Heb je advies nodig: zonne- en warmtepomp

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79456
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11096




par Christophe » 29/06/09, 13:40

1e regel van de goede econoloog: vertrouw voor een technologische keuze niet op het belastingkrediet of de lening met nultarief! Omdat ze dat kunnen zijn valkuilen meer dan blijvende oplossingen!

Wat betreft uw chassis (inclusief deur), het is niet moeilijk om te weten:

a) materialen: hout, aluminium, pvc (of mix tussen deze materialen)
b) jaar (van oorsprong of niet?)
c) beglazing? Dubbele? Eenvoudig? Indien dubbel, wat is de dikte?
d) algemene staat: sluiten ze goed? Lekkage of spelletjes? Originele zegels ... enz enz ...

Voor de isolatie van de kruipruimte: heb je een plek op zolder waar geen afwerkingen zijn of waar je de isolatie direct kunt zien?
0 x
alex276
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 29/06/09, 10:43




par alex276 » 29/06/09, 13:48

Mijn ramen zijn allemaal in PVC ze dateren van november 2008 (eerste werk uitgevoerd bij onze aankomst), ze hebben dubbele beglazing 4/18g/6itr, en PVC rolluik geplaatst in een tafel. Het is nieuw dus het sluit heel goed.

Wat betreft de zolderisolatie tijdens de installatie van 2 dakramen, tijdens het snijden heeft de installateur gipsplaatplaten verwijderd die zijn bekleed met polystyreen bevestigd aan een houten frame, daarachter bevindt zich een enkele dikte glaswol, het geheel is ongeveer 10 cm dik. Het is daar momenteel erg warm en in de winter behoorlijk koel.

Alex
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79456
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11096




par Christophe » 29/06/09, 13:53

Nou, je ziet dat het gemakkelijk is! U kent uw chassis: het is goed, aan die kant niets te doen.

Aan de andere kant is 10 cm in het dak licht (zeer)...nu is de standaard 25 cm!

Ik denk dat je eerst deze mogelijkheid moet bestuderen: wat heeft het voor zin om een ​​moderne ketel te plaatsen als een groot deel van de winst die het mogelijk maakt de vogels verwarmt?

Krijg een schatting om over te schakelen naar 25 cm en vergelijk het met het vervangen van de ketel.

Tegen de hitte in de zomer werkt cellulose best goed... en het installeren van thermische zonnepanelen werkt als airconditioning... indirect!
0 x
alex276
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 29/06/09, 10:43




par alex276 » 29/06/09, 13:56

Ik ben net klaar met het inrichten van mijn zolder, is isolatie van buitenaf mogelijk en effectief, welke oplossing voor de 5 dakramen??
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79456
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11096




par Christophe » 29/06/09, 14:18

Aan de dakramen is niets te doen, behalve zonwering plaatsen (binnen en/of buiten). Over het algemeen is het al "niet zo erg".

Voor isolatie door het buitendak is het mogelijk, maar vereist (uiteraard) een blootlegging en daarom is het heel erg duur. Veel meer dan het opnieuw doen van de afwerking...

We hebben er al een beetje over gesproken, probeer wat onderzoek op deze pagina: https://www.econologie.com/forums/search.php
0 x
alex276
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 29/06/09, 10:43




par alex276 » 29/06/09, 14:51

Er is geen sprake van om werk van een paar maanden oud volledig over te doen, vooral omdat ik woonruimte ga verliezen, dus ik ben veroordeeld tot het verwarmen van een vergiet of het uitvoeren van zeer dure werkzaamheden.

Mijn groenproject zit in de problemen, ik heb alleen nog het financiële aspect. Welke oplossing wordt aanbevolen, condensatie- of zuignapketel voor verwarming, warmwaterboiler op zonne-energie...

Mijn GDF-factuur is ongeveer 1500.00 euro per jaar voor 2 volwassenen en 2 kinderen (jonger dan 3 jaar).

Het project is minder ambitieus, maar ik zou toch graag mijn verbruik van niet-hernieuwbare energie wat willen verminderen
alex
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79456
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11096




par Christophe » 29/06/09, 14:55

1500€ is nog ok voor 4 personen en een "slecht geïsoleerd" huis, hoeveel kWh (of m3) is dat?

Als u uw verbruik van niet-hernieuwbare energie wilt verminderen, installeer dan enkele m² thermische zonnepanelen.

