GM elektrische auto: EV1 gesloopt

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062

GM elektrische auto: EV1 gesloopt




par Christophe » 01/08/06, 20:03

Onderwerp al genoemd, maar ik start het opnieuw omdat ik een artikel per e-mail heb gescand:

Beeld

GM EV1 gesloopt

Er was 5 op 10 jaar geleden, toen de toekomst leek te behoren tot elektrische auto's, dwong de Californische milieuwetgeving autofabrikanten terughoudend om schone voertuigen op de markt te brengen voor belachelijke bedragen.
Sommige pioniers, enthousiastelingen, optimisten en ecologen hebben deze voertuigen gekocht. Terwijl enkelen hun elektrische voertuigen kochten, ondertekenden de meesten huurkoopcontracten die hen dwongen om de voertuigen na een paar jaar terug te brengen.


Het resultaat: http://www.clean-auto.com/article.php3?id_article=2579

Bewerken: zie de documentaire "Who Killed the electric car"

debat: https://www.econologie.com/forums/documentai ... t1961.html
Video: https://www.econologie.com/who-killed-th ... -4316.html
Dernière édition par Christophe de 09 / 02 / 11, 17: 25, 2 keer bewerkt.
0 x
dromer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 199
Inschrijving: 09/11/06, 14:17
Plaats: Waterloo, België




par dromer » 14/06/07, 02:28

Gisteravond heb ik gekeken naar "wie heeft de elektrische auto vermoord" en eerlijk gezegd heb ik weer zin in moord of zelfmoord, afhankelijk van of ik mijn haat tegen de mensen die dit project VERNIETIGEN (en de woord is goed gekozen aangezien GM zo ver is gegaan om de geleasde auto's met geweld terug te nemen om ze te VERNIETIGEN !!!!!!!!!) of dat ik mezelf laat gaan tot mijn afkeer van het menselijk ras: /

Opmerking: wist je dat het deze EV1 en deze wetten voor emissievrije auto's waren die de Japanners bang maakten en hen sneller op hun prius deden bewegen?

WAT GACHIS eigenlijk !!

De Ev1 werkte uitstekend, maar de aanwezige olielobby's / fabrikanten / energiegroep (het was na de komst van Bush dat de genadeslag werd gegeven) gaf er de voorkeur aan te zeggen dat de markt deze kleine auto niet wilde 2 plaatsen met beperkte autonomie, maar aangedrongen op de verkoop van SUV's en andere hummers, terwijl de "markt" ze niet meer wilde hebben dan dat ... het verschil is dat de marketing + "vrijwillig" was voor SUV's dan voor EV1.

Eerlijk gezegd doet het pijn om dit alles te leren, om te zeggen dat de VS uiteindelijk gevuld zijn met verstandige mensen, intelligent, maar ze worden verpletterd door degenen die boven alles geld en macht stellen!

We zouden 10 15% elektrische auto op de Amerikaanse markt kunnen hebben, en daarom waarschijnlijk ook door ons, bij uitbreiding, 10 jaren voorsprong kunnen hebben op batterijtechnologieën, of zelfs zonnepanelen op auto's om de autonomie ... maar nee!

Walging Walging:

dromer

PS: als qq1 de Franse ST had voor "wie heeft de elektrische auto vermoord" dat interesseert me, dank je
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062




par Christophe » 04/02/08, 16:14

Ik verdiep me in dit onderwerp omdat de steenkool nu weer in "kracht" lijkt te komen.

In de wereldwijde balans over CO2 weet ik niet zeker of een elektrische auto die voor 70% op kolen draait, beter is dan een auto "op aardolie" ...

Als kK1 plezier wil hebben in computergebruik ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16180
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 04/02/08, 18:23

Elektriciteit JA maar hernieuwbaar : Cheesy:

Maar maak je geen zorgen, de elektrische, het zal beetje bij beetje opleggen in hybride architecturen EN oplaadbaar ... Naar mijn mening : Idee:
0 x
Beeld
dromer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 199
Inschrijving: 09/11/06, 14:17
Plaats: Waterloo, België




par dromer » 12/02/08, 22:24

Als CO2 kolencentrales zich ontwikkelen, kan dit dan een oplossing zijn?

Onderzoek op dit gebied boekt grote vooruitgang ... tussen algen, micro-organismen en hoe de CO2 te vangen, het wordt interessant ... zelfs als de soberheid zich afspeelt!

gilou
0 x
Avatar de l'utilisateur
karakole
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 251
Inschrijving: 31/03/07, 22:05
Plaats: Castellon (Spanje)

Re: GM Electric Car: EV1 gesloopt




par karakole » 14/08/08, 10:52

"We hebben de elektrische auto vermoord"

Het onderwerp riep zeker, misschien een beetje onbekend bij het grote publiek.
De onderstaande documentaire video is erg interessant (ondertiteling FR)

http://www.dailymotion.com/related/5529 ... que-1_auto

Dus waar zijn de daders van deze moord? :onheil:
0 x
Windows is een humaan besturingssysteem van de computer.
Linux is het tegenovergestelde ...
Avatar de l'utilisateur
karakole
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 251
Inschrijving: 31/03/07, 22:05
Plaats: Castellon (Spanje)




par karakole » 14/08/08, 10:58

dromer schreef:Gisteravond heb ik gekeken naar "wie heeft de elektrische auto vermoord" en eerlijk gezegd heb ik weer zin in moord of zelfmoord, afhankelijk van of ik mijn haat tegen de mensen die dit project VERNIETIGEN (en de woord is goed gekozen aangezien GM zo ver is gegaan om de geleasde auto's met geweld terug te nemen om ze te VERNIETIGEN !!!!!!!!!) of dat ik mezelf laat gaan tot mijn afkeer van het menselijk ras: /

Opmerking: wist je dat het deze EV1 en deze wetten voor emissievrije auto's waren die de Japanners bang maakten en hen sneller op hun prius deden bewegen?

