Groene brandstoffen, het is niet allemaal rooskleurig

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
gerald
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 04/09/05, 07:51
Plaats: bergmeertje




par gerald » 17/09/05, 08:45

Hier zijn enkele dingen om over na te denken
Boeren worden gesubsidieerd voor hun gewassen. Naast dat ik de TIPP niet betaal, subsidieert de overheid mij dus als ik olie in mijn motor doe. Laten we dus niet vergeten dat de kosten van biobrandstoffen vertekend zijn.
Voor gewassen die niet voor voeding bestemd zijn, zijn alle driften qua intensieve teelt met sterke chemische meststoffen, pesticiden, herbiciden en ggo-zaden te verwachten. Sommige planten, zoals maïs, hebben veel water nodig...
Ik hoop dat we door de lucht minder te vervuilen met onze uitlaten de aarde niet meer vervuilen!
Gerald
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 17/09/05, 10:44

Er zijn al veel studies over dit onderwerp uitgevoerd... Uiteraard zijn sommige tegenstrijdig (de resultaten zijn over het algemeen afhankelijk van de interesse van de sponsor van de studie :P ) Slechts één zekerheid: de HVB heeft minder invloed dan de Diester, die veel meer energie nodig heeft voor zijn transformatie. Toch is het deze laatste oplossing die door de Franse regering wordt behouden...

Sommige studies zijn beschikbaar op deze sites: http://annonce.econologie.com/index.php?p...page=0&cat=0010
In het bijzonder het Instituut voor Pure Oliën.

Dan begin ik genoeg te krijgen van mensen die de vervuiling van boeren bekritiseren door ze rechtstreeks te beschuldigen..omdat:
1) Het is meestal niet hun schuld (ze moeten produceren tegen de marktprijs die min of meer is vastgesteld door politici en consumenten)
2) Het zijn de petrochemische bedrijven die hen voorzien van vervuilende meststoffen in buitensporige hoeveelheden...en dankzij
3) In Frankrijk ligt het ergste achter ons: de hoeveelheden kunstmest worden sinds de jaren 4 door 70 gedeeld

Koop dus biologische of beter biodynamische producten, om deze vervuiling niet door de vingers te zien, maar het is natuurlijk aan jou om de portemonnee te pakken te krijgen! Probleem: we willen altijd meer voor minder...laten we niet vergeten dat een product dat niet verkoopt, niet meer wordt gemaakt. De huidige situatie (ook op veel andere gebieden) is dus vooral te danken aan ons, de consumenten!
0 x
rpsantina
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 182
Inschrijving: 17/12/04, 16:11
Plaats: 81 - Zuid-Tarn
x 12




par rpsantina » 17/09/05, 11:17

Rustige Cri-Cri,

je hoeft niet zo boos te worden...

a- Gérald is meer aan de boerenkant... (ik ken hem persoonlijk)
b- Hij maakt alleen een reflectie die mij heel eerlijk lijkt...
c- U bent het ermee eens dat het de consumenten zijn die de markten oriënteren... en de producenten die zich eraan aanpassen in de hoop hun brood te verdienen met al het geld dat ze op hun rug hebben...

Uit te breiden:
Is het normaal om niet-inheemse gewassen (zoals maïs voor industriële zetmeeltoepassingen) te subsidiëren terwijl gewassen voor eerste gebruik (tuinbouw, fruitbomen) niet...
Het zou verleidelijk zijn om een ​​coalitie te zien tussen politici en industriëlen, nietwaar?
0 x
RPS (Dpt Tarn Zuid 81)
i-Alleen degenen die niets te doen zijn nooit verkeerd
ii-Alles is mogelijk zolang er een beetje tijd er wordt besteed
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 17/09/05, 11:45

Ik ben niet boos...ik leg het uit.. :P !


Voor de coalitie, je zei dat voor de lol, hoop ik... want het is duidelijk en het heeft zelfs een naam: een samenzwering
0 x
Avatar de l'utilisateur
gerald
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 04/09/05, 07:51
Plaats: bergmeertje




par gerald » 18/09/05, 08:08

Ik werk dagelijks met boeren. Ik heb diep respect voor hen.
Het zijn meestal slimme mensen met een groot aanpassingsvermogen.
Gerald
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 18/09/05, 09:04

