Bio Fuel Systems: Fuel micro algen

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 20/09/08, 11:23

Hu? Planten? Grondsoort? Weet je zeker dat je weet waar we het over hebben?

We praten erover MICROALGEN... https://www.econologie.com/biocarburant- ... -3388.html

Het wordt gekweekt in vijvers (loopbanen). De meeste soorten met zoet water! Er is geen beplanting en we raken de grond!

Je hebt dus nodig: water, redelijk vlakke grond, zon (voldoende maar niet te veel om het water niet te veel te verwarmen) en een strenge monitoring van het groeimedium.

Dat is alles! Je kunt algen op rotsen laten groeien, zolang ze maar redelijk vlak zijn!
0 x
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 20/09/08, 11:55

Kijk:
Beeld
Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 20/09/08, 12:10

Ah, de flexibele verticale zakken zijn uitstekend, zelfs beter dan de Raceway...0-voetafdruk. Dat wist ik niet!

Par contre bcp de boulot à la récolte (raceway = une pompe dans le bassin et hop c'est partit mon kiki) ou alors faut automatiser le tout (1 tuyau de vidange remplissage dans chaque poche) et rapporté au volume ca doit couter bien plus duur!

ps: zou dat op de laatste foto niet een raffinaderij zijn? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 20/09/08, 12:32

http://www.youtube.com/watch?v=_ToojK_MJd0
op de achterste foto is een kolencentrale in Arizona te zien.
Het was een van de belangrijkste ervaringen van Greenfuel.
Ze hebben een aanzienlijke hoeveelheid Co2 en geldige cijfers teruggevonden. (Ik kan het document niet vinden...)
Het experiment werd stopgezet omdat de zakjes niet geschikt waren.
Ze werden ingehaald doordat de algen te snel volwassen werden in vergelijking met de manier waarop ze konden oogsten...
Het videoproject lijkt mij veel succesvoller.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 20/09/08, 12:48

Goede video!

toto65 schreef:Het was een van de belangrijkste ervaringen van Greenfuel.
Ze hebben een aanzienlijke hoeveelheid Co2 en geldige cijfers teruggevonden. (Ik kan het document niet vinden...)


Hier is er een (uit het document):
https://www.econologie.com/biocarburant- ... -3576.html
Beeld

toto65 schreef:Het experiment werd stopgezet omdat de zakjes niet geschikt waren. Ze werden ingehaald doordat de algen te snel volwassen werden in vergelijking met de manier waarop ze konden oogsten...
Het videoproject lijkt mij veel succesvoller.


Ach, ik had gelijk! Hihihi
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 20/09/08, 14:04

Christophe schreef:52 vierkante kilometer is een vierkant van 000 km aan een kant of 228 vierkanten van 1000 km aan een kant... dat wil zeggen niets op de schaal van de planeet

Ja, het is niets, en de impact op het milieu? lokaal tenminste.
Het gebrek aan lichtstraling dat hierdoor ontstaat, zal niet veel beter zijn dan dat van pesticiden en kunstmest. Het afval niet meegerekend: wat doen we ermee???
Eventueel algenpellets (goed idee trouwens) : Idee: : Idee: : Idee: ), maar goed, ik kom tot de conclusie dat een grote industrie nauwelijks ecologisch kan worden zonder de productie ervan te verspreiden:
Stel je voor: 50000 km2 aan fotovoltaïsche panelen bij elkaar: een ecologische ramp. Stel je voor: panelen op het dak van elk huis: geen probleem...
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 20/09/08, 14:07

Tenzij ik me vergis, zijn dit op de foto hierboven geen zeeculturen, maar algenbioreactoren, misschien nog veelbelovender in de toekomst...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 20/09/08, 14:14

Maar wie had het over cultuur op open zee? :schok: :schok: Voordat u kritiek levert, moet u eerst wat meer over het onderwerp weten...

Op dit moment heb ik nog nooit een micro-algenproject op zee gezien... en met goede reden: het milieu zou oncontroleerbaar zijn en micro-algen hebben strikte groeiomstandigheden nodig!! Jij, bioloog, weet dit beter dan ik!

