Bio-ethanol - wat het kost en wat het oplevert

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 29/07/08, 16:48

jonule schreef:
je zou je Duitse bron kunnen posten. Ik ben benieuwd om dat te lezen?
want het verdedigen van de balans van ethanol en teerzand begrijp ik niet echt.

In Brazilië maken ze ethanol (noodzakelijkerwijs biologisch uit biomassa, anders is het petroleum mineraal methanol) met de restanten van de destillatie van suikerriet!
in feite is wat overblijft vergistbaar om alcohol te maken.
dus recyclen ze afval tot brandstof, een beetje zoals gebruikte olie en friet!
wetende dat rietsuiker superlekker is, maar toch...





Mijn bron is niet toegankelijk op het internet, en ik heb deze info (die ik uit mijn hoofd citeer) uit 2 bronnen met identieke cijfers over de energiebalans, en dat mij niet verteld mag worden wat ik niet heb gezegd!!! : in het begin werd gezegd dat er meer aardolie-energie nodig was om brandstof ethanol te maken dan de energie die we uit alcohol halen: het is duidelijk volkomen stom ... maar het is een feit dat er meer nodig is dan Saoedische olie ...
U lijkt het productieproces van ethanol niet goed te kennen, omdat wat u zegt onvolledig is: ofwel doen we met suikerriet (of andere suikerplanten) ALLEEN brandstof-ethanol, ofwel consumeren we alcohol (waarvan het begin van de distillatie over het algemeen wordt gerecycled tot brandstof-ethanol omdat het soms oneetbaar is), of suiker waarvan de plant na het persen overblijft, wordt ook gebruikt om ethanol te maken.
Wat betreft methanol: het wordt ook wel houtalcohol genoemd... het ding dat piraatstokers blind en gek maakt...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 29/07/08, 19:37

Chatham schreef:Dat is natuurlijk heel dom...


Hoe is dat dwaas? Dit maakt het mogelijk om oliemaatschappijen een beetje meer te verrijken... door consumenten te laten geloven dat ze "groen" consumeren.

In feite is het "groene olie" ... In plaats van dom zou ik liever zeggen dat het heel "slim" is.

Vergeet niet dat het bush is die aan de oorsprong ligt van de duizelingwekkende ontwikkeling van ethanol in de VS...en als je zijn "familie" kent...kan je sterk twijfelen...(vooral dat het in de VS die algemeen wordt gebruikt...).

Het is precies hetzelfde "trucje" als bij de zogenaamde schone elektrische auto maar dan opgeladen met stroom uit kolen.

Hier zijn de "Franse" cijfers van de CNAM: https://www.econologie.com/video-confere ... -2991.html
https://www.econologie.com/valorisation- ... -2985.html

Ten slotte mogen we de balansen a) olie-equivalent en b) CO2-equivalent niet door elkaar halen en assimileren...

Sterker nog, olie in de vorm van kunstmest wordt niet meegenomen in de CO2-balans...zijn stikstofoxiden alleen van intensieve gewassen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 30/07/08, 10:59

Wat mij persoonlijk schokt, vanuit ethisch oogpunt, is dat bepaalde "levende" gewassen zijn vervangen door gewassen die zo zijn gericht dat ze bio-ethanol produceren, waardoor de boeren in hongersnood en ellende terechtkomen (zie storten), omdat ze bungelde met de geldelijke voordelen van "groen goud".

Om deze redenen gebruik ik het liever niet meer!

Wat me schokt, parcontre over dit bericht, is dat je in termen van energieprestaties je ogen kunt sluiten voor het menselijke punt!

Wat is er met jou gebeurd?

Het is dezelfde zorg voor zeepnoten! we ontbossen om de Europese markt te bevoorraden, maar wat gebeurt er met het lokale ecosysteem?
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 30/07/08, 12:15

Wat mij persoonlijk schokt, vanuit ethisch oogpunt, is dat bepaalde "levende" gewassen zijn vervangen door gewassen die zo zijn gericht dat ze bio-ethanol produceren, waardoor de boeren in hongersnood en ellende terechtkomen (zie storten), omdat ze bungelde met de geldelijke voordelen van "groen goud".

Om deze redenen gebruik ik het liever niet meer!

Wat me schokt, parcontre over dit bericht, is dat je in termen van energieprestaties je ogen kunt sluiten voor het menselijke punt!

Wat is er met jou gebeurd?

Het is dezelfde zorg voor zeepnoten! we ontbossen om de Europese markt te bevoorraden, maar wat gebeurt er met het lokale ecosysteem?

Oeps! kalmeert je :D
In eerdere antwoorden zijn veel belangrijke dingen gezegd.
Ten eerste, en dit is het belangrijkste gebrek van dit soort "uitwisseling van gedachten of kennis", is dat het erg moeilijk is om je uit te drukken in een paar regels...hier moet rekening mee worden gehouden... .
In de vorige antwoorden vind ik dat alle sprekers correct zijn. :D
Ik heb een persoonlijke mening, gebaseerd op de ecologische realiteit (niet op de menselijke factor)
Ik zag op arté de schade veroorzaakt door de winning van bitumineus zand; het is de verschrikking, honderden hectares vervuild op lange termijn...(we gebruiken veel water om olie uit dit zand te halen)
Het is naar mijn mening "van de mens" veel ernstiger dan menselijk ongeluk"
Vogels denken dat ze meren vinden om in uit te rusten en daar sterven ze. Onmogelijk te beschrijven, het is ENORM en al duizenden jaren...(niets te maken met de menselijke factor die altijd over een paar generaties kan worden aangepast) :?
Het is niet alleen Canada, dat veel oliezanden heeft... (Latijns-Amerika... :? )
De grond braakt zelfs duizenden jaren non-stop olie uit... (in deze Latijns-Amerikaanse landen)
Ik hou van het tirade van vrouwen, soms hebben ze meer impact dan de forums mensen :D
Wasnoten? ik heb het opgegeven (voorlopig)
Methanol verwarming? charmante vrouw, als je de vraag over econologie had gesteld voordat je kocht, zou je een fout hebben vermeden.
Je bent opgelicht... je bent niet de eerste. :D
Blijf de boel opstoken, je maakt mensen wakker die het lijken op te geven.
Wat is er met jou gebeurd?