WAT GACHIS eigenlijk !!

De Ev1 werkte uitstekend, maar de aanwezige olielobby's / fabrikanten / energiegroep (het was na de komst van Bush dat de genadeslag werd gegeven) gaf er de voorkeur aan te zeggen dat de markt deze kleine auto niet wilde 2 plaatsen met beperkte autonomie, maar aangedrongen op de verkoop van SUV's en andere hummers, terwijl de "markt" ze niet meer wilde hebben dan dat ... het verschil is dat de marketing + "vrijwillig" was voor SUV's dan voor EV1.

Eerlijk gezegd doet het pijn om dit alles te leren, om te zeggen dat de VS uiteindelijk gevuld zijn met verstandige mensen, intelligent, maar ze worden verpletterd door degenen die boven alles geld en macht stellen!

We zouden 10 15% elektrische auto op de Amerikaanse markt kunnen hebben, en daarom waarschijnlijk ook door ons, bij uitbreiding, 10 jaren voorsprong kunnen hebben op batterijtechnologieën, of zelfs zonnepanelen op auto's om de autonomie ... maar nee!

Walging Walging:

dromer

PS: als qq1 de Franse ST had voor "wie heeft de elektrische auto vermoord" dat interesseert me, dank je


hier: http://www.dailymotion.com/related/5529 ... que-1_auto

en tot slot het doden hier: http://www.dailymotion.com/related/x3ag ... 5_politics

Als we dit zien, willen we eigenlijk ja doden ...

Naam van D. Word wakker !!!
0 x
Windows is een humaan besturingssysteem van de computer.

Linux is het tegenovergestelde ...
Avatar de l'utilisateur
karakole
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 251
Inschrijving: 31/03/07, 22:05
Plaats: Castellon (Spanje)




par karakole » 14/08/08, 13:09

Christophe schreef:Ik verdiep me in dit onderwerp omdat de steenkool nu weer in "kracht" lijkt te komen.

In de wereldwijde balans over CO2 weet ik niet zeker of een elektrische auto die voor 70% op kolen draait, beter is dan een auto "op aardolie" ...

Als kK1 plezier wil hebben in computergebruik ...


Geen wetenschappelijke berekeningen nodig!
Ik open mijn neusgaten en mijn oren. Voor mij is het genoeg.

Natuurlijk zal het nodig zijn om meer elektriciteit te produceren om de batterijen op te laden. maar de vervuiling veroorzaakt door de productie van elektriciteit is veel beter beheersbaar omdat geïsoleerd en doelgericht dan die van miljoenen auto's die olie over de hele wereld verbranden.
0 x
Windows is een humaan besturingssysteem van de computer.

Linux is het tegenovergestelde ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 14/08/08, 14:51

je maakt een fout Caracole, door te proberen vast te houden aan een voorwendsel dat niet klopt: de deeltjes bezinken niet "ter plaatse" op de grond op de plaats waar ze worden geproduceerd, maar worden meegevoerd door de winden die de zee overspoelen. Aarde.
als bewijs de winden van de sahara die uiteindelijk het zand van de woestijn doen afkoelen: hier eindigen de neerslag van de bommen met verarmd uranium uit Irak, "bijvoorbeeld".
Nou, het is hetzelfde voor de vervuiling van de stad / het platteland van koolwaterstoffen, niets duwt hard bitumen, aan de andere kant eten de koeien het gras en alles wat daar valt.
hetzelfde geldt voor een kerncentrale 14 koolstof en ander jodiumtritium (de lijst zou lang zijn) en andere brandstofverwerkingsinstallaties, de wind plateert niet op de grond.

we ademen allemaal dezelfde dunne laag ademende lucht op deze aarde, de wolken hebben geen grenzen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
karakole
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 251
Inschrijving: 31/03/07, 22:05
Plaats: Castellon (Spanje)




par karakole » 14/08/08, 17:01

jonule schreef:je maakt een fout Caracole, door te proberen vast te houden aan een voorwendsel dat niet klopt: de deeltjes bezinken niet "ter plaatse" op de grond op de plaats waar ze worden geproduceerd, maar worden meegevoerd door de winden die de zee overspoelen. Aarde.
als bewijs de winden van de sahara die uiteindelijk het zand van de woestijn doen afkoelen: hier eindigen de neerslag van de bommen met verarmd uranium uit Irak, "bijvoorbeeld".
Nou, het is hetzelfde voor de vervuiling van de stad / het platteland van koolwaterstoffen, niets duwt hard bitumen, aan de andere kant eten de koeien het gras en alles wat daar valt.
hetzelfde geldt voor een kerncentrale 14 koolstof en ander jodiumtritium (de lijst zou lang zijn) en andere brandstofverwerkingsinstallaties, de wind plateert niet op de grond.

we ademen allemaal dezelfde dunne laag ademende lucht op deze aarde, de wolken hebben geen grenzen.


Ik zie niet waar ik het mis heb ... Ik klamp me niet vast aan een voorwendsel dat niet klopt, ik sprak niet over deeltjes? ik ben het echter eens met uw redenering!
0 x
Windows is een humaan besturingssysteem van de computer.

Linux is het tegenovergestelde ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 152-gasten