Wat betreft de andere nadelen: sorry, maar er is geen wonderoplossing...

Ik heb nooit gezegd, integendeel, dat 52 km² gecentraliseerd moet worden.

Anders wordt de olie die we consumeren niet over een afstand van 10 tot 20 km geïmporteerd? Toevallig?

Voor de PV: https://www.econologie.com/forums/combinaiso ... t6183.html
Dernière édition par Christophe de 25 / 02 / 11, 16: 21, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 24/09/08, 00:53

Ethanol: zoete aardappel winstgevender dan maïs!
http://www.bulletins-electroniques.com/ ... /56005.htm
Volgens experimenten uitgevoerd door wetenschappers van het Agricultural Research Agency (ARS), in de staten Maryland en Alabama, leveren zoete aardappelen twee tot drie koolhydraten meer dan maïs. Hetzelfde resultaat werd behaald voor cassave in de staat Alabama.
De koolhydraatopbrengst van een plant is direct gekoppeld aan de opbrengst van bio-ethanolproductie. Bij de productie van bio-ethanol zijn twee basisstappen betrokken: hydrolyse en fermentatie. Hydrolyse is een chemische reactie, versneld door enzymen (cellulasen), die koolhydraatketens afbreken, tot organische verbindingen. Bij fermentatie worden organische verbindingen afgebroken tot alcoholen zoals bio-ethanol.

Volgens deze studies benaderen de koolhydraatopbrengsten van zoete aardappel die van suikerriet, de meest interessante plant voor de productie van bio-ethanol. Een ander voordeel van zoete aardappelen en cassave is dat ze veel minder kunstmest en bestrijdingsmiddelen nodig hebben dan maïs.


Het primaire doel van deze studie is om te proberen nieuwe bronnen van organische brandstoffen te ontwikkelen zonder de voorraden bestemd voor menselijke en dierlijke consumptie te verminderen. De productie van bio-ethanol uit maïs wordt inderdaad geïdentificeerd als een van de oorzaken van de huidige wereldwijde voedselcrisis. Het is daarom essentieel om landbouwgrondstoffen te diversifiëren voor de productie van bio-energie.
Deze studie werd geleid door Lew Ziska, een ARS-plantenfysioloog in Beltzville, Maryland, met steun van andere wetenschappers van het ARS National Soil Dynamics Laboratory in Auburn, Alabama. Het onderzoek werd gedaan door de koolhydraatopbrengsten van elke plant te vergelijken. De resultaten laten zien dat voor dezelfde groei- en oogstomstandigheden Zoete aardappel levert 10.5 ton koolhydraten/ha, terwijl maïs slechts 3.7 ton/ha levert. De teelt van zoete aardappelen voor de productie van bio-ethanol moet daarom serieus worden overwogen. Er zijn echter nog steeds verdere studies nodig om de behoeften aan kunstmest, water en pesticiden voor dergelijke gewassen te bepalen met het oog op beoordelingen van de energie-efficiëntie.

Groeten uit Lietseu :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 07/10/08, 16:23

een kopie/plak van een bericht over microalgen gepost op oleoceen


Citation:
het is bewezen in een artikel over econologie waarin wetenschappers suggereren dat 52000 vierkante kilometer aan microalgenpanelen nodig is om te voldoen aan de energiebehoeften op het gebied van transport.


Een artikel in de econologie is voldoende om te bewijzen dat algen olie zullen vervangen?!!!?

Ik heb nog wat nodig


Citation:
een hoge concentratie olie (20% vergeleken met 0,1% voor zonnebloemzaad)

0,1% olieconcentratie voor zonnebloemzaad?!!!? naar mijn mening (en het is ook die van wiki) is het gehalte aan zonnebloempitten eerder 40%


Citation:
Het kweken van deze plantencellen, die zich voortplanten door mitose

Sorry, maar mitose aanhalen als de manier waarop plantencellen zich voortplanten, is een beetje hetzelfde als zeggen dat er veel zout water in de zee zit.

Dit alles is niet erg ernstig

_________________
De diepten van de lucht beangstigen

Blijkbaar voelen ze zich in het oleoceen slecht over zichzelf lol
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...

futuristische gezegde

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 62-gasten