Schitterend antwoord; maar het is niet voor ons dat het nodig is om te zeggen dat ... het is voor onze leiders :?
Vrouw, ik weet niet wie je bent, maar voor mij is de mening van vrouwen over zulke belangrijke onderwerpen heel, heel belangrijk, ook al zijn ze geen kampioenen in technologie.
ps nodig je vriendinnen uit op econology...
Alain
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 30/07/08, 12:25

Christophe schreef:
Vergeet niet dat het bush is die aan de oorsprong ligt van de duizelingwekkende ontwikkeling van ethanol in de VS...en als je zijn "familie" kent...kan je sterk twijfelen...(vooral dat het in de VS die algemeen wordt gebruikt...).



de VS is een beetje speciaal: ze doen alles wat geld opbrengt, hoe dan ook (zoals patenteren op een rijstsoort die toen al millennia in India bekend was), ze doen het..., in het begin was alcohol Brazilië om de olie te sparen die ze nog niet hadden...: de verwerking van alcohol in de fabriek gebeurt door het stoken te verbranden...
Wat betreft het productierendement van alcohol, ik heb de indruk dat u misleid wordt door dat van ETBE, dat op aardoliebasis wordt gemaakt... of zelfs dat van alcohol uit granen, dat momenteel nauwelijks in evenwicht is... maar deze methode is puur Amerikaans...op basis van suiker (bieten of suikerriet), of de nieuwe productiemethode van de hele plant, de opbrengst is veel beter...
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 30/07/08, 12:29

de VS is een beetje speciaal: ze doen alles wat geld opbrengt, hoe dan ook (zoals patenteren op een rijstsoort die toen al millennia in India bekend was), ze doen het..., in het begin was alcohol Brazilië om de olie te sparen die ze nog niet hadden...: de verwerking van alcohol in de fabriek gebeurt door het stoken te verbranden...
Wat betreft het productierendement van alcohol, ik heb de indruk dat u misleid wordt door dat van ETBE, dat op aardoliebasis wordt gemaakt... of zelfs dat van alcohol uit granen, dat momenteel nauwelijks in evenwicht is... maar deze methode is puur Amerikaans...op basis van suiker (bieten of suikerriet), of de nieuwe productiemethode van de hele plant, de opbrengst is veel beter...

uh... eigenlijk ben ik het ermee eens... ja, ja mooie samenvatting van een paar regels : Cheesy:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 31/07/08, 15:00

Hasardine schreef:Wat me schokt, parcontre over dit bericht, is dat je in termen van energieprestaties je ogen kunt sluiten voor het menselijke punt!


Ik zal daarom een ​​wijziging aanbrengen ter attentie van "lejustemilieu"

je kunt je ogen sluiten voor het puntecosysteem (elk type leven)!

Ik specificeer dat het respect van de levenden ongetwijfeld het eerste doel van ecologie moet zijn, dat het plantaardig, dierlijk of menselijk is en wat het geslacht ook is! dus zolang je me "vrouw" noemt, zal ik je man noemen (met al die primitiviteit die daar voor staat!)

om uw aandacht: http://www.youtube.com/watch?v=DcBIX6ptLmY
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 31/07/08, 16:14

: Cheesy:
zal me "vrouw" noemen, ik zal je man noemen (met alles wat dat vertegenwoordigt van primitief
!)
Het is echt schattig, ik ben er dol op
Plus, er is een aap aan het einde van de clip... als je mijn borst zag... dat is het bijna! : Cheesy: : Cheesy: Zelfs de osteopaat zei me te scheren, omdat hij zijn crème niet kan uitsmeren; Ik ging dood van het lachen... : Cheesy: ingestort.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 31/07/08, 17:02

... Ik verveel me ook, maar niet om dezelfde reden : Lol: : Lol: ....

Welkom Hazard! Ik heb afgezien van het beantwoorden van deze middelste teaser omdat ik er zeker van was dat je zou weten hoe je het zelf moet doen: dat is het 8)

Ce forum is erg mannelijk, ze hebben er hun territorium van gemaakt en aarzelen niet om ons het te laten voelen. Er is dus veel karakter voor nodig om hen te helpen hun snelle oordelen in perspectief te plaatsen en koste wat het kost hun geloof in "samenzwering" te overwinnen.

Zo welkom!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 31/07/08, 17:58

Bedankt Christine, je troost me met het idee dat bepaalde reflecties naar machismo stonken!

Ik voel me minder alleen.

goed, laten we deze pagina overslaan, omdat alle antwoorden die ik kreeg niet deze connotatie hadden, integendeel, ik vind hier een grote hulp bij forum (maar ik ga worden belast als een floodeuse!)

Om terug te gaan naar bio-ethanol, ik huur een groot huis verwarmd met brandstof, mijn oorspronkelijke idee was om onze CO2-productie te verminderen (daarvoor was het best goed), maar zoals gezegd, vanaf een bepaald punt ethisch, kwam ik terug.

Zouden deze heren mij een eerlijke oplossing willen bieden (en geen technisch gebrabbel aub!) vrouwen willen iets concreets!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 89-gasten