Warmtepomp aangedreven door fotovoltaïsche panelen

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
saulnews
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 07/10/07, 21:22
Plaats: SAINT MALO

Warmtepomp aangedreven door fotovoltaïsche panelen




par saulnews » 08/10/07, 13:10

goedemorgen
Ik heb zojuist een warmtepomp gekocht van YACK modulo 40 met een mitsu FDCVA 402 +- 1350w groep die ik zou willen koppelen aan een autonome fotovoltaïsche eenheid maar......... Ik weet niet wat het verbruik van deze warmte is pomp (elec is niet mijn hobby) dus het is onmogelijk om te zien hoeveel panelen ik nodig zou hebben...
en ik zou het graag zelf willen realiseren (met uw hulp) voordat ik een professional om een ​​offerte vraag en hij ziet dat ik een bal in elektriciteit ben
als iemand advies heeft ben ik je man
allemaal bedankt
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 08/10/07, 19:25

Op het eerste gezicht : Mrgreen: +/- 1350W, als het om het stroomverbruik gaat...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

warmtepomp




par bobono » 08/10/07, 21:20

Het is voldoende om een ​​vermogen te hebben dat gelijk is aan het vermogen van de compressor en de ventilatoren in het zonnepaneel.

In feite werkt de Pac niet permanent, maar de zonnepanelen produceren alleen overdag, dus deze moet worden opgeslagen met batterijen en de omvormer biedt het alternatief voor de Pac.

Door te rekenen op dubbel zoveel vermogen in paneel en accu en omvormer moet je niet al te slecht uit de hoek komen.

De geassembleerde panelen kunnen u 600 € tot 5000 € kosten, afhankelijk van de leverancier.
0 x
saulnews
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 07/10/07, 21:22
Plaats: SAINT MALO




par saulnews » 08/10/07, 22:09

bedankt voor deze verduidelijkingen.
als ik het goed heb begrepen, heb ik ongeveer 3000w nodig in het paneel met de batterij / omvormer
adressen kunnen op internet staan ​​omdat de marge breed is tussen 600 en 5000€
is de prijs gelijk aan de hoeveelheid?
zijn er panelen met een grote capaciteit of is het beter om meerdere "kleine" te plaatsen
merci
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 08/10/07, 22:28

600€ tot 5000€ voor 20 m2 PV zonnepanelen + batterij?

Het is een grapje? Een nul ontbreekt jongens!

Hier is mijn mening over het probleem...

Warmte maken met PV panelen zelfs door middel van een warmtepomp wat het rendement "verhoogt" is niet erg verstandig aangezien het totale rendement 40-45% zou zijn afhankelijk van de verschillende opbrengsten. En dan heb ik het nog niet eens over de opslag van elektriciteit...

Pkoi gebruiken dus niet rechtstreeks thermische zonnepanelen (80% efficiëntie)... Warmtepompen zijn energiezwendel... vanuit een mondiaal oogpunt... het doet alleen zaken met EdF...

Kortom laten we verder gaan, concreet in uw geval, laten we zeggen dat u een autonomie van 5 uur voor de warmtepomp per dag wilt.

Je moet dus 5 * 1.35 kWh = 6,7 kWh die ik aan opslag uitgeef produceren en opslaan... voor de nodige bemetering pak je hier de 2e kaart:

Beeld

https://www.econologie.com/carte-de-fran ... -3137.html

Je deelt door 365 en vermenigvuldigt met 0,15 (opbrengst van de panelen), je hebt je lokale potentieel. Je neemt je 6,7 gedeeld door dit potentieel en je krijgt het aantal benodigde panelen. Voorbeeld als potentieel = 1000 kWh/m2.jaar dat maakt:

1000/365 * 0,15 = 0,411 kWh/dag of 16,3 m²

Dan heb je de omvormer en de batterijen nodig...

Ik laat je "vinden" wat het kost... maar ik heb één zekerheid: vergeet dit idee, het loont niet...

Om af te sluiten: met thermische zonnepanelen had u met dezelfde oppervlakte en hetzelfde zonnepotentieel een energieproductie gehad van 1000/365 * 0,8 = 35,7 kWh warmte...meer dan uw warmtepomp op zonne-energie u ooit zal geven...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 08/10/07, 22:45

het idee krijgen dat energie niet duur genoeg is om een ​​zonne-installatie rendabel te maken

Dit blijft op het gebied van vrijwilligerswerk, zelfs voor de productie van sanitair warm water met steun van de regio en ADEME is het moeilijk om in 10 jaar winst te maken, en zelfs dan, als er in deze periode niets kapot gaat...