Oké, neem me niet kwalijk... Ik dacht dat je een van die revolutionaire ecologen was die kritiek leveren zonder het hele probleem te begrijpen... De boeren die ik ontmoette waren ook interessante en beschaafde mensen... maar gedesillusioneerd en moe van een systeem dat ze bij de keel, wat precies hun vermogen om zich aan te passen beperkt...
0 x
rpsantina
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 182
Inschrijving: 17/12/04, 16:11
Plaats: 81 - Zuid-Tarn
x 12




par rpsantina » 18/09/05, 21:47

En dan zeg je dat ik het ben die lacht, eufemismen ruzie makend :( :( :(

Bericht van mijn vrouwtje (Gérald, ze geeft je een dikke kus :P )
"
De landbouwbevolking is een vergrijzende bevolking. <_
Steeds minder jonge mensen vestigen zich omdat ze er niet fatsoenlijk van kunnen leven, ondanks een normatief keurslijf en de daaruit voortvloeiende kosten die altijd stijgen. :boos:
Aan de andere kant dalen de verkoopprijzen :( :(

De gecontroleerde ontwikkeling (ten behoeve van de aarde, hoor ik goed) van biobrandstoffen zou een hefboom kunnen zijn voor de verduurzaming van landbouwbedrijven.

Daarnaast zijn meststoffen en bestrijdingsmiddelen duur ;) ;)
Tegenwoordig denken steeds meer boeren twee keer na voordat ze een behandeling toepassen. :knipperen: :knipperen:
"
0 x
RPS (Dpt Tarn Zuid 81)

i-Alleen degenen die niets te doen zijn nooit verkeerd

ii-Alles is mogelijk zolang er een beetje tijd er wordt besteed
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 18/09/05, 22:00

We moeten ook de prijs van landbouwgrond zien stijgen en het gewicht van SAFER in transacties...

Kortom, het is voor een jongere niet makkelijk om zich te vestigen als er al geen landbouwgrond in de familie is.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 19/09/05, 09:24

hoe dan ook, het is een hele prestatie om je vandaag buiten de familie te vestigen!
het gevraagde kapitaal ligt meestal buiten hun bereik
wanneer een landbouwbedrijf beschikbaar komt, worden de oppervlakten over het algemeen overgenomen door grote landbouwbedrijven die de financiële toeslagen van de overnames gemakkelijk kunnen dragen, terwijl een "kleine" landbouwer moet lenen met alle nodige solvabiliteitsgaranties, wat verre van het geval is voor de meerderheid hiervan
natuurlijk klaag ik de grote operators niet aan, maar het systeem (zoals SAFER) dat deze kennis beloont voor een kleine steekpenning, ik weet waar ik het over heb, ik moest het doen!
afgezien daarvan is de toekomst van de landbouw erg donker, met de AGCS-overeenkomsten en de vrije concurrentie en het verkeer van landbouwproducten zullen er meer dan één (zoals ik) failliet gaan!
biobrandstoffen zouden niettemin een kans zijn die moet worden aangegrepen, maar zal de overheid er alles aan doen om deze sector te promoten?
0 x
vtajmb
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 24/06/05, 05:24




par vtajmb » 02/10/05, 10:06

Het gebruiken en promoten van biobrandstof is een burgerplicht!

Elke gekochte liter diesel:
- verarmt ons arme Frankrijk, aangezien we bijna 100% importeurs van fossiele brandstoffen zijn. door te rijden met deze energie die uit het buitenland komt, brengen we de balans van onze handelsbalans in gevaar
- stoot vervuilende gassen uit, en veroorzaakt een kettingreactie van toenemende vervuiling
- verrijkt totalitaire staten zonder voordelen voor hun bevolking
- verrijkt al steenrijke multinationals en geeft ze een vergunning voor olierampen

Elke liter verbruikte SVO:
- verslechtert de vervuilingsbalans van de planeet niet
- onze energieafhankelijkheid niet verergert en onze handelsbalans in stand houdt
- behoud van werkgelegenheid voor boeren en draagt ​​bij aan het behoud van ons landschap
- beperkt het transport van brandstoffen, op voorwaarde dat de plaats van productie dicht bij de plaats van verbruik ligt

grote belangstelling hebben voor PMC en HVB is zowel een gebaar van huishoudelijke economie, nationale economie, als het vertragen van de aangekondigde ramp die zich begint voor te doen

na het eco-festival van Bourbon l'Archambault te hebben bijgewoond, ben ik in het centrum (Sancerre) een pool van "pantonisatie" van landbouw- en wegmotoren aan het opzetten, en het persen van inheemse HVB...

volgen

Jean Marie
0 x
JMB

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 130-gasten