DeNOx

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 06/03/06, 12:16

terugkeer van exp na enige tijd rijden met toevoeging van ammoniak in de brandstof:
- betere prestaties, dat is duidelijk,
- verbruik +/- identiek maar lastig te zien, ik maak vooral korte ritjes. Het varieert dus nogal... Op de herhaalde cijfers over het verbruik zullen we nog even moeten wachten.

de motor loopt in ieder geval beter dan wanneer alleen geëmulgeerd water wordt toegevoegd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 06/03/06, 19:29

Voor het laten zakken van de motorrem blijft het mij een raadsel ...
:?


welkom

Wees gerust; voor mij ook en toch heb ik de test 3 keer opnieuw gedaan!!!!
Zac @ +
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 06/03/06, 19:45

Jouw ervaring interesseert mij het meest!
Ik heb dit al vermeld in mijn eerste bericht in november 2005.
Abessijn, zac: neem je NH4 op in de bubbler of in de brandstof?
in welke vorm?
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 07/03/06, 12:33

Zac deed het in de bubbler, hij zal je beter dan ik vertellen hoe.

Ik deed het door vloeibare ammoniak in de brandstof op te nemen, waarvan ik veronderstel dat deze in de cilinder verdampt tot gasvormige ammoniak.

Maar het is duidelijk niet mengbaar, dus om het zo te maken, volgde ik mijn recept om "zelfgemaakte" aquazol te maken: je neemt een spuitfles (tuintype - 1 liter), je mengt wat water met veel emulgator (oppervlakteactieve stoffen, bijvoorbeeld: 2 ml afwasmiddel vloeistof) en u doet veel water in de tank voordat u deze bijvult. Om grote hoeveelheden (250 ml, zie 500 ml) toe te voegen, meng ik vooraf een fles olie en schud ik STERK -> emulsie en giet ik in de tank.

Hier deed ik dit door het water te vervangen door half ammoniak alkalisch (13%). Dit betekent dat de hoeveelheid ammoniak in de tank ZEER laag is en dat het een veel groter effect heeft dan water alleen. En het stinkt ook veel meer. :schok:

In totaal moest ik, als ik de hoeveelheid uiteindelijke ammoniak in een tank van 50 liter tel, toevoegen maximaal 100 ml half water/half ammoniak 13% mengsel, d.w.z. 6.5 ml pure ammoniak voor 50 liter brandstof = 0.015%

Maar ik denk niet dat ik heel lang door zal gaan: ik ken de gevolgen niet qua corrosie, injectiepomp, modificatie van de motorolie, etc.
En ik wacht ongeduldig op een bubbler... :P

-------------------------------------------------- --------
PS: Van God! al 100 berichten :schok: :schok: :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 07/03/06, 14:06

ja, het is duidelijk dat het beter is om op de oxidator in te werken.
Ik zou graag (binnen een tijdje) de test willen doen door een paar korrels ammoniaksulfaat in de bubbler op te nemen (bij afwezigheid van ammoniumnitraat bij 33,5% N), gemengd met het kokende water uit de bubbler. Er is geen risico, het kost weinig en we zouden misschien een verandering kunnen zien? Ik oordeel alleen op basis van consumententests
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 07/03/06, 14:07

welkom
Ik heb geen bubbler meer; Ik gebruik een carburateur van 8 mm; voor de test is het eenvoudig, in plaats van mijn extra tank met water te vullen, heb ik er gewoon in gepist (je moet op een betonblok klimmen) : Lol:
@+
zac
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 07/03/06, 14:15

ok dus 100% ureum, geen verschil in verbruik maar vermindering van het remmen op de motor?
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 07/03/06, 15:09

bij afwezigheid van ammoniter bij 33,5% N), gemengd met kokend water uit de bubbler er is geen risico


:pijl: ammonitraten, het is ammonium+nitraat, de perfecte brandstof-oxidator die AZF Toulouse heeft opgeblazen, waardoor Arianne is opgestegen, enz... Ik had erover nagedacht, maar ik vind het nog steeds riskant als je een enkele vonk verkeerd geplaatst hebt, motor vuur of ik weet niet wat, het gaat door de hele slang (omdat er geen zuurstof meer nodig is) tot aan de bubbler waar de dampen BOOM :schok: . Resultaat: de auto brandt op motorniveau tot aan de kofferbak n (als de bubbler in de kofferbak zit), over het algemeen zitten we tussen de twee... :schok:
Voor mij is er niets erger dan verhitte ammoniumdampen die op ontploffen staan.
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 07/03/06, 16:30

Ik heb geen kofferbak maar een pick-up!Beeld
Wat betreft de risico's waarover u spreekt en die ik had verwacht, ik geloof er niet in als we ons beperken tot een glas korrels in de bubbler: we bevinden ons niet in druk maar in depressie en bovendien in een vochtige omgeving. Ter informatie herinner ik u eraan dat 100% Pantone werkt met veel heterogene mengsels! benzine, diesel, alcohol, enz.
Er schuilt geen risico in de belachelijke doses van 1 glas voor een bubbler van 2 liter.
Ik kan niet wachten om deze ervaring te hebben!
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 07/03/06, 17:32

welkom
lau vertel me onder welke naam ik de producten en de doseringen kan vinden; Ik heb de test gedaan (als het springt maakt het niet uit, ik heb anderen gezien en de prullenbak is goed beveiligd). :onheil:
dan post ik : Idee:
@+
zac
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 130-gasten