dit geval voor!

Maar dat heeft niet veel meer te maken met de oorspronkelijke vraag : Cheesy:
0 x
saulnews
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 07/10/07, 21:22
Plaats: SAINT MALO




par saulnews » 09/10/07, 19:14

helemaal.
alleen imbecielen veranderen niet van mening, vooral niet na goed advies
bedankt aan de site
0 x
emlaurent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 17/12/05, 00:42
Plaats: Elzas




par emlaurent » 09/10/07, 22:46

Capt_Maloche schreef:Ik weet niet meer wie deze vraag heeft gesteld:
Wat gebeurt er als de waterberging op 90 ° staat en er nog straling is?

Nou, het is simpel, bij deze temperaturen gaan de prestaties enorm achteruit, en het zijn de verliezen door de zonnepanelen die de installatie stabiliseren.


Het is zeker dat we op een gegeven moment een thermisch evenwicht zullen bereiken waar de verliezen (straling en convectie) de bijdrage van de zon in evenwicht zullen brengen en de temperaturen zullen stabiliseren. De panelen zijn echter ontworpen om weinig warmteverlies te hebben en de zonnestraling zo goed mogelijk om te zetten in warmte in de vloeistof:
- de vlakke panelen zijn aan de achterkant geïsoleerd en het opvangoppervlak heeft een behandeling ondergaan om een ​​laag emissievermogen te hebben.
- vacuümpanelen zijn geïsoleerd vanwege het vacuüm in de buizen

Dus als we niet genoeg consumeren en / of er is te veel straling (in de zomer), is het nodig om de warmte van de vloeistof af te voeren (wanneer de temperatuur van de tank de maximale weerstand bereikt).
Vandaar de installatie van een afvoerlus (S-vormige koperen buis of gietijzeren radiator in de kelder) om het teveel af te voeren.
Een andere oplossing: bedek een deel van de sensoren met een gordijn (bijvoorbeeld hout)

De slimste mensen gebruiken deze warmte om hun zwembad te verwarmen of om hout te drogen !! : Lol:
0 x
emlaurent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 17/12/05, 00:42
Plaats: Elzas




par emlaurent » 09/10/07, 22:55

Christophe schreef:Is het om deze reden dat wanneer we het hebben over zonnedekking in% van de behoeften, we proberen om 80% niet te overschrijden?


Ik weet niet of dit de reden is, maar het dekken van 50 of 60% van deze behoeften met zonne-energie is mogelijk tegen een "redelijke" prijs. Als we tot 80% willen gaan, kost het veel meer en als we tot 100% willen gaan (totale autonomie), wordt het onrealistisch tegen de juiste prijs omdat we extreme gevallen moeten overwegen, zoals in de winter. Koud , 1 week geen zon ...
Je hebt dan een grote ballon nodig om gedurende meerdere dagen op te slaan en veel oppervlakte aan sensoren! Ten slotte zijn de extra kosten maar een paar dagen per jaar nuttig!

Gaan van 80 naar 100% kosten in euro's bcp duurder dan van 40 naar 60
:schok:

Emmanuel
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11061




par Christophe » 09/10/07, 23:00

We zijn het eens over het principe van de noodzaak om "overtollige" calorieën te evacueren (tenzij het zonnestelsel zo nauwkeurig mogelijk is gedimensioneerd ... maar een vakantieperiode in de zomer bijvoorbeeld mag nooit worden uitgesloten ...)

emlaurent schreef:Vandaar de installatie van een afvoerlus (S-vormige koperen buis of gietijzeren radiator in de kelder) om het teveel af te voeren.



Ah oké!

Nog nooit zo'n lus gezien of gehoord ... het komt niet voor op een van de zonnediagrammen die ik heb kunnen onderzoeken ...
0 x
emlaurent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 17/12/05, 00:42
Plaats: Elzas




par emlaurent » 09/10/07, 23:42

Christophe schreef:We zijn het eens over het principe van de noodzaak om "overtollige" calorieën te evacueren (tenzij het zonnestelsel zo nauwkeurig mogelijk is gedimensioneerd ... maar een vakantieperiode in de zomer bijvoorbeeld mag nooit worden uitgesloten ...)


Dit is een interessant dimensioneringsprobleem, vooral als we kijken naar de kosten in euro's naast de energiebeperkingen.

emlaurent schreef:Vandaar de installatie van een afvoerlus (S-vormige koperen buis of gietijzeren radiator in de kelder) om het teveel af te voeren.

Nog nooit zo'n lus gezien of gehoord ... het komt niet voor op een van de zonnediagrammen die ik heb kunnen onderzoeken ...

Het kan andere namen hebben: oververhitte radiator, ...
Zie details hier
http://www.sebasol.ch/radiateur.asp

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 10/10/07, 00:30

Ja, en er is vooral een klep die verantwoordelijk is voor het spuwen van stoom indien nodig

Het gemiddelde van 50 tot 60% zonnedekking is een balans tussen investering, opslaggrootte, gemiddelde prestatie en vooral klimatologische omstandigheden (we kunnen 100% doen op de evenaar of in de woestijn !!)
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 113-gasten