Rockrider 6.0 Btwin elektrische mountainbike + remschijven + versterkte voorvork en tweezitter!

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Rockrider 6.0 mountainbike omgebouwd naar elektrisch: remschijven, versterkte voorvork en tweezitter!




par Christophe » 26/05/21, 16:27

IsidoreLeGros schreef:Ah ja, 50 EUR verzendkosten! :schok:
Toen ik ze kocht, waren de verzendkosten gratis.
Waho, dat is verdomd veel inflatie! :o


Hallo legros! : Cheesy:

Hier is wat een 12 € geeft op Amazon Prime + verbeteringen van 2 uitbreidingen op mijn 2e mountainbike-montage:

nouveaux-transports/vtt-viper-fs-3-0-biplace-adapter-un-porte-bagages-passager-sur-vtt-full-suspendu-alu-7005-7020-t16849-10.html#p448181

(de rockrider is verdwaald ... verpest het niet met het verzenden van de 2 in één pakket ...)
1 x
IsidorusLeGros
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 11/12/20, 21:43
x 9

Re: Versterk de vork van een Rockrider 6.0 ATV geconverteerd naar elektrisch en schijven?




par IsidorusLeGros » 29/06/21, 10:45

IsidoreLeGros schreef:Dat is iets meer dan 1000 km sinds de elektrificatie van mijn fiets 6 maanden geleden, op 21-10-2020.
Volgens de teller:
- 1027,2 km gedekt
[...]


En hop, 1000 km meer afgelegd in 2 maanden, sinds 3 mei. 8)
Het loopt goed! :D

Beeld
1 x
Rajqawee
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1322
Inschrijving: 27/02/20, 09:21
Plaats: Occitanie
x 577

Re: Rockrider 6.0 Btwin elektrische mountainbike + remschijven + verstevigde voorvork en tweezitter!




par Rajqawee » 30/06/21, 10:13

Ik ben erg geïnteresseerd in dit onderwerp, ik ga in de zomer verhuizen naar mijn huis, 5 km van mijn werk (inclusief een heuvel van 100 m, bergopwaarts op de terugweg) en ik stel mezelf de vraag om mijn GIANT LIV Alight 3 te elektriseren fiets. (https://velo-dans-la-ville.fr/produit/alight-3/).

Het idee is:
-neem het bijna elke dag om naar je werk te gaan, wat tijd bespaart op de terugweg
-de zakenreis kunnen combineren met bijvoorbeeld een paar boodschappen doen op de markt
-een peuter gemakkelijk kunnen meenemen en terugbrengen (zelfs als de mijne thuis op school zit, dat sluit activiteiten in de stad toch niet uit)

Ik betwijfel of ik dit allemaal regelmatig kan doen zonder te elektriseren. Mijn vraag is dat ik vooral mensen zie die ultrazware en robuuste dingen ombouwen (zoals rockrider) terwijl mijn fiets meer een heel licht ding is:
- trommelremmen
-10kg
-wegbanden

Meningen ?
0 x
IsidorusLeGros
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 11/12/20, 21:43
x 9

Re: Rockrider 6.0 Btwin elektrische mountainbike + remschijven + verstevigde voorvork en tweezitter!




par IsidorusLeGros » 11/08/21, 16:53

Om @Rajqawee te beantwoorden: een VAE gebruikt meer kracht en hogere snelheid, wat een stevige structuur en goede remmen vereist. Ik betwijfel ten zeerste of een lichte fiets met trommelremmen en wegbanden (laag contactoppervlak met de grond om te remmen) de beste keuze is voor het maken van een eBike. Eerlijk gezegd zou ik het persoonlijk niet aanraden.
0 x
IsidorusLeGros
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 11/12/20, 21:43
x 9

Re: Versterk de vork van een Rockrider 6.0 ATV geconverteerd naar elektrisch en schijven?




par IsidorusLeGros » 11/08/21, 17:00

Christophe schreef:Ik heb geen lekken opgemerkt nee maar ze zijn amper 1 jaar oud ... en ongeveer 500 km ...

En zelfs niet opgeblazen, ze kussen ... het is gewoon zachter.
Voordelen: zeer licht en uiterlijk ...
Nadelen: eerlijk gezegd delicate instellingen
Als je een pneumatisch model neemt, is 1 kamer genoeg ... de mijne zijn 2 kamers maar het is nutteloos in mijn gebruik van "opa" ...


Ik eindigde met een verstelbare veerophanging, met oliedemper en instelbare rebound.
Het is waar dat het het comfort van de fiets verandert! :D

Beeld

Beeld

Klein probleempje met de nieuwe schokbreker: de body zit dichter bij de bindingen dan bij de oude. Plotseling kwam het tot stilstand en ik kon het niet repareren.

Beeld

Met een klap van de molen was het geregeld...

Beeld

Daar ga je, onberispelijk. :)

Beeld

Beeld

Beeld

Het gedrag is heel anders: er is nu echt een demping, en het voelt, het is veel prettiger.

Ik ben blij. :)
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Rockrider 6.0 Btwin elektrische mountainbike + remschijven + verstevigde voorvork en tweezitter!




par Christophe » 11/08/21, 17:03

Rajqawee schrijft:Ik betwijfel of ik dit allemaal regelmatig kan doen zonder te elektriseren. Mijn vraag is dat ik vooral mensen zie die ultrazware en robuuste dingen ombouwen (zoals rockrider) terwijl mijn fiets meer een heel licht ding is:
- trommelremmen
-10kg
-wegbanden

Meningen ?


+

IsidoreLeGros schreef:Om @Rajqawee te beantwoorden: een VAE gebruikt meer kracht en hogere snelheid, wat een stevige structuur en goede remmen vereist. Ik betwijfel ten zeerste of een lichte fiets met trommelremmen en wegbanden (laag contactoppervlak met de grond om te remmen) de beste keuze is voor het maken van een eBike. Eerlijk gezegd zou ik het persoonlijk niet aanraden.


Ik zou het tegenovergestelde zeggen ... geen probleem met een 250W crankmotor ... en een batterij op de driehoek!

Een elektrische fiets van 250 W zal je niet sneller laten gaan op maximale snelheid, aangezien het beperkt is tot 25 km / u ... maar het zal je sneller laten gaan op gemiddelde snelheid!

Ik zie geen "trommelrem" op je fiets... ik zie schaatsen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Versterk de vork van een Rockrider 6.0 ATV geconverteerd naar elektrisch en schijven?




par Christophe » 11/08/21, 17:04

IsidoreLeGros schreef:Ik eindigde met een verstelbare veerophanging, met oliedemper en instelbare rebound.
Het is waar dat het het comfort van de fiets verandert! :D

(...)

Het gedrag is heel anders: er is nu echt een demping, en het voelt, het is veel prettiger.

Ik ben blij. :)


Ach zie je! Eindelijk !! :) Ik zei toch dat de originele schokbreker dat niet was!

ps: plaats de afbeeldingen bij de bijlagen aub ... anders verdwijnen ze vroeg of laat uit de forum :(
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 149-gasten