Bio Fuel Systems: Fuel micro algen

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Bio Fuel Systems: Fuel micro algen




par Christophe » 15/09/08, 19:12

Maak brandstof met algen, het idee is niet nieuw, maar Laigret verbonden met het proces, het zou wonderen doen!
https://www.econologie.com/huile-carbura ... -3577.html

Wie zei dat de olie was eindig?

De Spaanse Bio Fuel Systems heeft een biobrandstof op basis van fytoplankton is dat een significant olie concentratie (% ten opzichte van 20 0,1% voor zonnebloemzaad) ontwikkeld. De productie is gebaseerd op fotosynthese.

De teelt van deze plantencellen die zich voortplanten door mitose, wordt uitgevoerd in gesloten watersystemen uitgevoerd, blootgesteld aan zonlicht bij aanwezigheid van lucht bevattende kooldioxide. De fytoplanktonbehandeling wordt vervolgens uitgevoerd met behulp van een organisch oplosmiddel en een fotokonverter om de olie te scheiden van de rest van de elementen die bestemd zijn voor recycling. Een gebied van 52 000 vierkante kilometer zou 95 miljoen vaten per dag opleveren.


Wie zei dat biobrandstoffen nooit zouden slagen om olie te vervangen?

- 95 miljoen vaten per dag is meer dan de huidige behoeften van de mensheid
- 52 000 km vierkant het is een vierkant van 228 km van zij- of 1000-pleinen van 7,2 km van de zijde ...dat is niets op de schaal van de planeet
- Deze brandstof zal niet echt olie zijn (pure plantaardige olie), vandaar een winnende vereniging met de Laigret-methode voor alles wat olie-energie is!
https://www.econologie.com/projet-laigre ... -3917.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 17/09/08, 21:17

Het is interessant, maar 20% is een minimum voor olie algen.
Hun website is leuk, maar niet erg expliciet.
http://www.biopetroleo.com/index.htm

Voor info:
http://ecopolis.wordpress.com/2008/03/2 ... os-pompes/
0 x
goumi
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 07/09/08, 09:02




par goumi » 19/09/08, 13:45

Hallo,
Ik ben nieuw in de forum.
Ik vind deze nieuwe brandstoffen op basis van zeewier in plaats van aan het maken!
Het is waar dat deze site redelijk goed is: zij produceren al in grote hoeveelheden biodiesel uit algen.
0 x
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 20/09/08, 09:32

Ik heb gelezen dat het was + - 20000 panel km2 gemaakt van zeewier alleen maar om het vervoer naar USA.Alors hoe ga je consument 52000 km2 leggen op een wereldwijde schaal te voeden ???
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...

futuristische gezegde
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 20/09/08, 09:35

Ik verklaar het niet ... ik analyseer ...

Zou de VS ongeveer 30% van de wereldolie verbruiken?

Dus we zijn in de orde van grootte ... nee?

Bovendien, afhankelijk van de gebruikte zeewier, de teelt, extractie (Laigret) en verwerking, kunnen de opbrengsten sterk variëren ...

Net zoals geen raffinaderij of olieput precies dezelfde opbrengsten heeft ...

Hoe gaat het met je
0 x
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 20/09/08, 10:16

ja en nee, omdat ik bij oleoceen retorteer dat het onmogelijk is om in de komende jaren het gebrek aan olie te overwinnen, net met microalgen ...
Wie is er fout, wie is gelijk ???
Ik ben allemaal ja
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...



futuristische gezegde
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 20/09/08, 10:26

Het doel van het oleoceen is om de "piekolie", de stijging van de olieprijzen en tot op zekere hoogte: de daling (voor anderen uiteraard) te verdedigen en een wind van paniek over te brengen!

Hun doel is niet te verdedigen en te praten over oplossingen zoals op econo ...

Het spijt me, maar ik denk dat microalgen + Desertec-project (zonne-thermodynamica) + thermische energie van de zeeën = Duurzame oplossing van de uitputting van fossiele energieën.

En het is niet morgen wanneer olie duur zal zijn (het is niet vandaag) dat deze oplossingen moeten worden ontwikkeld! Het is vandaag!

Gueuler op de Peakoil is goed, maar het doet niets als het niet in cirkels rondgaat ... vooral omdat niemand iets weet en de olieprijzen, we zagen net ( 30% daling) zijn NIET gerelateerd aan de fundamentele vraag naar producten !!

Een ASPO meeste zijn voormalige olie ... het moet u een indicatie van hun werkelijke doel geven .... Zal ik u helpen: verdedigen peakoil, AC zou niet de prijzen hoog te houden?
Dernière édition par Christophe de 20 / 09 / 08, 10: 58, 1 keer bewerkt.
0 x
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 20/09/08, 10:51

Je hebt veel punten.
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...



futuristische gezegde
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 20/09/08, 11:07

Gelukkig om je te horen zeggen het ... alles is een kwestie van politiek, vandaag zijn er 2-oplossingen:

a) een van beide blijft zich geen zorgen maken en "een" is gedaan dankzij de pétrolitique een maximale winst op fossiele brandstoffen tot aan het einde en we verlaten de botsing tegen onze kinderen

b) er minder dom, en we nemen deze energie nog weinig duur heden en nog steeds groeiende economie (ca ze uiteindelijk worden besproken, maar dat is niet het debat) massaal voor een echt duurzame oplossingen te ontwikkelen.

Ik heb u 3 voorbeelden genoemd die de meest veelbelovende zijn: mariene biomassa (dit onderwerp), zonneconsentratie (elektriciteit of waterstof) et thermische energie van de zeeën.

Ik beschouw NI wind of zonne-fotovoltaïsch als duurzame oplossingen, deze 2-oplossingen zijn op middellange termijn niet duurzaam.

Maar doe de tankers niet voor idioten! Alle oplossingen waarover we praten over econo (en vele anderen) die ze kennen en studeren (dichtbij of verreweg).

Bovendien zouden alleen hun financiële middelen hen in staat stellen om ze echt te ontwikkelen ... Alleen hier zullen ze alleen de oplossingen ontwikkelen die hen op dit moment het meest brengen. X. Voor nu (en alweer een paar jaar, 20 op zijn minst) het is OLIE en GAS en ALLEEN HEN!


Je hebt veel punten.
_________________
dank u econologie.com


Waw het is prachtig !! 8) 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne

Re: Bio brandstoftoestellen: micro algen brandstof




par coucou789456 » 20/09/08, 11:18

Christophe schreef:Maak brandstof met zeewier, het idee is niet nieuw maar geassocieerd met het Laigret-proces, het zou wonderen doen! ...
..... Een oppervlak van 52 000 vierkante kilometer zou 95 miljoen vaten per dag opleveren. [/ B]


52 000 km vierkant het is een vierkant van 228 km kant- of 1000-pleinen van 7,2 km van de zijde ...dat is niets op de schaal van de planeet
...

er zijn zeker bepaalde voorwaarden om te planten, diepte, aardsoort enz. ... en de andere omliggende planten, hoe te integreren of ze te ontbinden, als ze ...
Natuurlijk zullen landen zonder kustlijnen en voldoende mariene gronden worden achtergelaten door deze nieuwe meevaller.

jeff
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 188-gasten