Hiermee kunt u uw ketel 4 maanden per jaar onderbreken (mits goed formaat en goede blootstelling).
0 x
alex276
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 29/06/09, 10:43




par alex276 » 29/06/09, 15:07

schatting over een jaar gemaakt door GDF (08 sept.-maart 09) alleen op basis van de strenge winter die we hebben meegemaakt, wetende dat de vorige eigenaren ervoor betaalden met oude houten ramen met enkel glas en zonder schoorsteen, aangezien we ook een houtkachel hebben geïnstalleerd. Bovendien heeft onze ketel geen wateropslagsysteem, wat afgelopen winter resulteerde in een groot gasverbruik, vanwege de moeilijkheden om het water aan de uitgang van de kranen op te warmen (ongeveer 3 tot 4 minuten wachten om lauw water te krijgen).

De blootstelling van mijn dak ligt op het zuidwesten, dus ideaal voor dit type installatie, de eerste verkregen offertes zijn ongeveer 9 euro, is dit redelijk.

Nog een kleine vraag, op een jaarrekening van 1500.00 euro, wat is ongeveer de verdeling van het gasverbruik voor verwarming en voor water (70%/30%, 60%/40%)??

alex
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 29/06/09, 15:20

Om een ​​beetje meer het ecologische voordeel van de isolatie bij de verandering van ketel te benadrukken, moet rekening worden gehouden met de belichaamde energie van de fabricage en de installatie van het nieuws en de recycling van de oude.

Op het gebied van dakisolatie zijn er verschillende oplossingen waaronder o.a.: buitenisolatie d.m.v. dakstijgbuis en hetzelfde maar met geprefabriceerde dragende modules gevuld met isolatoren die ontstaan ​​door inbedding na verwijdering van de tegels (un exemple). Het is veel sneller dan de eerste methode, maar ik heb geen idee van de prijzen. Bovendien, maar dit betreft uw geval niet, aangezien deze modules zelfdragend zijn, is een deel van het raamwerk niet langer nodig. Alleen de ruggen, zandbakken en tussenstukken zijn verplicht.

Voor uw dakramen vormt dit type isolatie geen probleem: de dakramen worden verhoogd tot aan de kale bovenkant van het dak en er wordt een "put" in de isolatie gesneden tot aan de kale binnenkant van de afwerkingen. Dit verbruikt een beetje licht door "het dakraam in een tunnel te duwen", maar niets onaanvaardbaars.

Hier vond ik dit tooltje bij onze Belgische vrienden, misschien kan het helpen.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79456
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11096




par Christophe » 29/06/09, 15:21

SWW vertegenwoordigt minder dan 10% van het ketelverbruik van een gemiddeld huishouden.

tenzij:
a) je hebt geen verwarming (passiefhuis, droge regio...) je hebt er geen
b) je neemt maar 3 bubbelbaden per dag...

De ECS zal nooit meer dan 20% vertegenwoordigen... big max!

Dit is pkoi, in het beste geval (20% met 80% zondekking, dus 12% jaarlijkse besparing), bij een rekening van € 1500 per jaar is dit "amper" € 180 per jaar aan besparingen: een zonnestelsel VOOR SUBSIDIES aan 9500 wordt dus in 53 jaar "afgeschreven"!! En het systeem zal lang voordat...

Dus :

a) ofwel stel je dit systeem op 10 k€ wetende dat de subsidies het over een paar jaar (ongeveer 10) "winstgevend" zullen maken, maar niet voor de planeet of voor de samenleving omdat de subsidies worden betaald door kk1...

b) ofwel installeer je zelf een systeem verkocht voor € 2500 en je zegt SHIT tegen de subsidies of andere belastingverminderingen (een zonnesysteem van 4 m² is geen € 10000 waard, het is marketing...)... en de winstgevendheid "zakt" naar 2500/180 = 14 jaar dus "compatibel met de levensduur van de installatie".

Dan moet je weten wat je wilt...

We huilen, we aarzelen, we berekenen om een ​​paar duizend euro in een zonnestelsel te steken, maar we haasten ons om auto's te kopen die enkele tienduizenden euro's kosten, niet noodzakelijkerwijs wanneer dat nodig is, wat echter complete financiële gaten zijn!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 77-gasten