DeNOx

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12

DeNOx




par abyssin3 » 14/02/06, 12:58

we horen steeds meer over DeNox-systemen om de Nox-uitstoot van diesels te verminderen.

De bekendste is om ureum of ammoniak in de uitlaatgassen te injecteren.

maar waarom zet je het niet direct in de brandstof ???
Als een bonus van ontgifting zou NH3 + NO3 (ammoniak + nitraat = boom) = kunstmatige toename van het cetaangetal zijn.

Uiteraard ben ik met de test begonnen en heb uiteindelijk heel weinig ammoniak toegevoegd, maar ik vind dat het vrij goed werkt ...
Dus ik zou graag willen weten of iemand het al heeft geprobeerd, en zo ja, wat zijn de conclusies om te vermijden? geen effect?

Zac had ons al verteld over het effect van ureum (ook stikstofhoudend en degradeert tot ammoniak) in een dotering met water. Hij zei dat hij een val in de motorrem waarnam. Ik zie niet genoeg verschil in de kleine dosis die ik stop om een ​​dergelijk effect te zien, maar in elk geval zou het goed in deze richting gaan.

Dus meningen zijn welkom! :P
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79137
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 14/02/06, 13:23

Welnu, het feit van het verbranden van de ammoniak of andere verbinding in NHx riskeert niet alleen het verhogen van de afstoting van NOx (of zelfs van een ander, meer giftig product) maar modificeert vooral het molecuul dat NOx eet ... daarom het effect van ureum "verbrande" leegte in DeNox ...

Eindelijk zie ik het zo ...

Voor het laten zakken van de motorrem blijft het mij een raadsel ...
:?
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 14/02/06, 14:48

De ontploffing van NH3 en NOx is blijkbaar niet mogelijk en leidt tot:
NH4NO3 ----> N2 + 2 H2O + 1/2 O2 (als reactie voltooid)
(en niet-toxisch N2 :) )

In dit voorbeeld is het ammoniumnitraat dichtbij NO3 en NH3. Er zijn andere theorieën op deze pagina:
http://www.sfc.fr/Guiochon/untitled/theoriechim.htm

In elk geval si dat (NH4 in brandstof) het verbruik zelfs iets zou kunnen verlagen, het zou me vreemd doen denken aan een mode van fabrikanten (bijv: ureum in uitlaat) die alles wil doen om de uitstoot te verlagen, zelfs als het betekent meer consumeren ... en meer betalen aan doorgang.
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 14/02/06, 16:54

:pijl: ZAC
Ben je sinds de laatste keer in ... in het waterreservoir doorgegaan om het effect van ureum te testen? Zo ja, heeft u dan nog steeds dezelfde effecten?
Anders zou je niet willen proberen met 13% ammoniak ( :pijl: supermarkt) om te zien of het hetzelfde effect heeft?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79137
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 14/02/06, 16:59

abyssin3 schreef:De ontploffing van NH3 en NOx is blijkbaar niet mogelijk en leidt tot:
NH4NO3 ----> N2 + 2 H2O + 1/2 O2 (als reactie voltooid)
(en niet-toxisch N2 :) )


Weet je, uitgaande van de verbrandingsvergelijking van koolwaterstoffen ... (dus theorie) is er ook geen CO, geen onverbrande of NOx ... Je kent de rest ...

Vervolgens moet u de respectieve capaciteiten en verbrandingsomstandigheden voor elk product bekijken. Misschien kan een beetje ureumadditief de verbranding verbeteren (omdat het het kan afbreken ...)

abyssin3 schreef:In dit voorbeeld is het ammoniumnitraat dichtbij NO3 en NH3. Er zijn andere theorieën op deze pagina:
http://www.sfc.fr/Guiochon/untitled/theoriechim.htm

In elk geval si dat (NH4 in brandstof) het verbruik zelfs iets zou kunnen verlagen, het zou me vreemd doen denken aan een mode van fabrikanten (bijv: ureum in uitlaat) die alles wil doen om de uitstoot te verlagen, zelfs als het betekent meer consumeren ... en meer betalen aan doorgang.


Maar nee maar nee ... wat zeg je? : Mrgreen:
0 x
clopin69
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 16/02/06, 15:34

hi sorcerers leerlingen .....




par clopin69 » 16/02/06, 15:39

hello, :onheil:
uw idee om ureum te mengen met brandstof is niet consistent,

Heb je sondes in je uitlaat op maat gezet?

het principe van de omzetting van ureum in ammoniak is niet effectief, tijdens verbranding met kraak- en peroxidatiefasen, dieselverbranding wat .....

het basisidee is om ureum om te zetten in ammoniak en vervolgens zet deze ammoniak de nox om in stikstof en water ...

a+
0 x
clopin69
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 16/02/06, 15:34

oops !!!




par clopin69 » 16/02/06, 15:41

Ik vergat te zeggen dat ammonium en ammoniak is niet hetzelfde!

ammonia een waterige oplossing, voor reiniging en ammonia een gas.

in het geval van DeNOx is de ammoniak die wordt gebruikt!
a+
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 16/02/06, 16:56

Bedankt voor de info clopin69,

slechts twee details:
1.Wat Zac deed was niet echt ureum in de brandstof doen, maar in het water van de bubbler (doping of pantone)

2. Waar ik het over had was om ammoniak rechtstreeks in de brandstof te doen, dus geen transformatie van ureum is nodig.
Nu is de vraag of deze ammoniakdat kan ammoniak wordenc wanneer het in de verbrandingskamer wordt gespoten ...

Als dat zo is, zou dat alles bevestigen:
en dan transformeert de ammoniak de NOX in stikstof en waterdamp.

Dat wil zeggen: NH4 + NO3 ----> N2 + 2 H2O + 1/2 O2 (als reactie voltooid)

Dus door het in de brandstof te steken (ammoniak of -aque ...) zou het NOx verminderen :P en de brandstof zou explosiever zijn :P (beter cetaangetal)

PS: Weet u of brandstofverbruik in dit geval belangrijk kan zijn?
0 x
clopin69
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 16/02/06, 15:34

hard hard




par clopin69 » 17/02/06, 15:33

welkom

Ik weet niet of we proberen een product te gebruiken om twee resultaten tegelijkertijd te verkrijgen, namelijk zoeken naar cetaangegevens en depollutie.

het cetaangetal wordt meer gebruikt om de ontstekingstijd te verminderen zonder de druk en het geluid te veel te verminderen, dan om te depolluteren.

en in diesel proberen we niet om de druk niet te veel te verlagen, omdat het deze fantastische prestaties mogelijk maakt dan de dieselmotor, het motorkoppel is bij een bepaalde snelheid plat dankzij deze hoge druk.

persoonlijk geef ik de voorkeur aan een motor met zeer goede prestaties, die daarom minder go (dus - van co 2) zal gebruiken, maar die een beetje geluid maakt, en dat de verwijdering van de verontreinigingen plaatsvindt na verbranding in nabehandeling.

Dus om te eindigen en de vraag te beantwoorden, vrees ik dat de motorprestaties minder goed zijn, dus is er zeker geen winst in verbruik.

hier weet ik niet of ik duidelijk was.

je schudt me voor meer info.

a+
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 17/02/06, 17:44

Ik vrees dat de motorprestaties minder goed zullen zijn, dus is er zeker geen winst in verbruik

: Cry: Maar het is in elk geval altijd goed om te weten voor compressie, bedankt voor de info ;-)
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten