Zonnehuis met thermische panelen met hoog vermogen en thermische bufferwarmteopslag

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Zonnehuis met thermische panelen met hoog vermogen en thermische bufferwarmteopslag




par Macro » 31/10/23, 14:12

Niet-dediou!!! We hebben daar wat zwaar spul gevangen... : Cheesy:
5 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Zonnehuis met thermische panelen met hoog vermogen en thermische bufferwarmteopslag




par sicetaitsimple » 31/10/23, 14:20

Macro schreef:Niet-dediou!!! We hebben daar wat zwaar spul gevangen... : Cheesy:


Is het u ook opgevallen?
2 x
Avatar de l'utilisateur
Peter
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 363
Inschrijving: 25/10/23, 13:51
x 20

Re: Zonnehuis met thermische panelen met hoog vermogen en thermische bufferwarmteopslag




par Peter » 31/10/23, 15:42

Nog een echt geval!
Je neemt het zoals je wilt... dat is niets om je zorgen over te maken.

Ik ken mensen die elektrisch en magnetisch verbonden zijn met hun omgeving.
Nee, dit zijn niet de toekomstige verbonden supermensen gekleed in Corporeal Connected Objects...lol.
Deze zijn echt... 100% BIOLOGISCH.
Zonder rommelige DIY.
Sommigen van hen reiken zelfs tot aan de zon en interplanetaire magnetische verstoringen...
Ken jij ze?

Zeker niet, gezien jouw humor waarmee je het onaanvaardbare lachwekkend maakt.
https://mms.rice.edu/spw/realtime/rtsw_energy.jpg

https://mms.rice.edu/spw/realtime/rtsw_imf.jpg

https://www2.irf.se/mag/

Voila, het zal je een mooie “Picasso” opleveren om aan je “muur” te hangen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11067

Re: Zonnehuis met thermische panelen met hoog vermogen en thermische bufferwarmteopslag




par Christophe » 31/10/23, 16:36

GuyGadeboisLeRetour schreef:- Ik kende iemand die discreet een teletransporter in zijn tuin maakte. Sindsdien reist hij ermee.
- Ja, ja, wij geloven het.
- Hij heeft elke Star Trek gezien.


Hij was het ?



: Mrgreen:

Oh nee, hij is niet discreet, hij is op tv geweest...
3 x
die
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 51
Inschrijving: 29/10/23, 09:33
x 7

Re: Zonnehuis met thermische panelen met hoog vermogen en thermische bufferwarmteopslag




par die » 31/10/23, 17:10

@Christophe,

Terug naar de aarde: hoe wordt ECS bij u thuis geproduceerd? wat is zijn achtergrond?
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 245

Re: Zonnehuis met thermische panelen met hoog vermogen en thermische bufferwarmteopslag




par n.Chr. 44 » 01/11/23, 09:47

Peterr schreef:Ik kende iemand die, in alle discretie,
een kleine kernfusieoven in zijn tuin.
Sindsdien warmt hij er mee op.


Ik zei dat je je mond moest houden!!! Bedankt voor de discretie, hè!!!

Verdorie, maar dat is niet waar... we kunnen je niets toevertrouwen! Je moet echt alles herhalen.

Ik zal je nooit meer iets toevertrouwen, nada, wauw... het is voorbij.
2 x
die
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 51
Inschrijving: 29/10/23, 09:33
x 7

Opnieuw:




par die » 01/11/23, 10:02

Christophe schreef: Ik denk dat het houtverbruik komende winter zal dalen omdat ik de deom niet meer ga gebruiken voor het tapwater (12% rendement nee bedankt!) dat dus voorverwarmd wordt met zonne-energie en verwarmd met elektriciteit.

Als ik het goed begrijp gaat het tapwater bestemd voor tapwater door de buffer in een wisselaar en gaat dan naar een elektrische tank, is dat het?