Ik weet waar ik het over heb, ik ontwerp dit soort installaties
Het wordt aanbevolen in nieuwe gebouwen door de RT2005, anders zou niemand vragen om geld te besparen
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 08/10/07, 22:56

PS, voor christopher

De warmtepomp is een investering die vandaag winstgevend wordt door de olie-inflatie

Kosten elektriciteit: ca. € 0.07 per KW.u
Stookoliekosten: ca. 0.06 van de KW.h plus onderhoud, leidingen, ketel...
nauwelijks goedkoper voor gas

We hebben nu warmtepompen met een totaal jaarrendement (of COP) van 5 over een jaar, geschikt voor tapwater, verwarming en airconditioning.

De levensduur van deze machines wordt geschat op 10 tot 15 jaar

Door de prijs van fossiele brandstoffen, en rekening houdend met de vernieuwing van een warmtepomp om de 10 jaar, is het nog steeds iets goedkoper dan stookolie of gas

Voor de toekomst: elektriciteit moet min of meer stabiel blijven, maar fossiele brandstoffen zullen een hoge vlucht nemen

De nabije toekomst is een zonne-installatie met een groot oppervlak, ongeveer 20 m² sensor voor 100 m² woonruimte met vloerverwarming voor energieopslag en ofwel een houtgestookte inzet of een kleine warmtepomp om de installatie over te nemen.

De volgende toekomst zijn hoogrenderende fotovoltaïsche zonnepanelen voor de productie van waterstof en lagedrukopslag.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 08/10/07, 22:57

Capt_Maloche schreef:Dit blijft op het gebied van vrijwilligerswerk, zelfs voor de productie van sanitair warm water met steun van de regio en ADEME is het moeilijk om in 10 jaar winst te maken, en zelfs dan, als er in deze periode niets kapot gaat...


10 jaar ben je erg aardig... tegen de prijs van stookolie en panelen, sommige nooit... bovendien houden winstgevendheidsberekeningen maar zelden rekening met de energiekosten van het zonnestelsel. In ons geval is het 700W gedurende 8 uur per dag op de beste dagen... maar onze installatie is verre van gebruikelijk.

Maar juist en als het de subsidies waren die mede verantwoordelijk waren voor deze lange winstgevendheid? Elk gesubsidieerd product drijft de prijzen op...

Pkoi de "eerste prijs" systemen (Turkse thermosyphons bijvoorbeeld maar niet alleen...) niet of slechts zeer zelden gesubsidieerd worden? Pkoi proberen we panelen te produceren met een efficiëntie van 90% in plaats van ons te concentreren op het geïnstalleerde oppervlak (ik geef de voorkeur aan 2 m² aan 70% dan 1 m² aan 90% voor dezelfde prijs...)? Pkoi heeft niemand een thermisch kussentje voorzien voor verwarming? Etc etc...

Capt_Maloche schreef:Ik weet waar ik het over heb, ik ontwerp dit type installatie.Het wordt aanbevolen voor nieuwbouw door de RT2005, anders zou niemand het installeren om geld te besparen.


"Aanbevolen" wat bedoel je daarmee?

Hé, ik wist niet dat je zonnepanelen hebt ontworpen, dus een snelle vraag: als het te warm wordt (geen vraag), waar gaat de energie dan heen in moderne panelen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 08/10/07, 23:05

Christophe schreef: "Aanbevolen" wat bedoel je daarmee?

Hé, ik wist niet dat je zonnepanelen hebt ontworpen, dus een snelle vraag: als het te warm wordt (geen vraag), waar gaat de energie dan heen in moderne panelen?


RT 2005 legt de installatie van SWW-productie op zonne-energie op, als de architect deze verwijdert, zal hij andere energiebesparingen moeten vinden om te voldoen aan het "referentiegebouw"

Ik ontwerp geen zonnepanelen, ik werk in een ontwerpbureau, ik ben een ontwerper en bestekschrijver (fluid engineer wat)
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 08/10/07, 23:14

Ik denk ook zo: de PV is gewoon goed als het niet rendabel is om kabels te trekken voor kleine vermogens: parkeermeters, meetstations, bootradio,

wat betreft de warmtepomp, ik herinner me: ze wilden me er een vijftien jaar geleden een geven, ik had de berekening gedaan: elektrisch KW te duur.
Nu gaat het iets beter.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 110-gasten