Is het de buffer die alles centraliseert, de sensoren, de verwarming en het tapwater?
Ik ga richting deze keuze, is dat verstandig?
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Zonnehuis met thermische panelen met hoog vermogen en thermische bufferwarmteopslag




par sicetaitsimple » 01/11/23, 10:26

Wie schreef:@Christophe,

Terug naar de aarde: hoe wordt ECS bij u thuis geproduceerd? wat is zijn achtergrond?


Omdat Christophe niet lijkt te reageren, neem ik de vrijheid om een ​​paar elementen aan te dragen:
-op de foto iets hierboven zie je 3 buiswisselaars die normaal gesproken ondergedompeld zijn in de opslag
-een daarvan wordt gebruikt voor de productie, of op zijn minst voor het voorverwarmen van het sanitair warm water, dat vervolgens naar een tank gaat waar een mogelijke aanvulling wordt geleverd door een elektrische weerstand of, gedurende twee jaar, door een kleine PAC AIR WATER via een spoel , zien waterpompfiltratie/transformatie-van-een-zonne-warmwatertank-in-thermodynamische-waterverwarmer-met-een-klein-zwembad-heat-t17035-20.html?hilit=pomp%20heat%20zwembad
- het installatieschema vindt u op pagina 3
1 x
die
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 51
Inschrijving: 29/10/23, 09:33
x 7

Re: Zonnehuis met thermische panelen met hoog vermogen en thermische bufferwarmteopslag




par die » 01/11/23, 13:46

sicetaitsimple schreef:
Wie schreef:@Christophe,

Terug naar de aarde: hoe wordt ECS bij u thuis geproduceerd? wat is zijn achtergrond?


Omdat Christophe niet lijkt te reageren, neem ik de vrijheid om een ​​paar elementen aan te dragen:
-op de foto iets hierboven zie je 3 buiswisselaars die normaal gesproken ondergedompeld zijn in de opslag
-een daarvan wordt gebruikt voor de productie, of op zijn minst voor het voorverwarmen van het sanitair warm water, dat vervolgens naar een tank gaat waar een mogelijke aanvulling wordt geleverd door een elektrische weerstand of, gedurende twee jaar, door een kleine PAC AIR WATER via een spoel , zien waterpompfiltratie/transformatie-van-een-zonne-warmwatertank-in-thermodynamische-waterverwarmer-met-een-klein-zwembad-heat-t17035-20.html?hilit=pomp%20heat%20zwembad
- het installatieschema vindt u op pagina 3

Bedankt, dat is een stuk duidelijker.
Het moet aan mijn kant liggen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11067

Re: Zonnehuis met thermische panelen met hoog vermogen en thermische bufferwarmteopslag




par Christophe » 01/11/23, 18:19

sicetaitsimple schreef:
Wie schreef:@Christophe,

Terug naar de aarde: hoe wordt ECS bij u thuis geproduceerd? wat is zijn achtergrond?


Omdat Christophe niet lijkt te reageren, neem ik de vrijheid om een ​​paar elementen aan te dragen:
-op de foto iets hierboven zie je 3 buiswisselaars die normaal gesproken ondergedompeld zijn in de opslag
-een daarvan wordt gebruikt voor de productie, of op zijn minst voor het voorverwarmen van het sanitair warm water, dat vervolgens naar een tank gaat waar een mogelijke aanvulling wordt geleverd door een elektrische weerstand of, gedurende twee jaar, door een kleine PAC AIR WATER via een spoel , zien waterpompfiltratie/transformatie-van-een-zonne-warmwatertank-in-thermodynamische-waterverwarmer-met-een-klein-zwembad-heat-t17035-20.html?hilit=pomp%20heat%20zwembad
- het installatieschema vindt u op pagina 3


Als je het antwoord hebt, is dat geweldig, want op een dag heb ik het al beantwoord...

Kortom, in tegenstelling tot anderen ben ik het gezeur een beetje beu... : Mrgreen:
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 91-gasten